LIDL: Ανοίγει καταστήματα νέας γενιάς και προχωρά σε επενδύσεις
Συνεχίζει τις επενδύσεις και το 2017 η Lidl Hellas, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο επικεφαλής της, Ιάκωβος Ανδρεανίδης, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, με αφορμή την παρουσίαση της μελέτης για την οικονομική και κοινωνική επίδραση της Lidl στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, η Lidl Hellas έχει δρομολογήσει για το 2017 επενδυτικό πλάνο που κυμαίνεται στα 100 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει ανακαινίσεις καταστημάτων, εκσυγχρονισμό αποθηκών και επέκταση του δικτύο.
Υπενθυμίζεται, ότι η εταιρεία το 2016 υλοποίησε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της, την επέκταση των αποθηκών, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων. Παράλληλα, δημιούργησε καταστήματα «νέας γενιάς». Το κόστος κάθε καταστήματος νέας γενιάς ανέρχεται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος ενός συμβατικού καταστήματος σε 1,5 εκατ. ευρώ. Τα καταστήματα «νέας γενιάς» αποτελούν βασικό κομμάτι του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας και στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζεται μέσα στο 2017 το άνοιγμα νέων.
Ερωτηθείς σχετικά με την εκποίηση, με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, 22 καταστημάτων της «Μαρινόπουλος» και την πιθανότητα εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την Lidl Hellas, ο κ. Ανδρεανίδης ανέφερε ότι τα καταστήματα Lidl έχουν συγκεκριμένο μέγεθος και πρόσθεσε ότι «η διοίκηση θα αξιολογήσει τι θα υπάρξει στην αγορά και θα λάβει ανάλογες αποφάσεις».
Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, ο κ. Ανδρεανίδης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επεσήμανε ότι «αναφορικά με το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο υπάρχει, εμείς είμαστε ευχαριστημένοι με ό,τι ισχύει σήμερα. Ωστόσο, θα χρειαστεί μια αλλαγή στις τουριστικές περιοχές, που τουλάχιστον ο νομοθέτης θα πρέπει να επιτρέψει να καλυφθεί η σεζόν, ανεξαρτήτως από τον χώρο πώλησης των καταστημάτων».
Ο κ. Ανδρεανίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πορεία της εταιρείας σε επίπεδο πωλήσεων, επισημαίνοντας ότι ο τζίρος της εταιρείας το πρώτο εταιρικό τετράμηνο του οικονομικού της έτους Μάρτιος 2015 – Φεβρουάριος 2016 αυξήθηκε κατά 6,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τετράμηνο, ενώ το έτος έκλεισε καλύτερα και με θετικό ορόσημο πάνω από το 6,7%. Η θετική πορεία της εταιρείας αποδεικνύει, σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη, ότι οι Έλληνες καταναλωτές εμπιστεύονται την Lidl και την επιλέγουν στις καθημερινές τους αγορές παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση. Παράλληλα, στόχος της εταιρείας παραμένει η άριστη εξυπηρέτηση των καταναλωτών με ποιοτικά προϊόντα, ενώ προσφέρει τις χαμηλότερες τιμές σε σταθερή γκάμα προϊόντων.
Σημειώνεται ότι η Lidl Hellas επενδύει σε προσφορές προϊόντων ανά έτος περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης, υπάρχει ένα συγκεκριμένο επίπεδο των τιμών στη σταθερή γκάμα προϊόντων και πάνω σε αυτό, το οποίο είναι χαμηλότερο από ότι είναι στο σύνολο της αγοράς, υπάρχουν προσφορές της τάξης των 50 εκατ. ευρώ ανά έτος.
Παράλληλα, η εταιρεία προωθεί την εγκατάσταση ζεστών γωνιών (bake off) σε όλα τα καταστήματά της. Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης, οι γωνιές bake off υπάρχουν ήδη σε μεγάλο αριθμό καταστημάτων και στόχος είναι να ενσωματωθούν στο σύνολο του δικτύου. Η ανταπόκριση των καταναλωτών είναι πολύ μεγάλη και για τον λόγο αυτό οι κωδικοί έχουν διπλασιαστεί.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θέτει η εταιρεία στην προώθηση και ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων και των Ελλήνων προμηθευτών. Συγκεκριμένα, συνεργάζεται με περισσότερους από 1.800 Έλληνες προμηθευτές. Όπως αναφέρθηκε, ποσοστό 80% του τζίρου των φρούτων και λαχανικών πραγματοποιείται από Έλληνες προμηθευτές και ποσοστό 96% του τζίρου των κρεάτων επίσης από Έλληνες προμηθευτές. Παράλληλα, η Lidl Hellas διαθέτει στα 219 καταστήματά της σε όλη την Ελλάδα ποικιλία 8.480 διαφορετικών προϊόντων. Όπως αναφέρθηκε, 85% των προϊόντων της Lidl Hellas είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σημειώνεται ότι 15% του τζίρου της Lidl Hellas προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ 12% από τα non food προϊόντα.
Όπως επισημαίνεται στη μελέτη για την οικονομική και κοινωνική επίδραση της Lidl στην Ελλάδα (Μάρτιος 2015-Φεβρουάριος 2016), διαθέτει 219 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί 4.939 εργαζόμενους. Το σύνολο των πληρωμών της σε Έλληνες προμηθευτές ανήλθε σε 710 εκατ. ευρώ.
Ποσοστό 56% των συνολικών της αγορών προϊόντων λιανικής πώλησης πραγματοποιείται από Έλληνες προμηθευτές (581 εκατ. ευρώ). Η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε στην ελληνική οικονομία ανήλθε σε 616 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ. Η συνολική συνεισφορά της εταιρείας σε φορολογικά έσοδα ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 0,33% των φορολογικών εσόδων του κράτους. Η εταιρεία υποστηρίζει στην Ελλάδα 4.939 άμεσες θέσεις εργασίας, 6.660 έμμεσες και 4.754 επαγόμενες, οι οποίες αντιστοιχούν περίπου στο 0,5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα. Το εισόδημα από τις συνολικές θέσεις εργασίας υποστηρίζει συνολικά 37.612 ανθρώπους. Στην περίοδο αναφοράς, η εταιρεία επένδυσε 827.000 ευρώ σε πρωτοβουλίες στήριξης νέων και παιδιών που έχουν ανάγκη και σε περιβαλλοντικές δράσεις, ενώ προσέφερε προϊόντα συνολικής αξίας 250.000 ευρώ.
(πηγή) — ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ