Δείτε τι ψάχνουν οι εταιρείες όταν θέλουν να προσλάβουν προσωπικό.

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΑΝΑΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ (αναδημοσίευση από την Fortunegreece)

HR

H Δανάη Αντωνοπούλου είναι HR Specialist

Στις 8 Μαϊου, παρακολούθησα μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση του ΣΑΚΑ (Σύλλογος Αποφοίτων Κολλεγίου Αθηνών), όπου ομιλητές ήταν επαγγελματίες από τον χώρο του Ανθρωπίνου Δυναμικού πολυεθνικών εταιρειών (ελληνικών και ξένων).
Πιο συγκεκριμένα, μίλησαν εκπρόσωποι από την P&G, Google, TITAN, Mallios Group, Unilever κ.α.

Το θέμα που συζητήθηκε: Τι ψάχνουν επιτέλους οι εταιρείες όταν προσλαμβάνουν; Να έχει κάποιος τεχνικές γνώσεις ή δεξιότητες; Ποιες δεξιότητες είναι οι πιο σημαντικές; Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, κάθε εταιρεία έχει προσωπική κουλτούρα, οπότε είναι αναμενόμενο να υπάρχουν και διαφορετικά κριτήρια. Όμως, καταλήγουν από κοινού στο συμπέρασμα πως οι καλύτεροι μαθητές δε διαπρέπουν πάντα και στην επαγγελματική τους καριέρα.  Άρα, πλέον, η ακαδημαϊκή αριστεία (τεχνικά skills) δεν είναι αρκετή για να κερδίσει κάποιος την θέση που ονειρεύεται.

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά, τι ειπώθηκε ως προς την πρόσληψη νέου προσωπικού.

Οι απαραίτητες δεξιότητες για μια επιτυχή πρόσληψη είναι:

Ευελιξία: 

Πρέπει να έχεις ευελιξία για τη διαχείριση νέων εξελίξεων. Σαν παράδειγμα, χρησιμοποιήθηκε η φράση από την ταινία Πειρατές της Καραϊβικής, Captain Jack Sparrow: «The problem is not the problem. The problem is your attitude towards the problem.»

• Αποτελεσματική επικοινωνία:

Κάποιες φορές, λίγες λέξεις είναι αρκετές για να μεταφέρουν σωστά το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε. Σε πολλές περιπτώσεις, το χιούμορ είναι ένας καλός τρόπος να μεταδώσουμε τις σκέψεις μας. Για παράδειγμα, όπως είπε και ο Winnie the Pooh: «It is more fun to talk with someone who doesn’t use long, difficult words but rather short, easy words like “What about lunch?»

• Προσωπική ανάπτυξη:

Η εξέλιξη ενός ανθρώπου δε σταματάει ποτέ. Πρέπει πάντα να βρίσκουμε νέους τρόπους να κάνουμε καλύτερα αυτά που κάναμε. Σε προσωπικό επίπεδο πρώτα και ύστερα και σε επαγγελματικό. Είναι φιλοσοφία ζωής η θέληση για συνεχή εξέλιξη.

• Επίλυση Προβλημάτων:

Το πιο σημαντικό είναι να αντιλαμβανόμαστε τις καταστάσεις και να ψάχνουμε για τις λύσεις. Η λύση δεν είναι απαραίτητο να είναι σκέψη ενός ατόμου, η έκκληση για βοήθεια είναι αποδεκτή.

• Υπομονή και επιμονή

Ομαδικότήτα/Ηγεσία:

Ένας καλός ηγέτης θα καταφέρει πολλά, ακόμα και αν η ομάδα δεν είναι η καλύτερη. Ένας κακός ηγέτης, θα καταστρέψει την καλύτερη ομάδα. Πρέπει πρώτα να μάθουμε να είμαστε ομαδικοί παίχτες, ώστε αργότερα να είμαστε σωστοί ηγέτες.

• Positive Intelligence:

Χτίζετε πάνω στα δυνατά σημεία σας. Γίνεστε καλύτεροι στους τομείς που είστε ήδη καλοί. Πιστεύετε στον εαυτό σας! Βλέπετε ευκαιρίες και όχι εμπόδια. Αυτό είναι το λεγόμενο Positive Intelligence.

• Cross organizational – Collaborational Influence:

Σας έχουν προσλάβει για το τμήμα Χ. Οι πληροφορίες που λαμβάνετε και στέλνετε έρχονται από κάπου και πάνε κάπου. ΠΡΕΠΕΙ να ξέρετε και να ενδιαφέρεστε από που ήρθαν και που πάνε. Η εργασία σας είναι τόσο ανεξάρτητη όσο και εξαρτημένη από του διπλανού. Βρείτε χρόνο να μάθετε για άλλα τμήματα, άλλες αρμοδιότητες και πως επηρεάζει η δική σας αποτελεσματικότητα τους επόμενους.

• Ευθύτητα:

Η διπλωματία κάποιες φορές είναι κοστοβόρα και χρονοβόρα. Πείτε αυτό που σκέφτεστε (ευγενικά). Ατέλειωτα meeting θα τελείωναν νωρίτερα, αν όλοι έλεγαν αυτό που σκέφτονται εκείνη τη στιγμή, όχι αργότερα.

Οι παραπάνω δεξιότητες, πρέπει να είναι διακριτές σε όλες τις φάσεις της ζωής σας και να προσπαθείτε πάντα να βελτιωθείτε. Δεν αρκεί μόνο στον επαγγελματικό χώρο ούτε για συγκεκριμένες στιγμές (όταν ψάχνουμε δουλειά). Επίσης, η ανταμοιβή για τον κόπο που κάνατε σπουδάζοντας και παίρνοντας καλούς βαθμούς, είναι η εύρεση εργασίας. Ύστερα, ξεκινάει νέος κύκλος θυσιών. Μη θεωρείτε δεδομένο πως επειδή βρήκατε δουλειά, τελείωσε και η προσπάθεια.

Θα έρθετε αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις.

Μείνετε και πολεμήστε!

(Διαβάστε περισσότερα tips της Δανάης Αντωνοπούλου για καριέρα και εργασία στο inspiringcareer.gr).

Πηγή : www.fortunegreece.com