Σοβαρά προβλήματα στις κλιματιζόμενες καμπίνες των λεωφορείων στους συρμούς του μετρό και του «ηλεκτρικού» καταγράφονται καθημερινά αφού τα air condition είναι παλαιά ενώ πολλά βαγόνια ιδίως όσα αγοράστηκαν το 2001 δεν έχουν καν σύστημα ψύξης.
Το πρόβλημα είναι πολύ οξύ καθώς την καλοκαιρινή περίοδο μετακινούνται όχι μόνο Αθηναίοι εργαζόμενοι αλλά και χιλιάδες τουρίστες.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος των εργαζομενων της ΣΤΑΣΥ στα Dnews Σπύρος Ρεβύθης, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι αποσύρουν τα βαγόνια χωρίς κλιματισμό τις ημέρες του μεγάλου καύσωνα για αυτό και ζητεί να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για να ανανεωθεί ο στόλος των συρμών.
Υπενθυμίζεται οτι κατά την χθεσινή ενημέρωση απο το υπουργείο Υγείας για τα μέτρα προστασίας για τον καύσωνα μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι «τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να φροντίζουν για την καλή λειτουργία του κλιματισμού τους λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερόμενα στο πρώτο εδάφιο των γενικών οδηγιών (ανωτέρω σχετ.), για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού».
Τα πράγματα όμως είναι ακόμα στα λεωφορεία όπου σύμφωνα με τους οδηγούς τα γαλλικά και τσεχοσλοβάκικα οχήματα διαθέτουν ξεπερασμένης τεχνολογίας air condition που λειτουργούν με ειδικό ψυκτικό υγρό και επειδή αυτό δεν υπάρχει αναγκάζονται να χρησιμοποιούν νερό.
«Το νερό όμως βράζει στους 90 βαθμούς και έτσι ο κόσμος ανοίγει τα παράθυρα με αποτέλεσμα το λεωφορείο να μετατρέπεται σε θάλαμο αερίων», δηλώνει οδηγός στα Dnews, τονίζοντας ακόμη ότι οι προδιαγραφές των συστημάτων αυτών είναι βορειοευρωπαϊκές άρα δεν αποδίδουν στα θερμά μεσογειακά προβλήματα.
Το συγκεκριμένο ζήτημα συζητήθηκε στην συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριακή Μητσοτακη και του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σταικουρα.