Μία από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις των ελληνικών δρόμων επιφέρει και το υψηλότερο χρηματικό πρόστιμο, χωρίς παρόλα αυτά να φαντάζει αρκετό ώστε να αλλάξει τις κακές συνήθειες των οδηγών.
Το 2023 έκλεισε με έναν ακόμη τραγικό απολογισμό αναφορικά με τα άτομα που έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας με τον ανθρώπινο παράγοντα να παίζει δυστυχώς καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των δεδομένων.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα προσωρινά μη επικαιροποιημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ο αριθμός των νεκρών στους δρόμους της χώρας τη χρονιά που πέρασε έφτασε τα 621 άτομα. Άλλα 657 άτομα τραυματίστηκαν βαριά, ενώ περισσότερα από 12.500 υπέστησαν ελαφριούς τραυματισμούς.
Με την προσδοκία ότι τα παραπάνω δυστυχή δεδομένα θα μειωθούν ακόμη περισσότερο στο μέλλον και οι οδηγοί θα λάβουν πολύ πιο σοβαρά υπόψη τις ενέργειές τους πίσω από το τιμόνι το νομοθετικό πλαίσιο εκσυγχρονίστηκε και αυστηροποιήθηκε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Για πρώτη φορά στα χρονικά, υπό συγκεκριμένες περιπτώσεις, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, μια από τις πλέον κοινές αιτίες πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου, λογίζεται πλέον ως κακούργημα.
Η αναβάθμιση της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη σε κακούργημα και η ένταξή του στον Ποινικό Κώδικα επισύρει πλέον βαριές ποινές για τον παραβάτη οδηγό εφόσον προκαλέσει σημαντικές βλάβες σε υποδομές ή άλλα αντικείμενα, τραυματίσει βαριά ένα άτομο ή το σκοτώσει.
Μάλιστα και ανάλογα με τον αριθμό των νεκρών από παραβίαση κόκκινου και εφόσον αποδειχθεί ότι αυτοί προέκυψαν από επικίνδυνη οδήγηση και όχι από παράγοντες όπως για παράδειγμα η κούραση, η κάθειρξη μπορεί να φτάσει έως και τα ισόβια με ελάχιστη ποινή φυλάκισης τα πέντε χρόνια.
Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη είναι τελευταία μέχρι στιγμής που λογίζεται πλέον ως κακούργημα στην περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος με εκείνες της οδήγησης στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης αλλά και της οδήγησης με υπερβολική, για τις εκάστοτε συνθήκες, ταχύτητας κίνησης να έχουν προηγηθεί.
Και ενώ γι’ αυτές τις τρεις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις ο νόμος προβλέπει, μάλλον σωστά, σημαντικά αυστηρότερες ποινές, μια εξίσου επικίνδυνη παράβαση που λαμβάνει χώρα καθημερινά στο «δύσκολο» αστικό περιβάλλον έμεινε εκτός.
Ο λόγος φυσικά για την παραβίαση της πινακίδας STOP, η οποία, όπως και το κόκκινο, υποχρεώνει τον οδηγό ενός οχήματος να διακόψει την πορεία του. Έπειτα στο STOP, ο οδηγός μπορεί να εκκινήσει εκ νέου μόνο όταν βεβαιωθεί ότι μπορεί να το κάνει αυτό χωρίς κίνδυνο και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με τον σηματοδότη που πρέπει να ανάψει πράσινος για να εκκινήσει ξανά ο οδηγός.
Η παραβίαση της πινακίδας STOP, δεν συμπεριλήφθηκε στις τροποποιήσεις του νόμου, παρά τις ενστάσεις που εκφράστηκαν από αρμόδιες και μη αρχές.
Μάλιστα αυτή η ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση γίνεται με σημαντικά μεγαλύτερη συχνότητα σε σχέση με την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη με τον σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό των περιστατικών να αυξάνει και στατιστικά τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, ακόμη και θανατηφόρου.
Προς το παρόν το «στάτους» στις ποινές των οδηγών σχετικά με την παραβίαση πινακίδας STOP είναι το πρόστιμο ύψους 700 ευρώ και η αφαίρεση της άδεια οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες.
Το STOP είναι το «νέο κόκκινο», εκείνο που θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί στις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα, στην περίπτωση πρόκλησης θανάτου από εσκεμμένη παραβίαση του οδηγού, το συντομότερο μάλιστα δυνατό.
Πηγή: carandmotor.gr ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όλη η απόφαση για τις δωρεάν διακοπές του ΟΠΕΚΑ. Επιδόματα ΟΠΕΚΑ: Πότε πάμε ταμείο. Πότε μπορείτε να πάρετε επίδομα 600€. Υβριδική εργασία στην Coca Cola