Άνοιξε το gov.gr η πλατφόρμα για τα ακαθάριστα οικόπεδα. Η πλατφόρμα ανέβηκε μόλις χτες και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τέλος του μήνα. Πώς όμως μπορούν οι ιδιοκτήτες οικοπέδων να δηλώσουν ότι προχώρησαν σε καθαρισμό των οικοπέδων τους;

Η διαδικασία για την πλατφόρμα των ακαθάριστων οικοπέδων είναι απλή και για να μπείτε στην πλατφόρμα θα χρειαστείτε τους κωδικούς του Taxisnet. Εφόσον τους εισάγετε σωστά θα σας εμφανιστεί το παρακάτω μήνυμα:

Θα σας εμφανιστεί το μήνυμα: «Δήλωση καθαρισμού ιδιοκτησίας» ενώ από κάτω θα βρείτε το μήνυμα «Φόρμα δήλωσης ιδιοκτήτη οικοπέδου ότι έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του». Πατώντας «ΣΥΝΕΧΕΙΑ» θα περάσετε στο επόμενο στάδιο της δήλωσης:

Για την συμπλήρωση των πεδίων θα πρέπει να επιλέξετε την ιδιότητα: Εάν είστε ιδιοκτήτης του οικοπέδου ή επικαρπωτής ή μισθωτής ή υπομισθωτής του οικοπέδου. Για τον εντοπισμό του οικοπέδου θέλετε το ΚΑΕΚ του ή τις συντεταγμένες του οικοπέδου.

Στο σημείο αυτό να πούμε ότι ο Κωδικός Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) είναι ένας δωδεκαψήφιος αριθμός που αναγνωρίζει με μοναδικό τρόπο κάθε οικόπεδο ή γεωτεμάχιο στην Ελλάδα. Η δομή του ΚΑΕΚ έχει την ακόλουθη σημασία όσον αφορά την περιγραφή του ακινήτου: Οι δύο πρώτοι αριθμοί καθορίζουν τον νομό όπου βρίσκεται το ακίνητο.

Παρακάτω θα πρέπει να επιλέξετε τον Νομό, τον Δήμο ή την κοινότητα που βρίσκεται το οικόπεδο καθώς και την οδό, τον αριθμό της οδού και τον Ταχυδρομικό Κώδικα. Εφόσον συμπληρώσετε όλα τα πεδία πρέπει να πατήσετε «ΕΠΟΜΕΝΟ» και θα πάτε στο επόμενο στάδιο της αίτησης.

Στο συγκεκριμένο πεδίο ο ιδιοκτήτης οικοπέδου θα πρέπει να εισάγει στα αντίστοιχα πεδία πληροφορίες όπως: Όνομα, Επώνυμο, Πατρώνυμο, ΑΦΜ, e-mail, Διεύθυνση, Αριθμός και Ταχυδρομικός Κώδικας.

Συμπληρώνοντας όλα τα πεδία σωστά πατήστε «Επόμενο» όπου θα φτάσετε στην τελευταία καρτέλα συμπλήρωσης. Η τελευταία καρτέλα έχει αυτή τη μορφή:

Σε κάθε μία από τις 6 ερωτήσεις πατήστε το πεδίο «ΝΑΙ» εφόσον προχωρήσατε στις παραπάνω εργασίες ή οχι/ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ και συμπληρώστε οποιαδήποτε παρατήρηση από κάτω, εφόσον το κρίνετε σκόπιμο.

Στο τέλος κλικάρετε το πεδίο «Δηλώνω υπεύθυνα ότι προέβην σε όλες τις απαιτούμενες εργασίες καθαρισμού του οικοπέδου μου και ότι θα το συντηρώ καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, έτσι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς και ταχείας επέκτασής της».

Τέλος, εφόσον είστε σίγουρη για όσα δηλώσατε πατήστε «Υποβολή».

«Τσουχτερά» πρόστιμα

Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.

Ειδικότερα, η νέα ψηφιακή υπηρεσία θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει αίτηση καθαρισμού του οικοπέδου του αλλά και να κάνει καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο Δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.

Η νέα υπηρεσία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το επόμενο διάστημα – δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αλλά και το Υπουργείο Εσωτερικών.

Ο νόμος

Με απόφαση του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας εγκρίθηκε η υπ’ αρ. 20/2024 πυροσβεστική διάταξη του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος «Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, σε εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και σε εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα».

Μεταξύ άλλων καθορίζεται η μέριμνα των υπόχρεων, να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωσης, μέχρι την 30η Απριλίου κάθε έτους στο Εθνικό Μητρώο τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας του άρθρου 53Α του ν.4662/2020 (Α΄ 27), μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Υ.Κ.Κ.Π.Π.).

Για το πρώτο έτος σύστασης του μητρώου ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής υπεύθυνης δήλωσης των υπόχρεων ορίζεται η 31η Μαΐου 2024.

Πηγή: dnews.gr ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΠΕΚΑ: Δωρεάν εκδρομές τεσσάρων ημερών. Επιταγές 300 και 500€ στους γονείς. 600 νέες θέσεις εργασίας σε Δήμους. Σύνταξη με μικρότερα όρια ηλικίας