Δημόσιο: Το ΠΔ για τους Διοικητικούς Γραμματείς – Αρμοδιότητες, διαδικασία επιλογής

 

Το περιεχόμενο του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος με οποίο καθορίζονται οι αρμοδιότητες των νέων Διοικητικών, Τομεακών και Ειδικών Τομεακών Γραμματέων.

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Πρόκειται για το ΠΔ το οποίο εγκρίθηκε την περασμένη Τετάρτη από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, και έχει ήδη σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας προς έγκριση.

Σύμφωνα με το ΠΔ, οι αρμοδιότητες των νέων Διοικητικών, Τομεακών και Ειδικών Τομεακών Γραμματέων περιλαμβάνουν:

-Τη συνεργασία με την πολιτική ηγεσία για το σχεδιασμό των πολιτικών και τον προσδιορισμό των στρατηγικών στόχων.

-Την εφαρμογή των δημόσιων πολιτικών.

-Το συντονισμό των οργανικών μονάδων του Υπουργείου.

-Την παρακολούθηση εκτέλεσης του προϋπολογισμού και της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων.

-Την αξιολόγηση του προσωπικού των υπηρεσιών που εποπτεύουν.

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το ΠΔ κάθε θέση Διοικητικού, Τομεακού και Ειδικού Τομεακού Γραμματέα θα προκηρυχθεί ξεχωριστά, ενώ δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών καθώς και ιδιώτες.

Πώς γίνεται η επιλογή από το Μητρώο

Υπενθυμίζεται ότι το  Μητρώο, όπως και οι νέοι Γραμματείς, είναι ένας νέος θεσμός. Αποτελεί μία δεξαμενή στελεχών με υψηλά προσόντα από την οποία θα επιλέγονται τα επιτελικά στελέχη της διοίκησης.

Η επιλογή των νέων Γραμματέων και των άλλων επιτελικών στελεχών της διοίκησης (όπως πρόεδροι και μέλη ΔΣ) θα γίνεται μετά από εισήγηση ανεξάρτητου οργάνου, του Ειδικού Συμβούλιου Επιλογής Διοικήσεων (ΕΣΕΔ).

Το Ε.Σ.Ε.Δ. αξιολογεί τα προσόντα των υποψηφίων και καλεί σε δομημένη συνέντευξη τους δέκα (10) επικρατέστερους υποψηφίους για κάθε θέση.

Στη συνέχεια  υποβάλλει στον αρμόδιο Υπουργό εισήγηση  με τους τρεις (3) επικρατέστερους υποψηφίους, μέχρι ένας (1) εκ των οποίων θα μπορεί να είναι ιδιώτης.  Ο διορισμός ολοκληρώνεται με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, ο οποίος επιλέγει υποχρεωτικά έναν από τους τρεις (3) επικρατέστερους υποψηφίους.(πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ