“Πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν να αναπτυχθούν – στη συντριπτική τους πλειοψηφία παραμένουν μικρές επιχειρήσεις του ενός-δύο ατόμων. Θα ήθελα να δω περισσότερες επιχειρήσεις να επιτυγχάνουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Ακόμα και αν μια επιχείρηση δεν πρόκειται ποτέ να γίνει η επόμενη Google, Amazon ή Facebook, μπορεί να γίνει μια ευημερούσα μεσαίου μεγέθους εταιρία”.

obstacle

Τα παραπάνω επισημαίνει σε άρθρο του στο περιοδικό Fortune ο Verne Harnish, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εκπαίδευσης στελεχών εταιριών Gazelles Inc.

Ο Harnish αναφέρεται σε τρία εμπόδια που οι εταιρίες θα πρέπει να ξεπεράσουν προκειμένου να αναπτυχθούν.

1. Απροθυμία του διευθύνοντος συμβούλου να παραχωρήσει τη θέση του. Αυτός είναι ο πρωταρχικός λόγος που μόνο το 5% των επιχειρήσεων ξεπερνούν το όριο του 1 εκατομμυρίου δολαρίων σε πωλήσεις, και μόνο το 0,625% φτάνουν τα δέκα εκατομμύρια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία. Αυτό συμβαίνει είτε επειδή ο ιδιοκτήτης θεωρεί ότι είναι ο μόνος κατάλληλος να διευθύνει την εταιρία, είτε επειδή προσπάθησε στο παρελθόν να εμπιστευτεί κάποιον άλλο και την “πάτησε”, οπότε είναι γενικά καχύποπτος στο να προσλάβει κάποιον άλλον.

Ο μόνος τρόπος για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα είναι να βρείτε ανθρώπους οι οποίοι κάνουν τα πράγματα που κάνετε καλύτερα από εσάς και που δεν χρειάζονται καθοδήγηση. Υπάρχει περίπτωση να κάνουν λάθη; Ναι, αλλά αυτό πρέπει να το ξεπεράσετε. Αν δεν κολλήσετε στη βραχυπρόθεσμη δυσκολία του να εξηγήσετε σε κάποιον τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης η ζωή σας θα γίνει πολύ ευκολότερη και η εταιρία σας θα μπορέσει να αναλάβει μεγαλύτερα έργα και συμβόλαια.

2. Είστε σπαγκοραμμένος. Στο ξεκίνημα κάθε επιχείρησης, όταν τα έσοδα δεν είναι μεγάλα, πρέπει να είστε προσεκτικός με τα έξοδα, αλλά μετά από κάποιο χρονικό σημείο αν δεν επενδύσετε στην εταιρία, δεν θα αναπτυχθεί. Δεν λέω να προβαίνετε σε γελοία έξοδα, αλλά η ανάπτυξη απαιτεί εκσυγχρονισμό κάποιων συστημάτων, είτε αυτό σημαίνει το λογιστικό πρόγραμμα, τις τηλεφωνικές συσκευές ή την ηλεκτρονική υποδομή. Θα χρειαστείτε επίσης κάποιο γραφείο που να είναι καλύτερο από το γκαράζ του σπιτιού σας.

Το πιο σημαντικό βήμα είναι να βρείτε κάποιον καλό λογιστή ή οικονομικό διευθυντή. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες νομίζουν ότι πρέπει να ξοδεύουν χρήματα μόνο για την κατασκευή ή την πώληση προϊόντων, όπως έκαναν στο ξεκίνημα της επιχείρησης. Όμως όσο αναπτύσσεται η εταιρία θα χρειαστείτε αναλυτικά στοιχεία για να δείτε ποιες δραστηριότητες παράγουν τα περισσότερα χρήματα, ώστε να πάρετε τις κατάλληλες αποφάσεις.

Τα νούμερα του ισολογισμού μπορεί να κρύβουν μια σειρά από προβλήματα. Ένας καλός λογιστής θα σας βοηθήσει να δείτε πόσα χρήματα κερδίζετε ανά πελάτη, ανά πωλητή και ανά τοποθεσία. Έτσι, αν η εταιρία σας περνά δύσκολες στιγμές, θα γνωρίζετε που πρέπει να διορθώσετε τα πράγματα – ώστε να μη χειροτερέψουν. Ένα καλός λογιστής ή οικονομικός διευθυντής θα σας κοστίσει κάτι παραπάνω, αλλά μακροπρόθεσμα θα σας βοηθήσει να κερδίσετε περισσότερα χρήματα.

3. Αδυναμία προσαρμογής στη δυναμική της αγοράς. Αν τα πάτε καλά και η εταιρεία σας αρχίσει να αναπτύσσεται, θα βρεθείτε αντιμέτωπος με ανταγωνισμό. Κάποιοι θα προσπαθήσουν να σας αντιγράψουν. Οι μεγάλες εταιρίες του χώρου θα συνειδητοποιήσουν ότι κάτι τρέχει με την εταιρία σας, θα θυμώσουν όταν τους πάρετε μερίδιο αγοράς και θα προσπαθήσουν να σας βγάλουν εκτός παιχνιδιού για να μην τους πάρετε κι άλλους πελάτες. Εν τω μεταξύ, όσο οι πελάτες σας συνεχίζουν να συνεργάζονται μαζί σας, θα θελήσουν καλύτερες τιμές.

Είναι εύκολο σε αυτό το σημείο να αναλωθείτε στην καθημερινή διαχείριση της εταιρίας σας, αλλά τότε είναι που πρέπει να αρχίσετε να παρατηρείτε τις δραστηριότητες της αγοράς και να αναθέτετε τα εσωτερικά ζητήματα της εταιρίας στην κατάλληλη ομάδα. Η δουλειά σας ως διευθύνων σύμβουλος είναι να βρείτε την κατάλληλη στρατηγική για να συνεχίσετε να αναπτύσσεστε και να την προσαρμόζετε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Μόνο όταν είστε διατεθειμένος να αλλάξετε νοοτροπία θα μπορέσει να αναπτυχθεί η επιχείρησή σας.

Πηγή : www.pmjournal.gr