Χαμός με τον ΕΦΚΑ – «Χάθηκαν» ασφαλισμένοι, μπερδεύτηκαν δεδομένα

 

Το απόλυτο χάος, σε οργανωτικό και διοικητικό επίπεδο, επικρατεί στη λειτουργία του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), μόλις δύο μήνες μετά την έναρξη του υπερταμείου. Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι ακόμη δεν υπάρχει ενιαία εφαρμογή απόδοσης ασφαλιστικής ικανότητας, με αποτέλεσμα στο τέλος Φεβρουαρίου να κινδυνεύουν να εμφανιστούν ανασφάλιστοι εκατομμύρια συνταξιούχοι και ασφαλισμένοι.

 

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει η «Καθημερινή», η πανελλήνια ομοσπονδία εργαζομένων στο Ταμείο (ΠΟΠΟΚΠ) και η ομοσπονδία υπαλλήλων του ΙΚΑ (ΠΟΣΕ – ΙΚΑ), που προχωρούν την Πέμπτη 2 Μαρτίου σε προειδοποιητική πανελλαδική στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τη λήξη του ωραρίου, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για τις συνέπειες που ενδέχεται αυτό να έχει στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ειδικότερα, όπως καταγγέλουν οι εργαζόμενοι, τα προβλήματα είναι δεκάδες. Το μητρώο του ΕΦΚΑ δεν λειτούργησε ούτε λειτουργεί ακόμη ολοκληρωμένα, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει τεράστια λάθη κατά τη μεταφορά των δεδομένων από τα μητρώα των επιμέρους υπηρεσιών και να έχουν χαθεί δεδομένα ασφαλισμένων.

Μάλιστα, υπάρχει παράδειγμα ασφαλισμένων γυναικών με συνωνυμία όπου συγχωνεύθηκαν τα μητρώα τους, με αποτέλεσμα να υπάρχει για το σύστημα μόνο η μία. Το κομφούζιο δεν τελειώνει εδώ. Στην καταχώριση για την ίδια περίπτωση, εμπλέκεται και ασφαλιστική ιστορία δύο ανδρών από άλλα Ταμεία, λόγω ταύτισης των αριθμών μητρώων σε ΟΑΕΕ και ΟΓΑ.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους, το αλαλούμ αυτό έχει ως αποτέλεσμα κατά τη λειτουργία όχι μόνο των εφαρμογών μητρώου, αλλά και των συντάξεων, της ανακεφαλαίωσης και των παροχών, να υπάρχει αναστολή της διαδικασίας για την απόδοση σύνταξης θανάτου και εξόδων κηδείας αλλά και πάγωμα στην υποβολή αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων, λόγω των λαθών ή και σε ορισμένες περιπτώσεις της ανυπαρξίας μητρώου.

Τα υπηρεσιακά σημειώματα που στέλνονται για διόρθωση στοιχείων και λαθών έχουν αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, που οι υπάλληλοι των τοπικών καταστημάτων αδυνατούν να τα διαχειριστούν. Τα αποστέλλουν με email στη Διεύθυνση Ειδικού Προγράμματος ΕΦΚΑ προς επίλυση και, πλέον, η όποια δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης έχει ξεπεραστεί.

Προκειμένου να λειτουργήσουν οι υπηρεσίες μητρώου, όλα τα εντασσόμενα Ταμεία χρησιμοποιούν παράλληλα δύο λειτουργικά συστήματα: του ΕΦΚΑ και το λειτουργικό σύστημα του παλαιού φορέα. Έτσι, για παράδειγμα, ένας μισθωτός ασφαλισμένος απογράφεται στον ΕΦΚΑ αλλά αποκτά ασφαλιστική ικανότητα στο ΙΚΑ, καθώς η εφαρμογή απόδοσης ασφαλιστικής ικανότητας δεν υπάρχει ακόμη στον ΕΦΚΑ. Κανένας δεν έχει πληροφορηθεί ακόμη με ποιο τρόπο και πότε όλες αυτές οι ασφαλιστικές ικανότητες που έχουν αποδοθεί στα τοπικά λειτουργικά συστήματα θα μεταφερθούν στον ΕΦΚΑ.

Οι εργαζόμενοι ανησυχούν επίσης για τα προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν σχετικά με την αυτόματη απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας που δεν έχει ακόμη πραγματοποιηθεί, όπως γίνεται κάθε χρόνο για όλους τους ασφαλισμένους που έχουν τις σχετικές προϋποθέσεις. Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν, επίσης, καθεστωτικές διαδικασίες στη μετακίνηση του προσωπικού, με παράκαμψη του υπαλληλικού κώδικα.
Ούτε βενζίνη

Στο οργανωτικό αλαλούμ προστίθενται και επιμέρους προβλήματα… καθημερινότητας, όπως για παράδειγμα η έλλειψη βενζίνης, που ακινητοποιεί τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του ΙΚΑ, κάτι που με τη σειρά του προκαλεί σοβαρές δυσχέρειες στη διακίνηση της αλληλογραφίας, συνταξιοδοτικών φακέλων αλλά και τη διαδικασία των ελέγχων και της λειτουργίας των υγειονομικών επιτροπών των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) μέσω των κατ’ οίκον επισκέψεων.

Παράλληλα, εκκρεμούν και σοβαρότατα κεντρικά ζητήματα που αφορούν τις εφαρμογές και τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα (απονομή συντάξεων, έσοδα κ.λπ.), τον κανονισμό ασφαλιστικής λειτουργίας και τον κανονισμό παροχών, για τα οποία δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα, ενώ η έλλειψη χαρτιού στον τέως ΟΑΕΕ οδηγεί κάποιες χιλιάδες ασφαλισμένους σε περαιτέρω αναμονή για τη σύνταξή τους! (πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ