Υπάρχουν αμέτρητα blog (ή “ιστολόγια”) στο internet, αυτό είναι αλήθεια. Η συζήτηση εδώ γίνεται συγκεκριμένα για τα blog εκείνα που συντηρούνται από εταιρείες ή επαγγελματίες, είτε ως μέρος ενός εταιρικού website όπως το blog στο οποίο βρίσκεστε τώρα, είτε ως αυτόνομα blog, χωριστά από άλλες εταιρικές πληροφορίες.

WEBSITEΓιατί όμως ορισμένες εταιρείες επιλέγουν να χρησιμοποιούν εταιρικό blog; Τί συνέβη και άλλαξε η τάση που είχαμε συνηθίσει ως τώρα κατά την οποία μια επιχείρηση έφτιαχνε ένα ωραίο και απλό, στατικό εταιρικό website; (Πολλές φορές μάλιστα τόσο απλό και στατικό που έμοιαζε με 100 άλλα εταιρικά website, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα που χρειάζεται ανάλυση σε ξεχωριστό άρθρο…)

Αυτό που άλλαξε εδώ και μερικά χρόνια είναι το internet και ο τρόπος που το χρησιμοποιεί ο κόσμος: είναι πιο “συμμετοχικό”. Η επικράτηση των κοινωνικών δικτύων ως μέσο επικοινωνίας και γενικότερα αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών, τους έχει κάνει πιο απαιτητικούς ως προς τον τρόπο που δέχονται πληροφορίες.

Στο ζήτημα των εταιρικών website επομένως, σίγουρα στις μέρες μας θα προκαλέσει περισσότερο το ενδιαφέρον του κόσμου ένα blog με τακτικές δημοσιεύσεις και δυνατότητα σχολιασμού, παρά ένα “παραδοσιακό”, στατικό website όπου απλά παρουσιάζονται πληροφορίες.

Πλεονεκτήματα του blog

Ποια είναι όμως τα πραγματικά οφέλη για την επιχείρηση που διατηρεί ένα blog; Αν τα συνειδητοποιήσουμε θα μπορέσουμε να έρθουμε πιο εύκολα σε επαφή με τον κόσμο, με τον τρόπο που έχει συνηθίσει πλέον να συμπεριφέρεται στο internet: αλληλεπιδρώντας μαζί του.

– Μέσα από τη δημοσίευση άρθρων σχετικών με το αντικείμενο της δραστηριότητάς μας,αποδεικνύουμε τις εξειδικευμένες γνώσεις μας. Έτσι συμβάλλουμε στο να επιβεβαιώνεται στο μυαλό του αναγνώστη η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε.
– Παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες, είναι πολύ πιθανό να επιστρέψουν για να διαβάσουν και επόμενα άρθρα. Έτσι τους κρατάμε κοντά μας σε βάθος χρόνου. Το πιο σημαντικό όμως εδώ είναι ότι δεν προβάλλουμε τις υπηρεσίες μας χρησιμοποιώντας κάποια εξεζητημένη τεχνική marketing. Πετυχαίνουμε να γίνεται η επιχείρησή μας χρήσιμη και συνεπώς να ξεχωρίζει, απλά με το να παρέχει γνώσεις! Οι σημερινοί χρήστες των κοινωνικών δικτύων αντιλαμβάνονται εύκολα την επιτηδευμένη προβολή όταν τη συναντήσουν, τη διαχωρίζουν από την παροχή ουσιαστικών πληροφοριών και συνήθως την απορρίπτουν.
– Ενθαρρύνοντας το κοινό μας να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω σχολίων και συζητήσεων σε ένα blog, κάνουμε τον υποψήφιο πελάτη να μας εκτιμήσει περισσότερο και έτσι τον φέρνουμε ακόμα πιο κοντά μας. Σκεφτείτε το για μια στιγμή: Όταν έρθει η ώρα να επιλέξει υπηρεσίες ή προϊόντα, σε ποιόν είναι πιθανότερο να απευθυνθεί; Σ’ εκείνον που του έλυσε κάποιο πρόβλημα όταν χρειάστηκε συμβουλές ή σε κάποιον εντελώς άγνωστο με τον οποίο δεν είχε ποτέ καμία επαφή;

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το website techblog.gr: Τα περισσότερα άρθρα που δημοσιεύονται αντικατοπτρίζουν τις τεχνικές γνώσεις των ανθρώπων που συντηρούν το blog, μια και απευθύνονται σε αναγνώστες που τους ενδιαφέρει η τεχνολογία. Παρατηρεί κανείς ότι δημοσιεύονται άρθρα με περιεχόμενο όπως χρήσιμα σχόλια για νέα μοντέλα συσκευών ή αναλυτικά συγκριτικά τεστ. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται ένα “φανατικό” κοινό το οποίο -επειδή αποκομίζει χρήσιμες γνώσεις και πληροφορίες- επιστρέφει στο blog, διαβάζει περισσότερα άρθρα και συμμετέχει στις συζητήσεις που γίνονται.

techblog

Οδηγίες χρήσης

Όπως είναι φυσικό, κανένα εργαλείο δεν μπορεί να έχει αποτέλεσμα αν δεν το χρησιμοποιήσεις σωστά. Μερικά από τα πιο σημαντικά σημεία που πρέπει να γνωρίζει κανείς για τη σωστή χρήση ενός blog είναι τα εξής:

– Προσδιορίζουμε εκ των προτέρων ποιο είναι το κοινό του blog, και κάνουμε δημοσιεύσεις στοχευμένες στο συγκεκριμένο κοινό και τις ανάγκες του.
– Κάνουμε δημοσιεύσεις με ουσιαστικό περιεχόμενο το οποίο θα έχει κάποια χρησιμότητα για το κοινό μας, και όχι απλά οτιδήποτε, μόνο για να δημοσιευτεί κάτι.
– Πολύ σημαντικό επίσης είναι να συμμετέχουμε σε συζητήσεις που γίνονται από αναγνώστες του blog μας οι οποίοι σχολιάζουν τις δημοσιεύσεις. Απαντάμε στα σχόλιά τους όσο περισσότερο μπορούμε, ενθαρρύνουμε τη συζήτηση και παρέχουμε απαντήσεις ή συμβουλές σε ερωτήσεις που ενδεχομένως να γίνονται.
– Αναδημοσιεύουμε τα άρθρα από το blog μας στα κοινωνικά δίκτυα. Εκεί τα βλέπουν πολύ περισσότερα μάτια, οπότε συνήθως διαδίδονται πιο εύκολα.

Πού χρειάζεται προσοχή;

Το βασικότερο δυνατό σημείο των δημοσιεύσεων που γίνονται σε ένα blog είναι το περιεχόμενο: αν δημοσιεύουμε πληροφορίες τις οποίες μπορεί κανείς να βρει εύκολα και αλλού ή αν στηριζόμαστε σε μεγάλο βαθμό σε αναδημοσιεύσεις άρθρων από άλλες πηγές, ίσως να μην εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες που μας δίνει το blog να ξεχωρίσουμε. Δεν παρέχουμε τίποτα περισσότερο από ότι ένα αντίστοιχο website ή blog.

Αν όμως δώσουμε σε κάθε άρθρο ξεχωριστά την απαιτούμενη προσοχή ώστε να παρέχουμε όσο το δυνατόν πιο ουσιαστική και αυθεντική γνώση στον αναγνώστη, τότε είμαστε στο σωστό δρόμο για να φέρουμε τους εν δυνάμει πελάτες μας ένα βήμα πιο κοντά μας.

Το παρόν άρθρο πρωτοεμφανίστηκε στο realmedia.gr

Πηγή : www.pmjournal.gr