Περίπου 2.500 δικαιούχοι του Power Pass πρέπει να κάνουν ξανά νέα αίτηση. Ποιοι ακυρώθηκαν, νέες διευκρινίσεις.
Μπάχαλο έχει επικρατήσει με το Power Pass και τις αιτήσεις που προηγήθηκαν της φορολογικής δήλωσης. Σύμφωνα με νέα ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, νέα αίτηση πρέπει να κάνουν:
«Οι πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το power pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση και οι οποίοι χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του power pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass.»
Με λίγα λόγια, οι παραπάνω ωφελούμενοι έχουν προθεσμία να κάνουν τις διορθώσεις μέχρι τις 5 Ιουλίου, οπότε είναι είναι και η καταληκτική ημερομηνία για αιτήσεις για όλους.
Οι ίδιοι, θα πρέπει να βλέπουν το εξής μήνυμα:
«Τα Στοιχεία Κύριας Κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησής σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησής σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί Υποβολή Αίτησης παρακάτω».
Η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για το Power Pass και πραγματοποιείται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ πατώντας στο aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia.
Σημειώνεται ότι, εφόσον η αίτηση παραμένει σε κατάσταση «εκκρεμεί υποβολή», τότε δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Πότε είναι οι πληρωμές του Power Pass
Παρακάτω, μπορείτε να δείτε όλα τα πιθανά μηνύματα που θα σας βγάλει η πλατφόρμα, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτησή σας, αλλά και την ένδειξη που θα σας ενημερώσει ότι έχει γίνει η πληρωμή. Η πλατφόρμα κλείνει στις 5 Ιουλίου και τα χρήματα αναμένεται να μπουν αμέσως μετά.
Το μήνυμα «Εγκριθείσα» σημαίνει ότι μπορείτε να δείτε τα χρήματα στον λογαριασμό σας.
Πιο αναλυτικά:
«Απορριφθείσα»: Η αίτηση έχει απορριφθεί. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχτούν και να επανυποβληθούν.
«Υπό έλεγχο»: Η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των εξής:
- αν ο ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
- αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει τη μία αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις για τα προστατευόμενα μέλη.
«Υπό εκκαθάριση»: Για όσες αιτήσεις είναι σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι και περιμένουν από 1η Ιουλίου 2022 να εκτελεστούν οι εκκαθαρίσεις για να αποφασιστεί το ποσό της επιστροφής.
«Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα»: Το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα.
«Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα»: Η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στην επιλεγμένη τράπεζα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
«Εγκριθείσα»: Σημαίνει ότι έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμη. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.
Οι δικαιούχοι του Power Pass
- Φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος
- το καθαρό οικογενειακό εισόδημα μετά φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000 ευρώ, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020
- ο ΑΦΜ που καταχωρίζεται στην πλατφόρμα δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο
Υπενθυμίζεται πως τα νομικά πρόσωπα ΔΕΝ είναι δικαιούχοι του Power Pass.
Power Pass δικαιούνται οι οικιακοί καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που αναπροσαρμόζονται με βάση τη χονδρεμπορική τιμή αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Πηγή: ieidiseis.gr — ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ