Η αντίστροφη μέτρηση για τη «Μαύρη Παρασκευή» στις 24 Νοεμβρίου Παρασκευή έχει ξεκινήσει στην Ελλάδα. Φέτος αναμένεται να συμμετάσχουν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μιας και πέρσι οι μεγάλες αλυσίδες είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, και φέτος αναμένονται σημαντικές εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να ξεπεράσουν και το 80%, καθώς η συμμετοχή των εμπόρων θα είναι πιο έντονη, γεγονός που με τη σειρά του αναμένεται να δώσει σημαντική τονωτική ένεση στην αγορά.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια επίσημη κοινή ανακοίνωση, αλλά πέρυσι συμμετείχαν αυτά τα μεγάλα καταστήματα:

-Public
-Media Markt
-Γερμανός
-Porcelana
-JYSK
-McArthur Glen
-Smart Park
-Oysho
-Prince Oliver
-RiverWest
-Athens Metro Mall
-Πλαίσιο
-GAP
-Koolfly.gr
-Intersport

Tα ελληνικά trends
Σύμφωνα με μελέτες της Google, οι Έλληνες ξεκινούν τις αναζητήσεις για το Black Friday 5 μέρες πριν. Πολλοί δημιουργούν wishlist για να έχουν διαρκή ενημέρωση, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα εγγραφής σε newsletter, τα οποία ενημερώνουν κάμποσες ώρες νωρίτερα για τα προϊόντα που θα λάβουν μέρος στο εγχείρημα.
Οι αναζητήσεις, τις 2 προηγούμενες μέρες του Black Friday, αγγίζουν το peak τους τις βραδινές ώρες (20:00 – 22:00), ενώ την Παρασκευή γύρω στις 14:00 το μεσημέρι.

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Οι Top 6 κατηγορίες είναι:

Τεχνολογία
Παπούτσια
Ρουχισμός
Κοσμήματα
Ρολόγια & αξεσουάρ
Μπουφάν, παλτό κ.ά.

Είναι εντυπωσιακό ότι το 56% των αναζητήσεων και των αγορών στην Ελλάδα την ημέρα του Black Friday πραγματοποιούνται από mobile συσκευές (smartphones/tablets), οπότε καλό είναι να έχεις full μπαταρία εκείνη την ημέρα

Οι οδηγίες προς τους καταναλωτές

Όπως και να έχει πάντως συστάσεις προς τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις για την Black Friday απηύθυνε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή εφαρμογή της.
Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου:

1. Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.

2. Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

3. Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

4. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.

5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00. (πηγή)