Επιδότηση 1.000 ευρώ επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος για την αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, προκειμένου να πιαστούν οι στόχοι που θέτει για την ηλεκτροκίνηση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).

Όπως ανέφερε, μιλώντας χθες σε συνέδριο για τις οικολογικές μεταφορές, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, για να επιτευχθούν οι στόχοι στον τομέα των μεταφορών πρέπει το ένα δέκατο των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητο το 2030, συνεπώς μετά το 2025 το ένα στα τρία αυτοκίνητα που ταξινομούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.

Σύμφωνα με το ethnos.gr, το πρώτο που χρειάζεται, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένας νόμος-πλαίσιο που θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές φόρτισης κ.λπ. και για τη λειτουργία των αγορών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις. «Μελετάμε προσεκτικά το θέμα των κινήτρων» ανέφερε ο κ. Σταθάκης και προσέθεσε: Στην Ευρώπη είχαμε μια φάση ισχυρών φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων. Τώρα εγκαταλείπονται τα βαριά φορολογικά κίνητρα, εντούτοις διευρύνονται τα κίνητρα στη χρηματοδότηση και οι φοροαπαλλαγές.

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Η Νεκταρία Καρακατσάνη, μέλος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), μίλησε για τις ρυθμιστικές προσεγγίσεις και τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση. Αναφέρθηκε στην πορεία των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων διεθνώς και στη χώρα μας, ενώ τόνισε πως πραγματοποιούνται 300 δισ. ευρώ επενδύσεων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον συγκεκριμένο τομέα.

Σήμερα υπάρχουν 50 σημεία φόρτισης και 450 οχήματα στη χώρα μας. Χρειάζονται μόλις 2 ευρώ για να διανύσει ένα ηλεκτρικό όχημα 100 χιλιόμετρα, ενώ αντίστοιχα υπάρχουν τεχνολογικές εξελίξεις που μειώνουν τον χρόνο φόρτισης και επεκτείνουν την αυτονομία των οχημάτων αυτών.

Η γνωμοδότηση της ΡΑΕ Την επόμενη εβδομάδα η ΡΑΕ θα οριστικοποιήσει τη γνωμοδότηση για τη δέσμη ρυθμίσεων σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ενώ επίκειται η υπουργική απόφαση για τις τεχνικές προδιαγραφές και τα χωροταξικά θέματα που προκύπτουν.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός Περιβάλλοντος σε ό,τι αφορά τα νησιά που έχουν προνομιακή θέση στο ecomobility. Σύντομα θα πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί για τη δημιουργία των έξι πρώτων πράσινων νησιών με συνδρομή ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Στα πράσινα νησιά κυρίαρχο στοιχείο είναι η ενεργειακή τροφοδοσία με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και οι καθαρές μετακινήσεις μέσω της ευρείας χρήσης της ηλεκτροκίνησης. Στο πλαίσιο αυτό έχουν πυκνώσει οι επαφές με εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με τον κ. Σταθάκη να συναντά πρόσφατα στελέχη της εμβληματικής για τον χώρο εταιρείας Tesla.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επανέλαβε ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ το επόμενο διάστημα. Ερωτηθείς, ωστόσο, για το ενδεχόμενο να μειώσει η ΔΕΗ την έκπτωση 15% που προσφέρει στους συνεπείς πελάτες της (και συνεπώς να αυξηθεί εμμέσως ο λογαριασμός του ρεύματος), τόνισε ότι αυτό αποτελεί μέρος της εμπορικής πολιτικής της επιχείρησης, η οποία καθορίζεται από τη διοίκησή της χωρίς να εμπλέκεται το ΥΠΕΝ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΗ πρόκειται σύντομα να μειώσει την έκπτωση περίπου στο μισό, ενώ σχεδιάζεται και η υιοθέτηση «ρήτρας ρύπων» που θα αυξομειώνει τα τιμολόγια ανάλογα με την πορεία της τιμής των ρύπων CO2 στα διεθνή χρηματιστήρια.
(πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ