O επιχειρηματίας, Wojtek Paprota, είναι ιδρυτής της «Walletmor», η οποία ισχυρίζεται ότι είναι η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που πουλάει τσιπ ανέπαφων τραπεζικών καρτών που μπορούν να εμφυτευτούν σε ανθρώπους.
Η διαδικασία είναι απλή, αν και αιματηρή, και αφήνει στους πελάτες ένα μικρό ράμμα κάτω από τον καρπό. Μόλις τοποθετηθεί το τσιπ, οι χρήστες δεν χρειάζεται, πλέον, να ασχολούνται με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες.
Για να πραγματοποιήσουν μια αγορά μπορούν να κουνήσουν το χέρι τους πάνω από έναν «αναγνώστη» ανέπαφων συναλλαγών. Μπορεί να ακούγεται σαν «ψεύτικο», αλλά η «Walletmor» είναι απόδειξη του πόσο γρήγορα εξελίσσεται ο κλάδος των πληρωμών.
Από τα εμφυτεύματα τσιπ μέχρι το λογισμικό αναγνώρισης προσώπου στο κινητό σας, αυτή η νέα τεχνολογία στοχεύει να βάλει τα μετρητά και τις τραπεζικές κάρτες στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Ωστόσο, η εταιρεία, σύμφωνα με τη «Daily Mail», η οποία έχει παρουσιαστεί τόσο στο BBC όσο και στο Forbes, φαίνεται ότι παραπλάνησε τους πελάτες της και βρίσκεται σε διένεξη με άλλες εταιρείες.
Ο κ. Paprota είχε επαναχρησιμοποιήσει τσιπ από έναν τρίτο προμηθευτή, τη «MuchBetter», η οποία συνδέεται με τη Mastercard. Μόλις ειδοποιήθηκαν για τις ενέργειες της «Walletmor« και οι δύο εταιρείες τράβηξαν την πρίζα, επικαλούμενες «ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια». Εν μια νυκτί οι λογαριασμοί των πελατών στο Ηνωμένο Βασίλειο έκλεισαν!
Το αποτέλεσμα; Ορισμένοι έμειναν με εντελώς περιττά τσιπ κάτω από το δέρμα τους. Η μόνη τους επιλογή προς το παρόν είναι να τα αφαιρέσουν, αν και η «Walletmor» επιμένει ότι εξετάζει τρόπους επαναπρογραμματισμού των ήδη εμφυτευμένων τσιπ για μελλοντική χρήση.
Ένα μικροτσίπ τοποθετήθηκε για πρώτη φορά σε άνθρωπο το 1998. Ο καθηγητής Kevin Warwick, γνωστός ως Captain Cyborg, έκανε την επέμβαση για να συνδέσει το νευρικό του σύστημα με έναν υπολογιστή, στο πλαίσιο ενός πειράματος.
Η συσκευή έχει περίπου το μέγεθος ενός κόκκου ρυζιού και κοστίζει 200 ευρώ (169 λίρες). «Το εμφύτευμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να πληρώσετε για ένα ποτό στην παραλία του Ρίο, έναν καφέ στη Νέα Υόρκη, ένα κούρεμα στο Παρίσι ή στο τοπικό σας παντοπωλείο», δήλωσε ο κ. Paprota στο BBC νωρίτερα φέτος.
Όμως, σε μια ομάδα του Facebook ,αφιερωμένη στους 434 «πρεσβευτές» της Walletmor, οι πελάτες δημοσίευαν τακτικά βίντεο με μηχανήματα καρτών που δυσκολεύονταν να διαβάσουν τις μάρκες τους.
Ο Gary Prince, επικεφαλής στρατηγικής της εταιρείας λογισμικού «SimplyPayMe», λέει: «Είναι μια συναρπαστική ιδέα, αλλά για να λειτουργήσει κάτι τέτοιο, οι άνθρωποι πρέπει να θέλουν να το χρησιμοποιήσουν. Ποιο είναι το όφελος του να πληρώνεις με το χέρι σου; Αν μπορούσε να φορτωθεί και με έγγραφα ταυτοποίησης, αυτό θα ήταν μια διαφορετική ιστορία. Αλλά αυτό θα άνοιγε, επίσης, μια μεγαλύτερη συζήτηση γύρω από την προστασία της ιδιωτικής ζωής».
Το ενδιαφέρον για τις βιομετρικές λύσεις πληρωμών, οι οποίες χρησιμοποιούν φυσικά χαρακτηριστικά για την ταυτοποίηση ενός πελάτη και την έγκριση μιας συναλλαγής, αυξάνεται σταθερά.
Το 2016 η «Apple Pay» εισήγαγε το «selfie pay», το οποίο επέτρεπε στους πελάτες να εγκρίνουν τις συναλλαγές με τη λήψη μιας φωτογραφίας του προσώπου τους.
Την επόμενη χρονιά η «Santander» έγινε η πρώτη τράπεζα στο Ηνωμένο Βασίλειο που εισήγαγε την τεχνολογία αναγνώρισης φωνής. Και το 2019, η «Barclays» εισήγαγε «σαρωτές δακτύλου» που μπορούν να αναγνωρίζουν τους πελάτες από τα δάχτυλά τους χρησιμοποιώντας τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.
Η ελπίδα είναι ότι αυτά τα είδη τεχνολογίας, σύμφωνα με τη «Daily Mail», θα μπορούσαν να πατάξουν την απάτη, καθώς οι εγκληματίες δεν είναι σε θέση να αντιγράψουν αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά.
Πηγή: dikaiologitika.gr — ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ