ΟΑΣΘ: Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι

 

Με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης θα συναντηθεί το μεσημέρι της Δευτέρας, στην έδρα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, προκειμένου να συζητήσει μαζί τους τις προτάσεις τους για το θέμα της δημιουργίας των δύο νέων φορέων που θα δημιουργηθούν στη Θεσσαλονίκη για τις αστικές συγκοινωνίες.
Αυτό γνωστοποίησε, ο πρόεδρος της ΠΕΔ – ΚΜ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος επισήμανε ότι κατατέθηκαν προτάσεις από τους δήμους Θέρμης, Θεσσαλονίκης, Παύλου Μελά, Λαγκαδά και Χαλκηδόνας. Μεταξύ άλλων, τόνισε, ότι οι δήμοι της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης ζητούν την αυξημένη συμμετοχή τους και τη συμμετοχή του Εργατικού Κέντρου στον φορέα σχεδιασμού και ελέγχου του μεταφορικού έργου και υπογραμμίζουν την ανάγκη να υπάρξει αυτή τη στιγμή διοίκηση στο ΣΑΣΘ. Επίσης, είπε, ότι οι δήμοι δεν έχουν χρήματα ώστε να συμμετέχουν στο φορέα λειτουργίας, εξέφρασε προβληματισμούς για το ενδεχόμενο μεταφοράς του νέου φορέα στο υπερταμείο, τάχθηκε υπέρ της διενέργειας ανοιχτού δημόσιου διεθνή διαγωνισμού για το μεταφορικό έργο και σημείωσε ότι υπήρξε ασυνέπεια στην επικοινωνία με τον υπουργό, σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων.
Προς επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι είναι δύο μήνες απλήρωτοι και πρόσθεσε: «την επόμενη Τετάρτη υπάρχει Δ.Σ., προχωράμε σε επίσχεση εργασίας ώσπου, όχι να πληρωθούμε αλλά να βρεθεί οριστική λύση». Σημείωσε, ακόμη, πως είναι αδιανόητο 2.400 οικογένειες των εργαζομένων να μην γνωρίζουν τι θα γίνει αύριο, αλλά και να υπάρχουν ανασφάλιστοι εργαζόμενοι με ευθύνες του υπουργού. Εξάλλου, πρόταση του συνδικάτου που εστάλη προς τον υπουργό προβλέπει, μεταξύ άλλων, την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού για την ανάθεση του έργου των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης σε νέο πάροχο, με την λήξη της ισχύουσας συμφωνίας δημοσίου – ΟΑΣΘ, την συμβιβαστική επίλυση των διαφωνιών, για να μην πτωχεύσει ο ΟΑΣΘ και τη συμφωνία του οργανισμού με το δημόσιο για το κάθε φορά «προσήκον κόμιστρο».
Τέλος, οι εργαζόμενοι στο ΣΑΣΘ αναφέρθηκαν στα εκκρεμμή θέματα που έχουν προκύψει εξαιτίας της έλλειψης διοίκησης στο φορέα, σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό της συγκοινωνίας, την άσκηση εποπτείας του ΟΑΣΘ, την εκτέλεση των πληρωμών του προσωπικού και των λειτουργικών δαπανών και τη συμμετοχή του οργανισμού σε ευρωπαϊκά έργα.
(πηγή) — ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ