Χαμός στο θέμα με τις νέες ταυτότητες αφού νέα δεδομένα βγαίνουν στη… φόρα όσον αφορά την έκδοσή τους και φυσικά τα στοιχεία που περιέχονται σε αυτές.
Ο Προσωπικός Αριθμός (ΠΑ) του πολίτη αποτελεί μια σημαντική αλλαγή στη διαδικασία ταυτοποίησης και αναμένεται να εφαρμοστεί από τον Δεκέμβριο του 2024. Ο ΠΑ θα αντικαταστήσει άλλους αριθμούς ταυτοποίησης όπως τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ και τον αριθμό της αστυνομικής ταυτότητας, προσφέροντας έναν μοναδικό και αμετάβλητο αριθμό επαλήθευσης για κάθε πολίτη. Αν και ο ΑΦΜ δεν καταργείται, παραμένει ένας βασικός πυλώνας του ΠΑ.
Οι νέες ταυτότητες θα περιλαμβάνουν τον ΠΑ και θα διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στην ψηφιακή διακυβέρνηση που προωθεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Με την εισαγωγή του ΠΑ, αναμένεται να απλοποιηθούν οι διαδικασίες ταυτοποίησης, μειώνοντας την ανάγκη για πολλούς αριθμούς και πιστοποιητικά, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.
Ο ΠΑ θα εκδίδεται μία φορά και θα παραμένει αμετάβλητος καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του πολίτη, με υποχρεωτική έκδοση για κάθε άτομο που δικαιούται ΑΦΜ και ΑΜΚΑ. Η εφαρμογή του αναμένεται να μειώσει τη γραφειοκρατία και να προσφέρει μια πιο απλή και αποτελεσματική διαδικασία ταυτοποίησης.
Όπως έχει πει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μάλλον δεν θα είναι υποχρεωτική η αναγραφή του στις νέες ταυτότητες για όσους τις έχουν ήδη στα χέρια τους οπότε δεν θα είναι υποχρεωτικό και ένα δεύτερο ραντεβού για αυτούς.
«Η εγγραφή του στην ταυτότητα εξυπηρετεί μόνο στο να τον θυμόμαστε, και αυτό αφορά στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη . Είναι μία διαδικασία που δεν θεωρώ ότι έχει κάποιο πρόβλημα» δήλωσε σε συνέντευξή του στη «Βραδυνή» διευκρινίζοντας τα εξής: «Οι νέες ταυτότητες ισχύουν κανονικότατα . Η αναγραφή παίζει το ρόλο μόνο της υπενθύμισης του Προσωπικού Αριθμού, άρα εάν το έχουμε στο κινητό μας, δεν έχουμε πρόβλημα».
Ο ΠΑ θα επαληθεύει τα στοιχεία του πολίτη, αντικαθιστώντας τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ, όπως και κάθε άλλον αριθμό – στοιχείο πιστοποίησης της ταυτότητας ενός ατόμου. Με την εφαρμογή του ΠΑ, η διαδικασία ταυτοποίησης αναμένεται να γίνει πιο απλή και αποτελεσματική, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και ενισχύοντας την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων.
Η χορήγηση του ΠΑ στους πολίτες, πιθανότατα από τον ερχόμενο Δεκέμβριο, θα γίνεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myinfo, η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η όλη διαδικασία θα λειτουργεί ως εξής: ο πολίτης θα μπαίνει αρχικά στην πλατφόρμα myinfo για να διαμορφώσει τον μοναδικό ΠΑ του, ο οποίος θα αποτελείται από ένα γράμμα του αλφαβήτου που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα (δηλαδή Κ, Μ, Ν, Ο κ.ο.κ., αλλά όχι Ψ, Θ, Ω κ.λπ.), από δύο αριθμητικά ψηφία και από ολόκληρο τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης από τα τρία επιπλέον αλφαριθμητικά στοιχεία που θα προστεθούν στον ΠΑ, θα επιλέγει τα δύο (το γράμμα και έναν αριθμό), ενώ η πλατφόρμα myinfo θα επιλέγει το τρίτο στοιχείο (έναν αριθμό), που ουσιαστικά θα «κλειδώνει» ολόκληρο τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα αποθηκεύεται πλέον και στις νέες ταυτότητες.
Με τη χρήση του ΠΑ στις δημόσιες συναλλαγές, δεν θα χρειάζονται άλλοι αριθμοί ταυτοποίησης όπως ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ ή ο αριθμός της αστυνομικής ταυτότητας. Παρ’ όλ’ αυτά, ο ΑΦΜ δεν θα καταργηθεί, καθώς παραμένει βασικός πυλώνας του ΠΑ.
Ο ΠΑ θα εκδίδεται μία φορά και θα παραμένει αμετάβλητος καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του φυσικού προσώπου. Θα εκδίδεται και θα χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε άτομο που δικαιούται ΑΦΜ και ΑΜΚΑ και θα απενεργοποιείται μετά τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.
Πηγή: enaklik.com ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιοι δικαιούνται τα νέα επιδόματα 150€ & 300€. Ποιοι κλειδώνουν έξοδο στη σύνταξη στα 62. 10.341 διορισμοί σε Υπουργεία. Θέσεις σε Σκλαβενίτη και Βασιλόπουλο