Ριζικές αλλαγές έρχονται για τους μαθητές καθώς στόχος της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να δημιουργηθεί το Εθνικό απολυτήριο με Τράπεζα θεμάτων και ενσωματωμένες πανελλήνιες εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα.
Αυτός είναι σύμφωνα την εφημερίδα «Καθημερινή», ο κύριος άξονας του υπουργείου Παιδείας πάνω στον οποίο θα «χτιστεί» το σχέδιο για το εθνικό απολυτήριο. Ζητούµενο είναι η ύπαρξη πολιτικής συναίνεσης, και ως προς αυτό θετικά είναι τα έως τώρα µηνύµατα από τα δύο µεγάλα κόµµατα της αντιπολίτευσης.
Το σχέδιο για το Εθνικό Απολυτήριο θα αποτελέσει μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας, στοχεύοντας στην αναβάθμιση του λυκείου. Πρόκειται δε να συνδυαστεί με την Τράπεζα Θεμάτων, η οποία διατηρείται, αλλά και ενσωματωμένες πανελλήνιες εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα.
Μέχρι σήμερα, το λύκειο «υπολειτουργεί» καθώς στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε περισσότερο παρά προθάλαμος της εισαγωγής στα ΑΕΙ. Οι μαθητές της Β’ και Γ’ λυκείου απομακρύνονται από τον ουσιαστικό εκπαιδευτικό στόχο του σχολείου, συμμετέχοντας σε ένα «ράλι» φροντιστηριακής – κατά κανόνα – προετοιμασίας για να καταφέρουν να εξασφαλίσουν μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας στα προγράμματα σπουδών αλλά και στις διδακτικές μεθόδους, εμπεριέχονται στους στόχους του εθνικού απολυτηρίου. Παράλληλα, προβλέπεται η εξέταση των μαθητών σε τέσσερα μαθήματα με βάση το πλαίσιο των Πανελλαδικών σε συνδυασμό με την υφιστάμενη Τράπεζα Θεμάτων.
Επιπλέον, αναμένεται η έναρξη δημοσιοποίησης των επιδόσεων των μαθητών στις Πανελλαδικές ανά σχολείο, σύμφωνα με σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, γεγονός, το οποίο θεωρείται πως θα αναδεικνύει την ποιότητα του έργου του κάθε σχολείου.