Η γνώση που θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε στη διαδικασία της συνέντευξης.
Έχεις βρει αγγελία, έχεις στείλει ένα προσαρμοσμένο και κατάλληλο για τη θέση βιογραφικό και μόλις δέχτηκες το τηλεφώνημα για την πολυπόθητη συνέντευξη. Και τώρα τι γίνεται; Αν έχεις εμπειρία από τη διαδικασία των συνεντεύξεων, θα ξέρεις ότι οφείλεις να προετοιμαστείς, μαθαίνοντας κάποια βασικά πράγματα για την εταιρία, φρεσκάροντας παράλληλα τις απαντήσεις σου σε τυπικές ερωτήσεις των συνεντεύξεων.
ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ
Υπάρχει κάτι ακόμα που μπορείς να κάνεις;
Φυσικά και υπάρχει! Δοκίμασε τις παρακάτω στρατηγικές και ξεχώρισε πραγματικά από τον υπόλοιπους υποψηφίους!
Μάθε για τη Στρατηγική & Κουλτούρα της Επιχείρησης
Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι υποψήφιοι είναι να διαβάσουν απλά τις βασικές πληροφορίες που αναγράφονται στο site του πιθανού εργοδότη τους, σχετικά με το όραμα, τις αξίες και τη στρατηγική του οργανισμού. Αυτό έκανα και εγώ, θεωρώντας ότι αρκεί μια τέτοια προσέγγιση, μέχρι που διαπίστωση τη διαφορά που μπορεί να κάνει κανείς, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα.
Το ένα βήμα παραπέρα, αναφέρεται στο να κατανοήσει κανείς την κουλτούρα και τη στρατηγική της εταιρείας, ή ακόμα καλύτερα να τη βιώσει στο πετσί του. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την επίσκεψη σε κάποιο κατάστημα του εργοδότη, με την επαφή με τους πωλητές της εταιρείας, με την παρατήρηση της αλληλεπίδρασης που έχουν οι εργαζόμενοι μεταξύ τους και του τρόπου που εξυπηρετούν άλλους πελάτες.
Τέτοιου είδους καταστάσεις, έχουν ως στόχο να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε κατά πόσο πελατοκεντρική είναι η εταιρία, κατά πόσο επενδύει στο καλό κλίμα, αν έχει την αξία της συνεργασίας ψηλά στις προτεραιότητές της αλλά και για την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών της.
Ακόμη ένας τρόπος για εύρεση πληροφοριών είναι η αναζήτηση πληροφοριών που προέρχονται από τρίτους. Πληροφορίες δηλαδή που δεν ελέγχονται από την ίδια την εταιρία, οι οποίες μάλιστα θα σας βοηθήσουν στην διαμόρφωση μιας πληρέστερης εικόνας για την εταιρία. Σ’ αυτό χρησιμοποιείστε το Google. Αναζητήσετε case studies, ειδήσεις ή/και feedback/reviews πελατών και εργαζομένων.
Οι παραπάνω πληροφορίες θα σας δώσουν αφορμή για εξαιρετική συζήτηση, καθώς δεν θα αναπαράγεται απλά αυτά που διαβάσατε στο site, αντιθέτως θα μπορείτε να υποστηρίξετε τα λεγόμενά σας με συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές της εταιρίας και συμπεριφορές των ανθρώπων της.
Μάθε για τον Κλάδο
Το δεύτερο που σας συστήνω να κάνετε, είναι να μάθετε κάποια βασικά πράγματα για τον κλάδο.
Πώς πάνε οι πωλήσεις του κλάδου;
Σε τι φάση βρίσκεται η αγορά;
Ποιοι είναι οι παράγοντες επιτυχίας στη συγκεκριμένη αγορά;
Πως συμπεριφέρονται οι πελάτες;
Ποιοι είναι οι κυριότεροι παίκτες της αγοράς, πως αυτοί ανταγωνίζονται σε σχέση με την εταιρία που θα επισκεφθείτε;
Όλα τα παραπάνω ίσως να ακούγονται περίπλοκα και δυσεύρετα, όμως μπορείτε να βρείτε εξαιρετικά έγκυρες πληροφορίες με απλή αναζήτηση στο Google. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να δείξετε ενδιαφέρον και να αφιερώσετε λίγο χρόνο.
Η απόκτηση πληροφοριών, τόσο για την εταιρία , όσο και για τον κλάδο, πέρα από το γεγονός ότι θα σας κάνει πιο αποτελεσματικούς στη διαδικασία της συνέντευξης, καθώς τα επιχειρήματά σας θα έχουν ένα κατάλληλο πλαίσιο και θα είναι πιο στοχευμένα, θα σας βοηθήσει επίσης να καταλάβετε αν πραγματικά θέλετε να εργαστείτε στη συγκεκριμένη εταιρία ή στο συγκεκριμένο κλάδο. Το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την προσπάθειά σας να γίνεται μέρος μιας εταιρίας ή ενός κλάδου, διότι όσο περισσότερες πληροφορείς έχετε στη διάθεσή σας, τόσο πιο σταθερή και παρακινητική θα είναι απόφασή σας, απομακρύνοντάς σας παράλληλα από τις λιγότερο «ταιριαστές» επιλογές.
Συνεπώς, αναζητήσετε πληροφορίες από ποικίλες πηγές και αποκτήσετε μια σφαιρική εικόνα και αντίληψη για την εταιρία και τον κλάδο στον οποίο αυτή ανήκει, γιατί αυτό σε βάθος χρόνου θα σας επιτρέψει να βρείτε μια δουλειά που σας ταιριάζει, και την οποία θέλετε πραγματικά (πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ