Ο Σκλαβενίτης είναι η επιχείρηση της χρονιάς για το 2017, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας που πραγματοποίησε το insider.gr.
Η μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ εξασφάλισε το 32% των ψήφων των αναγνωστών του insider.gr και μαζί τους τον τίτλο της επιχείρησης της χρονιάς για το 2017.
Στη δεύτερη θέση, έχοντας εξασφαλίσει το 27% βρέθηκε η innoetics, μια ελληνική Startup που πρωταγωνίστησε σε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές της χρονιάς. Η ελληνική startup που αναπτύσσει τεχνολογίες μετατροπής κειμένου σε ομιλία, εξαγοράστηκε από τη Samsung. Αν και το ακριβές ποσό της εξαγοράς δεν ανακοινώθηκε «το ύψος του την τοποθετεί στις μεγαλύτερες επενδυτικές κινήσεις των τελευταίων ετών».
Την τριάδα συμπληρώνει η Παπαστράτος, η οποία και μέσα στο 2017 έκανε την μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα στον τομέα της καπνοβιομηχανίας αλλάζοντας την φιλοσοφία της εταιρείας.
ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ
H διάσωση της Μαρινόπουλος και ο ρόλος του Σκλαβενίτη
Ήταν η μεγαλύτερη επιχειρηματική διάσωση που έχει γίνει ποτέ επί ελληνικού εδάφους.
Η αλυσίδα Μαρινόπουλος, βρέθηκε ένα βήμα πριν το λουκέτο. Τα μεγάλα ανοίγματα, ύψους 1,8 δισ. ευρώ που είχε δημιουργήσει προς το δημόσιο αλλά και τους προμηθευτές θα προκαλούσε ντόμινο στην ελληνική οικονομία .
Και αυτό γιατί πολλές εταιρείες που προμήθευαν τον Μαρινόπουλο δεν θα άντεχαν την απώλεια των χρημάτων τους και ο κίνδυνος αλυσιδωτών πτωχεύσεων ήταν κάτι περισσότερο από ορατός.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εργασία σε σούπερ μάρκετ
Μετά το «σοκ και δέος» που προκάλεσε το ενδεχόμενο να μπει λουκέτο στην Μαρινόπουλος με τα 900 καταστήματα και τους 11.000 εργαζόμενους επιλέχθηκε η λύση του «λευκού ιππότη».
Και το όνομα αυτού Σκλαβενίτης, ένα από τα ισχυρά ονόματα του ελληνικού λιανεμπορίου, γνωστός για τις πολύ καλές σχέσεις του με τους προμηθευτές, τις τράπεζες αλλά και τους εργαζόμενους.
Μέχρι τότε η αλυσίδα δεν είχε επεκταθεί ποτέ εκτός Αττικής και αριθμούσε μόλις 160 καταστήματα, εκ των οποίων 112 καταστήματα με την επωνυμία «Σκλαβενίτης», 39 καταστήματα «Χαλκιαδάκης» στην Κρήτη και 9 καταστήματα υπό το σήμα «The Mart» (πρώην Makro).
Το εγχείρηµα της διάσωσης επικρίθηκε από πολλούς. Προκάλεσε δε, πληθώρα αντιδράσεων από προμηθευτές αλλά και ανταγωνιστές, ενώ χαρακτηρίστηκε μεγάλο ρίσκο από µερίδα παραγόντων της αγοράς.
Για την οικογένεια Σκλαβενίτη όμως αντιμετωπίστηκε ως µια υποχρέωση «εθνικής σηµασίας», απέναντι στους εργαζόμενους, τους προμηθευτές αλλά και τους καταναλωτές.
Η αλυσίδα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, δεν έχασε ποτέ τον οικογενειακό της χαρακτήρα, ούτε την ελληνικότητα της.
Θρυλικές διαστάσεις έχει λάβει το γεγονός ότι δεν έχει κάνει ποτέ διαφήμιση στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο, αλλά ούτε έχει προβάλλει τις προσφορές της στα έντυπα. Δεν μοιράζει φυλλάδια, ούτε έχει μπει ποτέ στο παιχνίδι των κουπονιών με εφημερίδες. Δεν ξέρουν τι θα πει facebook και twitter, ενώ δεν ανοίγουν τα καταστήματα τους τις Κυριακές όταν το επιτρέπει ο νόμος.
Αυτή είναι η ιστορία της αλυσίδας σουπερμάρκετ Σκλαβενίτης, η ιστορία της οποίας ξεκινά το 1950 όταν τα δύο αδέρφια Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης, δημιουργούν την εταιρεία «Σ. Σκλαβενίτης και Σία Ο.Ε.», που δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της συσκευασίας μπαχαρικών σε καρτέλες και στη χονδρική πώληση τροφίμων σε παντοπωλεία.
Μετά από 67 χρόνια, η Σκλαβενίτης έχει εξελιχτεί στο μεγαλύτερο εργοδότη του λιανεμπορίου, καθώς ο όµιλος πλέον διαθέτει 43 υπερµάρκετ, 466 σούπερ µάρκετ και 11 cash and carry, ενώ απασχολεί περίπου 23.000 εργαζοµένους και εξασφάλισε επάξια τον τίτλο της «Επιχείρησης της Χρονιάς» για το 2017 από τους αναγνώστες του insider.gr