Σε έγγραφη ερώτηση προς τη Βουλή απάντησε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας κ. Αντωνοπούλου σχετικά με την επέκταση της νέας γενιάς προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας τους επόμενους μήνες όπου έκανε γνωστό ότι θα υπάρξει τρίτη φάση του προγράμματος και θα αφορά ανέργους από όλους τους δήμους.
Σύμφωνα με την απάντηση Ειδικότερα, έχει προγραμματιστεί η επέκταση της νέας γενιάς προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας τους επόμενους μήνες σε όλους τους Δήμους της χώρας.
Το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας έχει πιλοτικό χαρακτήρα στους πρώτους πενήντα ένα (51) Δήμους, θύλακες υψηλής ανεργίας, συνδυάζοντας, για πρώτη φορά, την οκτάμηνη απασχόληση σε κοινωνικές και άλλες υποδομές, με την αναβάθμιση των προσόντων των μακροχρόνια ανέργων.
Υλοποιείται σε δύο φάσεις:
η πρώτη φάση, αφορά δεκαεπτά (17) δήμους – θύλακες υψηλής μακροχρόνιας ανεργίας, με έναρξη άμεσα
η δεύτερη φάση, αφορά τριάντα τέσσερις (34) δήμους, με έναρξη δύο μήνες αργότερα.
Ωστόσο, αξιολογώντας ενδιάμεσα αποτελέσματα από την πιλοτική εφαρμογή του, θα υπάρξει και μία τρίτη φάση, που θα αφορά την επέκταση του στους υπόλοιπους δήμους της χώρας, με έναρξη τον Σεπτέμβριο του 2016.
Η κατάταξη των 51 δήμων για την εφαρμογή της νέας γενιάς προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας προσδιορίστηκε από συνδυασμό ενιαίων και αντικειμενικών κριτηρίων που καταγράφουν το ποσοστό ανεργίας, τη μακροχρόνια ανεργία και την αυξητική τάση της μακροχρόνιας ανεργίας στα χρόνια της κρίσης
Η τελική κατάταξή τους διαμορφώθηκε με βάση τα στοιχεία για το ποσοστό μακροχρόνιας ανεργίας του 2015 στο σύνολο των ανέργων, το ποσοστό της ανεργίας στους Δήμους το 2011 και το ποσοστό μεταβολής της μακροχρόνιας ανεργίας από το 2011 έως το 2015. Το 2011 επελέγη ως βάση σύγκρισης της αυξητικής τάσης, αφενός εξαιτίας της υψηλής ποιότητας των στατιστικών στοιχείων για το εργατικό δυναμικό ανά δήμο (χρονιά απογραφής) και, αφετέρου, διότι τρία χρόνια μετά την έναρξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά και της αρνητικής επίδρασης πολιτικών που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, ήδη αποτυπώνονται διαφοροποιήσεις σε τοπικό επίπεδο.
Στο πρώτο στάδιο, επελέγησαν οι δήμοι στους οποίους ο απόλυτος αριθμός των μακροχρόνια ανέργων ξεπερνά τους 1.000, έτσι ώστε η παρέμβασή μας να έχει τον μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο. Με αυτό το κριτήριο του όγκου της μακροχρόνιας ανεργίας επελέγησαν οι πρώτοι εκατόν δεκαεπτά (117) δήμοι σε σύνολο τριακοσίων είκοσι πέντε (325).
Στο δεύτερο στάδιο, επελέγησαν (και στη συνέχεια βαθμολογήθηκαν) οι δήμοι στους οποίους:
α) το ποσοστό μακροχρόνιας ανεργίας επί του συνόλου των ανέργων στο Δήμο το 2015 ήταν ίσο ή μεγαλύτερο από το πανελλαδικό ποσοστό μακροχρόνιας ανεργίας συν 3% και/ή
β) το ποσοστό ανεργίας στο Δήμο το 20111 ήταν ίσο ή μεγαλύτερο από το αντίστοιχο πανελλαδικό ποσοστό ανεργίας συν 3%.
Οι δήμοι που επελέγησαν εντάσσονται άμεσα ή μεσοπρόθεσμα στο πιλοτικό πρόγραμμα. Οι υπόλοιποι δήμοι επίσης εντάσσονται, αλλά 4-5 μήνες αργότερα.
– Διαδικασία Βαθμολόγησης επιλεγμένων δήμων:
Οι 51 δήμοι που επελέγησαν για το πιλοτικό πρόγραμμα στη συνέχεια βαθμολογήθηκαν με βάση τρία κριτήρια ως εξής:
α) τη διαφορά του ποσοστού της μακροχρόνιας ανεργίας του Δήμου (2015) από τον εθνικό μέσο όρο μακροχρόνιας ανεργίας συν 3%
β) τη διαφορά του ποσοστού ανεργίας στον Δήμο (2011) από τον εθνικό μέσο όρο της ανεργίας συν 3% και
γ) τη διαφορά του ποσοστού αύξησης της μακροχρόνιας ανεργίας στον Δήμο από το 2011 έως το 2015 από τον αντίστοιχο εθνικό μέσο όρο συν 3%. Το κριτήριο αυτό χρησιμοποιήθηκε γιατί αναδεικνύει ένα ακόμη χαρακτηριστικό των πλέον ευάλωτων δήμων καταγράφοντας την αυξητική τάση της μακροχρόνιας ανεργίας.
Συνεπώς σύμφωνα με την κ. Αντωνοπούλου η τελική σειρά κατάταξης των 51 πιο ευάλωτων Δήμων της χώρας προέκυψε συνδυαστικά από την θετική βαθμολογία που έλαβαν στα παραπάνω τρία κριτήρια (οι αρνητικές επιδόσεις δεν προσμετρούνται).
Τέλος η κ. Αντωνοπούλου κάνει γνωστό ότι όλοι οι αποκλειόμενοι από το πιλοτικό πρόγραμμα Δήμοι θα ενταχθούν μετά τον Σεπτέμβριο σε παρεμφερές πρόγραμμα (τρίτη φάση) κι ότι τα νέας γενιάς προγράμματα οκτάμηνης κοινωφελούς εργασίας ενισχύουν την προσπάθεια των μακροχρόνια ανέργων να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας και όχι την κάλυψη παγίων και διαρκών αναγκών των δήμων, οι οποίες δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν από ευρωπαϊκούς πόρους.
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΕΔΩ