Επιδοτήσεις έως 50% για τη δημιουργία παραδοσιακών καφενείων προσφέρουν τα τοπικά προγράμματα Leader του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Εκτός από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, τα προγράμματα Leader χρηματοδοτούν δεκάδες ακόμη, όπως: ιδρύσεις, επεκτάσεις και ανακαινίσεις μικρών τουριστικών καταλυμάτων, εστιατορίων, βιοτεχνικών μονάδων παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων, μικρών βιοτεχνιών επεξεργασίας ειδών διατροφής και δασοκομικών υλών μετά την α΄μεταποίηση, αγροτουριστικών μονάδων, μονάδων εναλλακτικού τουρισμού και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών στον τουρισμό.

Αφορά βέβαια, καφενεία σε χωριά και όχι σε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Μπορεί να συνδυάσει επίσης το καφενείο με παραδοσιακά είδη όπως γλυκίσματα και αρτοποιήματα, σπιτικά ή μικρής βιοτεχνίας.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι νέες επιχειρήσεις

Οι Ομάδες Τοπικής Δράσης που διαχειρίζονται τις χρηματοδοτήσεις και δέχονται τις προσκλήσεις έχουν βάλει συγκεκριμένους όρους αλλά και προϋποθέσεις για το πώς θα πρέπει να είναι διαμορφωμένα τα παραδοσιακά καφενεία, μεζεδοπωλεία και ουζερί.

Οι κανόνες αυτοί ισχύουν λίγο – πολύ με ορισμένες διαφοροποιήσεις και για άλλες περιφερειακές ενότητες που ετοιμάζονται να προκηρύξουν χρηματοδοτικές ενισχύσεις σε όσους θέλουν να ανοίξουν ή να εκσυγχρονίσουν τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις τους.

Είναι, λοιπόν, χαρακτηριστικές οι προϋποθέσεις που βάζει η Ομάδα Τοπικής Δράσης «Ψηλορείτης» για την ίδρυση ή την ανακαίνιση παραδοσιακών καφενείων σε 13 χωριά.

Το σύνολο των δομικών κατασκευών, των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών και των υλικών κατασκευής και εξοπλισμού θα πρέπει να εναρμονίζεται με το φυσικό περιβάλλον, την αρχιτεκτονική κληρονομιά και τις παραδοσιακές τεχνικές και χρήσεις που επικρατούν στο κάθε δημοτικό διαμέρισμα ή οικισμό και δεν πρέπει να έρχονται σε αντίθεση με την αισθητική του χώρου.

  • Θα πρέπει να επιλέγονται διακοσμητικά στοιχεία που θα έχουν σχέση με την τοπική παραδοσιακή αισθητική και αρχιτεκτονική και θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση καλαίσθητων και ελκυστικών χώρων.

Είναι σκόπιμη η προτίμηση σε διακοσμητικά στοιχεία που αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητα του κάθε δημοτικού διαμερίσματος ή οικισμού.

  • Να υπάρχουν ενημερωτικοί πίνακες (πίνακες ανακοινώσεων) για την ανάρτηση των ανακοινώσεων του Δήμου της κάθε περιοχής αλλά και των διενεργούμενων εκδηλώσεων για την ενημέρωση των κατοίκων.

Οι πίνακες πρέπει να είναι τοποθετημένοι σε εμφανή σημεία του καφενείου έτσι ώστε να υπάρχει πρόσβαση στους θαμώνες.

Οι επωνυμίες των επιχειρήσεων και οι επιγραφές τους θα περιλαμβάνουν μόνο ελληνικές λέξεις.

Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η χρήση ξένων λέξεων ως επωνυμία ή διακριτικός τίτλος επιχείρησης.

  • Τα καφενεία μπορούν να τοποθετούν ευδιάκριτες και καλαίσθητες πινακίδες με συμβολισμούς από την περιοχή, εφόσον το επιθυμούν.

Απαγορεύονται:

  • Η τοποθέτηση κεραιών τηλεόρασης, δορυφορικών κεραιών κ.λπ. σε ιδιαιτέρως εμφανή σημεία των καταστημάτων.
  • Η τοποθέτηση ηλιακών θερμοσιφώνων, φωτοβολταϊκών πλακών σε εμφανή σημεία των κτισμάτων.
  • Η τοποθέτηση τυποποιημένων διαφημιστικών τεντών κλπ.
  • Η χρήση πλαστικών τραπεζοκαθισμάτων ή άλλων πλαστικών ειδών εξοπλισμού.

Σε ό,τι αφορά τον εσωτερικό χώρο και τον εξοπλισμό:

Η διαμόρφωση του χώρου και ο εξοπλισμός, σε συνδυασμό με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, πρέπει να διευκολύνουν την ανάδειξη των τοπικών εθιμοτυπικών ενός παραδοσιακού καφενείου.

  • Ο εξοπλισμός θα πρέπει να επαρκεί χωρίς να δημιουργεί συνωστισμό στον χώρο και να επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση των θαμώνων.
  • Για τη θέρμανση του εσωτερικού χώρου (εφόσον απαιτείται), να προτιμηθούν παραδοσιακά μέσα όπως ξυλόσομπα κ.λπ. Σε περίπτωση που υπάρχει κεντρική θέρμανση, τα σώματα δεν θα πρέπει να είναι εκτεθειμένα αλλά να καλύπτονται από καλαίσθητες σίτες σε αισθητική αρμονία με τον χώρο.
  • Ο χώρος θα πρέπει να διαθέτει επαρκή φυσικό φωτισμό.
  • Οι καρέκλες θα πρέπει να είναι παραδοσιακού τύπου, ξύλινες με ή χωρίς φυσική ψάθα και τα τραπέζια από ξύλο ανάλογου τύπου και χρώματος.

Θα πρέπει να είναι καλαίσθητα, να ταιριάζουν με την αισθητική του χώρου, να διατηρούνται σε καλή κατάσταση και να είναι πάντα καθαρά.

  • Γενικά, πρέπει να επιδιώκεται η χρήση προϊόντων τοπικής χειροτεχνίας για τη διακόσμηση της αίθουσας και το σερβίρισμα ποτών και εδεσμάτων.
  • Τα σερβίτσια θα πρέπει να είναι καθαρά, καλής ποιότητας. Μπορεί να είναι κεραμικά ή από πορσελάνη. Σε κάθε περίπτωση, όταν υπάρχουν παραδοσιακά σκεύη για το σερβίρισμα του εκάστοτε εδέσματος καλό θα ήταν να χρησιμοποιούνται.
  • Τα ποτήρια πρέπει να είναι γυάλινα, σε σχήμα και μέγεθος ανάλογα με το ποτό που σερβίρεται. Απαγορεύεται η χρήση διαφημιστικών ποτηριών ή άλλων σκευών σερβιρίσματος.

Εξωτερικοί χώροι (αν υπάρχουν)

  • Σε περίπτωση που το καφενείο διαθέτει αύλειο χώρο, αυτός θα πρέπει να είναι καλαίσθητος, καθαρός και σε αρμονία με το περιβάλλον.

Συνιστάται η χρήση εδώδιμων καλλωπιστικών φυτών και λουλουδιών. Τα φυτά θα πρέπει να τοποθετούνται σε πήλινες και καλαίσθητες γλάστρες.

  • Στους εξωτερικούς χώρους, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται τραπέζια και καρέκλες (από ξύλο ή μέταλλο) που παραπέμπουν στην τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική και βρίσκονται σε αρμονία με το ύφος της επιχείρησης.
  • Σε περίπτωση που απαιτείται σκίαση είναι προτιμότερο αυτή να γίνεται με φυσικό τρόπο π.χ. δέντρα.

Τι ισχύει για τις επενδύσεις σε Καρδίτσα και Καστοριά
Αλλά και στις περιοχές της Καρδίτσας και της Καστοριάς στη διαδικασία της αξιολόγησης δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε επενδυτικά σχέδια που θα ικανοποιούν κάποια από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Αρχιτεκτονική προσέγγιση: Χρήση υλικών και τεχνικών που σχετίζονται με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, π.χ. πέτρα για την ορεινή, ωμόπλινθοι για την πεδινή ζώνη.
  • Λειτουργική προσέγγιση: Οργάνωση περισσοτέρων οικονομικών και παραγωγικών δραστηριοτήτων πλην της εστίασης.
  • Οργανωτική προσέγγιση: Συνεργασία ή δικτύωση της επιχείρησης.
  • Απασχόληση νέων ανθρώπων που διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες και κυρίως σύγχρονη αισθητική καλλιέργεια.

Καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων
Επίσης στις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος των Ομάδων Τοπικής Δράσης των Leader των περιφερειακών ενοτήτων περιλαμβάνονται και χρηματοδοτήσεις δράσεων για τη δημιουργία μικρών καταστημάτων που πωλούν τοπικά προϊόντα. Αποστάγματα, κρασί, αρωματικά φυτά, αλλαντικά κ.λπ. Σε αυτά προτεραιότητα έχουν φυσικά και νομικά πρόσωπα.

Και σε αυτές τις περιπτώσεις λαμβάνονται υπόψη αρχιτεκτονικά και διακοσμητικά στοιχεία, τα είδη των προϊόντων που θα περιλαμβάνονται, η δικτύωσή τους (είτε με τη δημιουργία νέου δικτύου ή την αξιοποίηση του υπάρχοντος) κ.ά.

Γι’ αυτές τις δράσεις τα ποσοστά επιδότησης είναι πάλι 50% και το κόστος παρεμβάσεων είναι έως 300.000 ευρώ.

Πού θα Απευθυνθώ

  • ΑΚΟΜΜ – ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ ΟΤΑ, τηλ.: 28340 31402, 28340 31793, 28340 31606, www.leader.akomm.gr
  • Αναπτυξιακή Καστοριάς Ανώνυμη Εταιρεία, Γράμμου 62 Καστοριά, τηλ.: 24670 83441, -2,www.ankas.gr
  • Αναπτυξιακή Καρδίτσας Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία, Μεγ. Αλεξάνδρου 34 Καρδίτσα, τηλ. 24410-42363, 24410-26345, www.anka.gr

Πηγή: e-dimosio

Δείτε περισσότερες ειδήσεις για στήριξη σε ανέργους εδώ

Δείτε περισσότερες ειδήσεις και θέσεις εργασίας για: Αττική  – Θεσσαλονίκη  – Πελοπόννησο –  Θεσσαλία – Κρήτη Κεντρική Μακεδονία – Δυτική Μακεδονία – Ανατολική Μακεδονία – Στερεά Ελλάδα – Ήπειρο

Γίνετε φίλοι μας στη σελίδα μας στο Facebook “Θέσεις Δημοσίου” για να είστε πάντα ενήμεροι για όλες τις νέες θέσεις εργασίας δημοσίου, επιδοτούμενα σεμινάρια για ανέργους και προκηρύξεις