Μία ειδική χορήγηση μπορεί να λάβει ο καταναλωτής από τον ΔΕΔΔΗΕ που μπορεί να φτάσει μέχρι και 600 ευρώ.

Σε περίπτωση που τηρούνται ειδικές προϋποθέσεις ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλει στον λογαριασμό του καταναλωτή χρηματικό ποσό μέχρι 600 ευρώ. Λεπτομέρειες στο παρακάτω κείμενο.

Αφορά τη διαδικασία αποζημίωσης καταναλωτών που έχουν υποστεί βλάβες στις ηλεκτρικές τους συσκευές λόγω τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του δικτύου Χαμηλής Τάσης.

Αυτή η διαδικασία έχει θεσπιστεί για να προστατεύσει τους καταναλωτές και να διασφαλίσει ότι θα αποζημιωθούν δίκαια για βλάβες που οφείλονται στο δίκτυο, ενώ παράλληλα δεσμεύει τον ΔΕΔΔΗΕ να βελτιώνει συνεχώς την ποιότητα της παροχής ρεύματος.

Η διαδικασία αποζημίωσης περιλαμβάνει τα εξής βασικά σημεία:

Χρηματικό ποσό

Σε περίπτωση βλάβης λόγω τυχαίας διακοπής του ουδετέρου, οι καταναλωτές μπορούν να λάβουν αποζημίωση έως 600 €. Το ποσό αυτό είναι το ανώτατο όριο, ανεξάρτητα από τον τύπο της παροχής.

Προϋποθέσεις

Για να δικαιούται αποζημίωση ο καταναλωτής:

  • Πρέπει να ενημερώσει άμεσα τον ΔΕΔΔΗΕ, υποβάλλοντας αίτηση αποζημίωσης εντός της ίδιας ημέρας ή το πολύ εντός 20 εργάσιμων ημερών από το συμβάν.
  • Ο ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να διερευνήσει και να αποδείξει ή να πιθανολογήσει βάσιμα ότι η βλάβη οφείλεται σε τυχαία διακοπή του ουδετέρου αγωγού.
  • Ο καταναλωτής θα πρέπει να διαθέσει τις συσκευές για έλεγχο από τον ΔΕΔΔΗΕ και να προσκομίσει παραστατικά από ηλεκτρολογικό συνεργείο που τεκμηριώνουν τη βλάβη.
  • Ο καταναλωτής πρέπει να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση όπου αποδέχεται το ποσό της αποζημίωσης ως εύλογο και πλήρη εξόφληση της ζημίας του.

Αποφάσεις και πληρωμές

Ο ΔΕΔΔΗΕ θα εξετάζει τις αιτήσεις εντός 15 εργάσιμων ημερών και, εάν εγκριθούν, το ποσό αποζημίωσης θα καταβάλλεται εντός ενός μήνα από την απόφαση.

Εξαιρέσεις

Η αποζημίωση δεν καλύπτει διαφυγόντα έσοδα ή άλλες έμμεσες ζημίες που μπορεί να υποστεί ο καταναλωτής ή τρίτοι λόγω της διακοπής.

Πρακτικά βήματα για τη διεκδίκηση αποζημίωσης για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές Καταναλωτών που οφείλονται σε υπαιτιότητα του ΔΕΔΔΗΕ 

Ενημερώνουμε τους Καταναλωτές ότι για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές τους, που οφείλονται σε προβλήματα του δικτύου, που ο ΔΕΔΔΗΕ όφειλε να έχει αντιμετωπίσει μπορούν, εντός το πολύ είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από το συμβάν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση αποζημίωσης μέσω της εφαρμογής εξυπηρέτησης.

Επιπλέον κάνουμε γνωστό ότι:

εφόσον διαπιστωθεί ευθύνη υπαλλήλων ή υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ από σχετικές πράξεις ή παραλείψεις τους, αποζημιώνουμε τους Καταναλωτές με χρηματικό ποσό, το ύψος του οποίου κρίνεται κατά περίπτωση και αναλόγως της ζημίας που υπέστη.Ειδικότερα, εφόσον η βλάβη των συσκευών οφείλεται σε τυχαία2 βλάβη του ουδετέρου αγωγού του δικτύου χαμηλής τάσης χορηγούμε, αναλόγως της ζημίας, χρηματικό ποσό έως 600 € ανεξαρτήτως τύπου παροχής. Για την καταβολή της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού ο Καταναλωτής θα πρέπει:

  • να υποβάλει έγκαιρα (εντός 20 εργάσιμων ημερών από το συμβάν) την παραπάνω αίτηση αποζημίωσης
  •  να θέσει στη διάθεσή του ΔΕΔΔΗΕ (για 2 εργάσιμες ημέρες), εφόσον του ζητηθεί, τις συσκευές ή τον εξοπλισμό που έχει υποστεί βλάβη, για έλεγχο πριν από την επισκευή τους
  • να θέσει στη διάθεση του ΔΕΔΔΗΕ, όταν του ζητηθεί, παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου τεκμηρίωσης της βλάβης και του κόστους επισκευής ή αντικατάστασης των συσκευών με άλλα παρόμοιων προδιαγραφών (τιμολόγια κ.λπ.).
  • να υπογράψει Υπεύθυνη Δήλωση αποδοχής της αποζημίωσης ή του χρηματικού ποσού που του χορηγείται. Η Υπεύθυνη Δήλωση μπορεί να υποβληθεί ψηφιακά υπογεγραμμένη μέσω του gov.gr.
  • να γνωστοποιήσει στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού για κατάθεση του χρηματικού ποσού της αποζημίωσής του Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ:
  •  αποφασίζει επί των αιτήσεων αποζημίωσης εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή τους, προστιθέμενου του χρόνου τυχόν καθυστέρησης από πλευράς του Καταναλωτή για την υποβολή στοιχείων που τους ζητηθούν.
  • σε περίπτωση αποδοχής της αίτησής του Καταναλωτή, ο ΔΕΔΔΗΕ θα καταβάλλει το χρηματικό ποσό, εντός ενός μηνός από την απόφαση επί της αίτησης.

Περισσότερες πληροφορίες για τα παραπάνω καθώς και για την προστασία των ευαίσθητων ηλεκτρικών συσκευών των Καταναλωτών παρέχονται και από το site του ΔΕΔΔΗΕ.

Πηγή: enaklik.com ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 50 θέσεις εργασίας και με καλούς μισθούς