job_interview

Σε πόσες συνεντεύξεις έχετε πάει; Πόσες από αυτές είχαν αίσια έκβαση και πόσες αρνητική; Έχετε σκεφτεί ποτέ τι μπορεί να ήταν αυτό που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον εργοδότη για την απόρριψη ή την πρόσληψή σας;

Βλέποντας τη διαφήμιση της Heineken, που εστιάζει στους πρωτοποριακούς τρόπους πρόσληψης νέων ταλέντων, γίνεται πλέον φανερό ότι οι μεγάλες εταιρείες αλλάζουν πορεία και προσπαθούν να βρουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους προκειμένου να ανακαλύψουν τον τέλειο υποψήφιο εργαζόμενο.

Στην Αμερική, από το σχολείο ακόμη, προτρέπουν τους μαθητές και τους φοιτητές να είναι μέλη σε διάφορες ομάδες με σκοπό να επιβραβευτεί ο καλύτερος σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στα ακαδημαϊκά. Αυτό το έχουν υιοθετήσει και κάποια ευρωπαϊκά σχολικά προγράμματα, αλλά ακόμα έχουν πολύ δρόμο ώστε να γίνει καθημερινότητα για όλους.

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, η τωρινή γενιά αποφοίτων και νέων επαγγελματιών είναι η πιο καλά προετοιμασμένη γενιά όλων των εποχών, όχι μόνο λόγω πτυχίων και μεταπτυχιακών, αλλά λόγω επαγγελματικής εμπειρίας στο εξωτερικό, επαρκής γνώσης τουλάχιστον δύο ξένων γλωσσών, καθώς και ικανοτήτων γύρω από την τεχνολογία, που οι προηγούμενες γενιές δεν πρόλαβαν ή δεν κατάφεραν να κατοχυρώσουν. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναζητήσουν και να προσλάβουν άρτια προετοιμασμένους ακαδημαϊκά νέους ανθρώπους που θα δώσουν στην εταιρεία νέα πνοή.

Αυτό που κατά κύριο λόγο προτείνει το βίντεο της Heineken είναι ότι, πέρα από βαθμούς, βραβεία, επαίνους, διπλώματα και λοιπά «τυπικά» χαρακτηριστικά, αυτό που θα έπρεπε να παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο επιλογής ενός υποψήφιου εργαζόμενου και στην εξέλιξη της καριέρας του είναι ο χαρακτήρας.

Μπορεί o όρος «χαρακτήρας» να ακούγεται πολύ γενικός, υπάρχουν όμως τρόποι που πλέον μπορεί να φανεί αν ο χαρακτήρας ενός υποψήφιου ταιριάζει με το προφίλ της εκάστοτε εταιρείας. Άλλοι εργοδότες μπορεί να ψάχνουν έναν δυνατό χαρακτήρα, που εμπιστεύεται τον εαυτό του τόσο, ώστε σε αντίξοες συνθήκες δεν θα ανατρέξει στο εγχειρίδιο καλών τρόπων κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, αλλά θα βγάλει αυθόρμητα την αυθεντικότητά του, τον δικό του μοναδικό χαρακτήρα.

Όταν, λοιπόν, προετοιμάζεστε για μια συνέντευξη σε μια νέα θέση εργασίας, εννοείται πως υπάρχουν κάποιοι απαράβατοι κανόνες που θα ακολουθήσετε: δεν θα πάτε με φόρμα, δεν θα είστε αγενείς, δεν θα κουβαλάτε μαζί σας την κραιπάλη της χθεσινής βραδιάς και θα γνωρίζετε τα πάντα για την εταιρεία που θέλετε να δουλέψετε. Να θυμάστε όμως ότι κανένα βιβλίο, φίλος, ή/και γονέας δεν μπορούν να υπαγορεύσουν ποιοι είστε και τι είναι αυτό που σας κάνει μοναδικούς.  Μόνο εσείς ξέρετε σε τι είστε πραγματικά καλοί.  Μπορεί το μεγάλο σας ατού να είναι η απαράμιλλη ψυχραιμία σας όταν όλα γύρω σας καταρρέουν.  Μπορεί να είστε βαθιά συμπονετικοί και ικανοί να δημιουργείτε ένα όμορφο εργασιακό περιβάλλον. Μπορεί ακόμη να αντιλαμβάνεστε εύκολα και γρήγορα πότε πρέπει να φερθείτε διπλωματικά και πότε υποχωρητικά.

Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι σε κάθε συνέντευξη που δίνετε πρέπει να είστε ο εαυτός σας, στα καλύτερά σας και να μην αφήσετε καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.  Μη καταφεύγετε στις τυποποιημένες απαντήσεις, υποτιμώντας έτσι τη νοημοσύνη του μελλοντικού σας εργοδότη.  Να είστε σίγουροι ότι όλοι μπορούν να διακρίνουν την αυθεντικότητα πάνω σας. Άλλωστε, αυτό δεν θέλετε στην πραγματικότητα κι εσείς; Να σας προσλάβουν, δηλαδή, σε μια δουλειά γι’ αυτό που είστε και πρεσβεύετε και όχι για κάτι που έχετε επινοήσει εκείνη τη στιγμή για να ικανοποιήσετε έναν απαιτητικό υπεύθυνο Ανθρώπινου Δυναμικού ή έναν δύσκολο εργοδότη.

Θυμηθείτε ότι είναι πολύ σημαντικό οι αξίες στη νέα σας εργασία να είναι σε αρμονία με τις δικές σας, έτσι ώστε να είστε ικανοποιημένοι σε ένα μεγάλο βαθμό, τόσο όσο να αισθάνεστε άνετα μέσα στο νέο περιβάλλον και η ποιότητα της εργασίας σας να φτάνει στο maximum.

Πηγή : www.inspiringcareer.gr