Μια σύνθετη αναζήτηση (που αναλύσαμε σε προηγούμενο άρθρο που μπορείτε να διαβάσετε εδώ) ολοκληρώνεται με τη χρήση των φίλτρων ανάμεσα στα αποτελέσματα.
Η χρήση των φίλτρων αναζήτησης ή αλλιώς «Εργαλεία αναζήτησης» είναι πολύ σημαντική, επειδή μας βοηθά να περιορίσουμε ή να ταξινομήσουμε τη λίστα των αποτελεσμάτων με τέτοιο τρόπο ώστε να κερδίσουμε χρόνο και να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα.
Ειδικά στην αναζήτηση αναρτήσεων και ειδήσεων σχετικά με τα εργασιακά είναι σχεδόν απαραίτητη η χρήση των φίλτρων αναζήτησης.
Τα εργαλεία αναζήτησης υπάρχουν ως δυνατότητα σε κάθε σελίδα αναζήτησης της Google. Εμφανίζονται μετά από κάθε αναζήτηση όταν πατήσουμε στο πεδίο «Εργαλεία Αναζήτησης» που υπάρχει κάτω δεξιά από το κεντρικό πλαίσιο αναζήτησης της Google.
Ας δούμε τα σημαντικότερα από αυτά τα εργαλεία:
Οποιαδήποτε χώρα:
Εφόσον χρησιμοποιούμε το google.gr για τις αναζητήσεις μας, οι επιλογές που θα έχουμε είναι «Ελλάδα» και «Οποιαδήποτε χώρα». Από προεπιλογή τα αποτελέσματα είναι για «Οποιαδήποτε χώρα».
Αυτό το εργαλείο δεν έχει συνήθως αξία για άμεση αναζήτηση εργασίας, αλλά μπορεί έμμεσα να μας βοηθήσει σε κάποιες περιπτώσεις όπου οι ξενόγλωσσες λέξεις που αναζητούμε χρησιμοποιούνται το ίδιο και στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, εάν κάποιος είναι web designer και αναζητά να μάθει περισσότερα για ειδήσεις και θέματα που τον αφορούν επαγγελματικά, θα είναι σίγουρα σημαντικό αυτό το εργαλείο, επειδή, περιορίζοντας τα αποτελέσματα στην «Ελλάδα», θα έχει σελίδες που υπάρχουν σε ελληνικά sites και όχι σε όλο τον κόσμο.
Οποιαδήποτε γλώσσα:
Εφόσον χρησιμοποιούμε το google.gr για τις αναζητήσεις μας, οι επιλογές που θα έχουμε είναι «Οποιαδήποτε γλώσσα» και «Σελίδες γραμμένες στα Ελληνικά». Από προεπιλογή τα αποτελέσματα είναι για «Οποιαδήποτε γλώσσα».
Αυτό το εργαλείο, όπως και το προηγούμενο, μπορεί να μας βοηθήσει όταν αναζητούμε ξενόγλωσσους όρους αλλά σε ελληνικούς ιστότοπους. Για παράδειγμα, υπάρχουν ιστοσελίδες που ανήκουν σε ελληνικά sites και έχουν πληροφορίες για web designers σε αγγλική αλλά και σε ελληνική γλώσσα. Με αυτό το φίλτρο μπορούμε να περιορίσουμε ακόμη περισσότερο τις αναζητήσεις μας και να έχουμε ιστοσελίδες γραμμένες αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.
Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δύο παραπάνω εργαλεία και για άλλους ξενόγλωσσους όρους στα εργασιακά όπως π.χ. voucher. Θα φιλτράρουμε τα αποτελέσματα ώστε να βλέπουμε ελληνικά sites.
Επίσης, μπορούμε να βρούμε αγγελίες εργασίας που ανήκουν σε ελληνικούς ιστότοπους αλλά διατυπώνονται σε ξένη γλώσσα, κάτι που κάνουν συνήθως μεγάλες εταιρίες για να στοχεύσουν σε Ελληνες ανέργους που έχουν καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας.
Οποιαδήποτε στιγμή (ημερομηνία δημοσίευσης):
Αυτό το εργαλείο είναι το πιο σημαντικό για το θέμα που αναπτύσσουμε. Μπορούμε να απομονώσουμε και να φιλτράρουμε τα αποτελέσματα με κάποια χρονολογική σειρά.
Οι επιλογές που έχουμε είναι: «Οποιαδήποτε στιγμή», που είναι και προεπιλεγμένη, «Τελευταία ώρα», «Τελευταίες 24 ώρες», «Προηγούμενη εβδομάδα», «Προηγούμενος μήνας», «Προηγούμενο έτος» και «Προσαρμοσμένο εύρος».
Ο χρόνος είναι αμείλικτος για κάποιον που αναζητά θέση εργασίας ή σκοπεύει να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα απασχόλησης, επιδοτούμενης ή μη. Είναι ουσιώδες να μπορεί να βρει στοιχεία που να είναι όσο γίνεται πιο επίκαιρα, επειδή με αυτόν τον τρόπο μπορεί να τα αξιοποιήσει άμεσα και να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η προεπιλογή για «Οποιαδήποτε στιγμή» μπορεί να είναι σημαντική για τις γενικότερες αναζητήσεις αλλά στην περίπτωσή μας μπορεί να μην είναι τόσο χρήσιμη. Οταν αναζητούμε ιστοσελίδες για εύρεση θέσεων εργασίας, δε θέλουμε απλώς να παίρνουμε τα πιο σημαντικά αποτελέσματα αλλά και τα πιο πρόσφατα.
Μπορούμε να αναζητούμε αγγελίες εργασίας της τελευταίας ώρας ή της τελευταίας ημέρας κι έτσι να αρπάζουμε τις ευκαιρίες τη στιγμή που εμφανίζονται.
Αυτό το φίλτρο μπορεί να μας επιτρέψει να παρακολουθούμε τις νεώτερες ιστοσελίδες για θέματα που μας ενδιαφέρουν και να μην «πέφτουμε» συνεχώς σε παλιές αναρτήσεις. Για παράδειγμα όταν αναζητούμε νέα στοιχεία για Κοινωφελή Εργασία θα μπορούμε να φιλτράρουμε τα αποτελέσματα για να μας εμφανίζει ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί το προηγούμενο μήνα ή εβδομάδα.
Κατά σχετικότητα:
Εφόσον επιλέξουμε να φιλτράρουμε χρονολογικά τα αποτελέσματα, θα εμφανιστεί ένα άλλο εργαλείο που έχει να κάνει με την ταξινόμηση των αποτελεσμάτων:
Εδώ έχουμε δύο επιλογές: «κατά σχετικότητα» και «κατά ημερομηνία». Η προεπιλογή «κατά σχετικότητα» ταξινομεί τα αποτελέσματα με τέτοιο τρόπο που η Google θεωρεί πιο σχετικό με αυτό που αναζητούμε. Η δεύτερη επιλογή «κατά ημερομηνία» ταξινομεί τα αποτελέσματα από την πιο πρόσφατη ιστοσελίδα προς την παλιότερη.
Ολα τα αποτελέσματα:
Η προεπιλογή είναι «Ολα τα αποτελέσματα». Η επιλογή «Αυτολεξεί» είναι για όσους ενδιαφέρονται να βρουν ιστοσελίδες που να περιέχουν τους όρους αναζήτησης όπως ακριβώς γράφονται.
Επίλογος
Με τη δυνατότητα της σύνθετης αναζήτησης (που είδαμε στο προηγούμενο άρθρο) καθώς και το φιλτράρισμα των επιλογών από τα «Εργαλεία Αναζήτησης» μπορούμε πλέον να εκτελέσουμε πιο στοχευμένες αναζητήσεις.
Τα πλεονεκτήματα το να ξέρουμε να χρησιμοποιούμε τη δύναμη του google search είναι σημαντικά επειδή μας γλιτώνουν φυσικό και ψυχολογικό χρόνο και μας βοηθούν να μη χάσουμε τις ευκαιρίες που αναζητούμε για μια αξιοπρεπή και δημιουργική θέση εργασίας
Καλή τύχη στις (τώρα πλέον πιο σοφές) αναζητήσεις σας!
Μη ξεχάσετε να διαβάσετε και το πρώτο μέρος του άρθρου:
Τα Googloμυστικά της αναζήτησης εργασίας, 1ο μέρος: Οι 4 βασικές επιλογές της σύνθετης αναζήτησης
Πηγή: seminaria.pro
Σάκης Κουκουβής
koukouvis@seminaria.pro
https://gr.linkedin.com/in/sakiskoukouvis
Διαχειριστής του ageliesergasias.gr