Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απηύθυνε έκκληση στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να εμβολιαστούν και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να γίνεται διδασκαλία μόνο σε εμβολιασμένους. ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας έχουν θέσει ως απόλυτη προτεραιότητά τους την επιστροφή μαθητών και φοιτητών στις αίθουσες και τα αμφιθέατρα, παρά το γεγονός ότι η μετάλλαξη Δέλτα εξαπλώνεται ραγδαία στην κοινότητα.
«Συζητάμε τους τρόπους, ο εμβολιασμός είναι το «υπερόπλο» κατά της πανδημίας έχουν ήδη εμβολιαστεί πάνω από το 74% των εκπαιδευτικών, τους ευχαριστούμε δημοσίως, είναι ένα τεράστιο βήμα, αλλά δεν φτάνει, χρειαζόμαστε και άλλους», τόνισε η υπουργός Παιδείας μιλώνστας στον ΣΚΑΙ. Η κυρία Κεραμέως απηύθυνε έκκληση προς τους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές να αξιοποιήσουν το μοναδικό αυτό δώρο της επιστήμης.
Ερωτηθείσα εάν η διδασκαλία θα γίνεται μόνο σε εμβολιασμένους φοιτητές η υπουργός Παιδείας ανέφερε πως «τα συζητάμε όλα». «Και τα ΑΕΙ θέλουν η διδασκαλία να γίνεται δια ζώσης. Τις επόμενες εβδομάδες θα συζητήσουμε όλους τους όρους με τους οποίους θα γίνει αυτό εφικτό. Εξετάζεται είσοδος με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους» σημείωσε η κυρία Κεραμέως.
Για τους εμβολιασμούς στα παιδιά 12 με 17 ετών σημείωσε ότι αν ένα παιδί είναι πλήρως εμβολιασμένο κατά πασά πιθανότητα, και ακολουθώντας τη λογική της επιτροπής των ειδικών δεν θα κάνει τεστ όπως στα πλοία. Από την άλλη πλευρά τα σελφ τεστ θα υπάρχουν τα σχολεία. «Ενα στα δύο κρούσματα στη χώρα το ανακαλύπταμε από σελφ τεστ» είπε.
Όπως παρατήρησε η υπουργός Παιδείας, έχει δοθεί ευρωπαϊκή έγκριση για εμβολιασμό από τα 12 εδώ και αρκετό καιρό, ενώ πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, Ιταλία Ισπανία εφαρμόζουν τον εμβολιασμό στα παιδιά.
«Θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες»
«Σε σχέση με πέρυσι υπάρχει ένας αριθμός υποψηφίων που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις… Εμείς θέλουμε αποφοίτους όχι εισαχθέντες» ανέφερε η κυρία Κεραμέως σχολιάζοντας εξάλλου την ελάχιστη βάση εισαγωγής στις Πανελλήνιες.
Διευκρίνισε ότι «κάναμε μια μεγάλη αλλαγή, δηλαδή ότι μπήκανε ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται από ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα αποφοιτήσουν και να είναι μια ζωή με ένα απολυτήριο λυκείου. Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζονται τα παιδιά μας… Να έχουμε υπόψη μας ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν».
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, ξεκαθάρισε η υπουργός Παιδείας, καθορίζεται από το ίδιο το πανεπιστήμιο. Αρχιτεκτονικές σχολές πχ. επέλεξαν να πάνε ψηλά, άλλες επέλεξαν να πάνε πιο χαμηλά. Πρόσθεσε πάντως ότι αν το υπουργείο ικανοποιούσε τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον αριθμό των εισακτέων στο ακέραιο θα είχαμε 40% φοιτητές στα ΑΕΙ.
Η υπουργός υπογράμμισε ότι από χθες υπάρχουν δυο επιλογές στο μηχανογραφικό, Πρώτη επιλογή Πανεπιστήμια μέσω Πανελλαδικών, δεύτερη επιλογή το παράλληλο μηχανογραφικό για έγγραφη σε δημόσιο ΙΕΚ και τα παιδιά να ακολουθήσουν το δρόμο της κατάρτισης.
Στο παράλληλο μηχανογραφικό, εξήγησε, υπάρχουν θέσεις για web designers, web developers, τεχνικούς τουριστικών επαγγελμάτων που έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας και έχουν από φέτος δυνατότητα συμπλήρωσης παράλληλου μηχανογραφικού και να δουν έτσι μια προοπτική.
Από το Σεπτέμβριο υπενθύμισε, το υπουργείο θεσμοθετεί νηπιαγωγείο από τα τέσσερα έτη και αγγλικά από τα έξι, γιατί να πληρώνει ο γονιός διερωτήθηκε η κυρία Κεραμέως, εργαστήρια δεξιοτήτων, γίνονται τις επόμενες εβδομάδες οι πρώτοι διορισμοί -11.700- στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια και θα είναι στα σχολεία μας από 1ης Σεπτεμβρίου. Επίσης θεσμοθετούνται οι οριζόντιες επιμορφώσεις για εκπαιδευτικούς, διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρώτα πρότυπα επαγγελματικά στην ιστορία, όλα αυτά από το Σεπτέμβριο.
«Στο νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα φεύγουμε από τη λογική του ενός βιβλίου, θα έχει ο εκπαιδευτικός δύο ή τρία να επιλέξει. Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη όποτε φεύγουμε από την αποστήθιση και συνδυάζουμε πηγές».
Για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η Νίκη Κεραμέως επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την όποια 7,5/10 πολίτες θέλουν αξιολόγηση, 9/10 θέλουν νέες δεξιότητες, 7,5/10 ελαχίστη βάση εισαγωγής. «Η κοινωνία δεν ζητά, απαιτεί τις αλλαγές από τους πολιτικούς» τόνισε.
Πηγή: dikaiologitika.gr — ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ