Μία νέα έρευνα βρήκε πώς οι εργοδότες επιλέγουν τους υποψηφίους, αφού εξετάσουν την φωτογραφία προφίλ τους στο Facebook, σύμφωνα με την DailyMail.

Οι υποψήφιοι με ελκυστικές φωτογραφίες προφίλ είχαν 39% περισσότερες συνεντεύξεις από αυτούς με φωτογραφίες κακής ποιότητας ή μη κολακευτικές. Επίσης, οι χρήστες με καλύτερες φωτογραφίες ήταν 21% πιο πιθανό να έχουν θετικό αποτέλεσμα στις συνεντεύξεις τους.

Για να εξετάσουν αυτήν τη θεωρία, οι ερευνητές έστειλαν ψεύτικα βιογραφικά σε περισσότερες από 2000 αγγελίες εργασίας, χρησιμοποιώντας 4 φωτογραφίες ανδρών και δημιουργώντας 4 ψεύτικα προφίλ. Κάθε φωτογραφία αξιολογήθηκε από 195 ανθρώπους για ελκυστικότητα και προσωπικότητα, στην κλίμακα 1 έως 4 (ο πιο ελκυστικός έπαιρνε 1, ο λιγότερο ελκυστικός 4).

Η πιο ελκυστική φωτογραφία απεικόνιζε έναν χαμογελαστό άνδρα, με φόντο τον ουρανό και η λιγότερο ελκυστική έναν άνδρα που δεν χαμογελούσε και καθόταν με διπλωμένα χέρια σε ένα παγκάκι ενός πάρκου. Κατόπιν, έγινε τυχαία αποστολή βιογραφικών σε δύο αγγελίες.

Οι ερευνητές δήλωσαν πως η μόνη διαφορά μεταξύ των υποψηφίων ήταν το προφίλ τους στο Facebook και βρήκαν πως η επίδραση της ελκυστικής φωτογραφίας ήταν μεγαλύτερη όταν ο υπεύθυνος προσωπικού ήταν γυναίκα και η δουλειά απαιτούσε υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης.

Ο καθ. Στιν Μπάερτ, κοινωνικός οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο του Γκεντ, είπε πως “ο υποψήφιος με την πιο ελκυστική φωτογραφία στο Facebook έλαβε περίπου 21% περισσότερες θετικές απαντήσεις στις αιτήσεις του σε σχέση με τον λιγότερο ελκυστικό”. Πρόσθεσε, πως η διαφορά στην πιθανότητα να κληθεί άμεσα για συνέντευξη ήταν 40%. Δεδομένων των συνθηκών και του ότι τα προφίλ ήταν πλήρως ελεγχόμενα, ο μόνος λόγος για τη διαφορετική επιλογή ήταν το ενδεχόμενο μια σημαντική μερίδα των εργοδοτών να ελέγχει τα προφίλ στο Facebook.

Σύμφωνα με τους ερευνητές όμως, τα αποτελέσματα της έρευνας δεν θα πρέπει να μεταφραστούν ως αποδοχή αυτής της συνήθειας, ούτε ηθικά ούτε οικονομικά. Πρόσθεσαν πως οι υποψήφιοι θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί ως προς το ποιες πληροφορίες μοιράζονται δημοσίως στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Ο καθ. Μπάερτ θεωρεί πως ίσως πρόκειται για έναν αποτελεσματικό τρόπο αξιολόγησης προσωπικότητας, καθώς στο προφίλ τους, οι υποψήφιοι βρίσκονται απροετοίμαστοι. Μέσω του Facebook, οι εργοδότες μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες γρήγορα και εύκολα, ενώ υπάρχουν και έρευνες διεθνούς βεληνεκούς που βρίσκουν ότι η εικόνα που προβάλλεται από τους χρήστες στα social media είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα από την προσωπική συνέντευξη, η οποία πολλές φορές μπορεί να είναι και εξωραϊστική.

Πηγή:flowmagazine.gr

Linkedin: Το ζωντανό και κοινωνικοποιημένο βιογραφικό σου

10 λέξεις που δεν πρέπει να έχετε στο βιογραφικό σας

Τι δεν πρέπει να κάνετε όταν βρίσκεστε σε μια συνέντευξη για δουλειά

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ