Πρόβλημα που χρήζει άμεσης λύσης αποτελούν για το Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι κακοπληρωτές εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.

Υπουργείο εξετάζει και τη σήμανση των κακοπληρωτών, προκειμένου οι εταιρίες προμήθειας να γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι ο υποψήφιος πελάτης τους είναι συστηματικός κακοπληρωτής. Ο πελάτης που αφήνει χρέη στις εταιρίες θα επισημαίνεται σε ειδική πλατφόρμα του ΔΕΔΔΗΕ.

Ο πελάτης με χρέη σε προηγούμενου προμηθευτή θα επισημαίνεται με κόκκινο χρώμα στην πλατφόρμα “Θαλής” του ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό δεν σημαίνει πάντως ότι ο παλιός προμηθευτής θα μπορεί να κόβει και το ρεύμα στον πελάτη αυτόν, από τον οποίο μπορεί να διεκδικήσει τις οφειλές μόνον με τον παλαιό τρόπο, δηλαδή με νομικά μέτρα.

Στην περίπτωση που ο πελάτης έχει προβεί σε διακανονισμό της οφειλής του και εξυπηρετεί κανονικά τη ρύθμιση, τότε θα μπορεί να μετακινηθεί ελεύθερα, ενώ στην αντίθετη περίπτωση θα παγώνει η μετακίνηση του στον τέταρτο πάροχο.
Υπολογίζεται ότι το 2023 οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί που άφησαν πίσω, στην προηγούμενη ή τις προηγούμενες εταιρίες προμήθειας, οι κακοπληρωτές ξεπέρασαν τα 500 εκατ. ευρώ.

Ραβασάκια από ΔΕΗ και ιδιωτικούς παρόχους στέλνουν εισπρακτικές – Κλοιός για χρέη ακόμη και 450 ευρώ

Σφίγγει σταδιακά ο κλοιός γύρω από «κόκκινους» καταναλωτές, που οφείλουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε ρεύμα στη ΔΕΗ αλλά και ιδιωτικούς παρόχους, με τους οφειλές να έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία τελευταία ευκαιρία προκειμένου να μη βυθιστούν στα σκοτάδια, όπως ενημερώνονται σχετικά από τα ραβασάκια και τα SMS που φτάνουν μαζικά σε όσους χρωστάνε.

Οι προθεσμίες που τίθενται από τις εισπρακτικές που έχουν αναλάβει για λογαριασμό της ΔΕΗ και των ιδιωτών την αποπληρωμή των οφειλών είναι ασφυκτικές.

«Παρακαλούμε επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας για ενημέρωση υπόθεσης ληξιπρόθεσμης οφειλής προς τη ΔΕΗ Α.Ε.. Ενημερωθείτε για το πώς μπορείτε καταβάλλοντας άμεσα μία προκαταβολή 50%, να ρυθμίσετε την οφειλή για να μην έχετε άλλες συνέπειες» το SMS που έλαβε την περασμένη Παρασκευή στο κινητό της μονογονεϊκή από τη Νέα Ιωνία, για οφειλή 1.000 ευρώ.

Στελέχη της ΔΕΗ στον Βόλο που ρωτήθηκαν σχετικά από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ τόνισαν ότι τη διαδικασία αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών μετά από ένα διάστημα 90 ημερών αναλαμβάνουν δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες προσπαθούν να πιέσουν για την εξόφληση.

Στο πλαίσιο αυτό οι εισπρακτικές ζητούν από τους χαρακτηριζόμενους και ως συστηματικούς κακοπληρωτές να σπεύσουν να προχωρήσουν σε διευθέτηση των οφειλών τους, αφού σε διαφορετική περίπτωση μπαίνουν στη λίστα των μη συνεργαζόμενων πελατών, με την επιχείρηση να έχει δικαίωμα να προβεί εκτός από τη διακοπή ηλεκτροδότησης και στην απένταξη του οφειλέτη από τη ΔΕΗ.

«Με κάλεσαν από μια δικηγορική εταιρεία σχετικά για 430 ευρώ που έχω σε ιδιωτικό πάροχο, από τον οποίο έφυγα τον Αύγουστο (και δεν ξαναγυρνώ) και μου είπαν να κάνω διακανονισμό για την οφειλή και να ορίσω ημερομηνία πληρωμής ειδάλλως, όπως είπαν θα προβούν σε αγωγή και θα πληρώσω τα διπλά!», περιέγραψε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ένας δεύτερος καταναλωτής, ο οποίος δουλεύει περιστασιακά σε εργολάβο βιομηχανικής μονάδας.

Μόλις ο ίδιος δήλωσε αδυναμία, τον ενημέρωσαν ότι θα λάβει ειδοποίηση- εξώδικο, όπως και έγινε. Την περασμένη Δευτέρα έλαβε ταχυδρομικώς το ραβασάκι, με το οποίο ενημερώνεται ότι δεν είναι συνεργάσιμος η εταιρεία θα υποβάλλει αγωγή σε βάρος του. «Μα είναι δυνατόν να κάνουν αγωγή για 430 ευρώ;» αναρωτήθηκε ο άνεργος, αποκαλύπτοντας παράλληλα πως πρότεινε να πληρώνει κάθε μήνα 50 ευρώ μέχρι να εξαλειφθεί η οφειλή αλλά το αίτημά του δεν έγινε αποδεκτό.

«Παλιότερα χρωστούσα στη ΔΕΗ περίπου 800 ευρώ τα οποία και αποπλήρωσα σταδιακά. Δεν έλαβα ποτέ ειδοποιητήριο για αγωγή ή μήνυση. Τώρα τα πράγματα έχουν αγριέψει πολύ», σχολίασε ο ίδιος.

Πηγή: enaklik.com ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 400€ από τον ΟΠΕΚΑ: Ποιοι τα δικαιούνται. ΔΥΠΑ: 7.500 θέσεις εργασίας με μισθό 780€. ΑΣΕΠ: Νέες μόνιμες προσλήψεις σε 2 υπουργεία χωρίς πτυχίο και ξένη γλώσσα