Shoppers walk past a store promoting "Black Friday" in London, Britain November 27, 2016. REUTERS/Peter Nicholls - RTSTJLX

Η αμερικάνικη μόδα του Black Friday, ή Μαύρη Παρασκευή προς το ελληνικότερο, έχει μπει για τα καλά στην ελληνική αγορά, «απογειώνοντας» τις πωλήσεις με τις γενναίες εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα στους καταναλωτές ενόψει των Χριστουγέννων.

Φέτος μετά από την περσινή παρθενική είσοδο στην χώρα από ορισμένες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που ακολούθησαν και μικρές επιχειρήσεις το Black Friday θα «γιορταστεί» στις 24 Νοεμβρίου.

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Επιχειρήσεις και καταστήματα θα διαθέσουν ελκυστικές προσφορές εκείνη την ημέρα ενώ από την εμπειρία της περσινής χρονιάς δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις με τις ενώσεις των εργαζομένων να μιλούν για ημέρα που οι υπάλληλοι μετατρέπονται σε «σάκους τους μποξ» λόγω της πληθώρας του κόσμου που συρρέουν στα καταστήματα αλλά και την ενόχληση αρκετών καταναλωτών που μίλαγαν απλά για τεχνάσματα marketing των εταιρειών αφού οι εκπτώσεις αφορούσαν ελάχιστα προιόντα και δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να βρει μετά από τον συνωστισμό εκατοντάδων υποψήφιων αγοραστών.

Στην ουσία, η Μαύρη Παρασκευή στοιβάζει αξημέρωτα έξω από τα καταστήματα πλήθη καταναλωτών, που στο τέλος ποδοπατούνται μεταξύ τους για να αγοράσουν μετατρέποντας την μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών σε «κυνηγό» προσφορών ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται να είναι ακόμα μια φορά τα εξιλαστήρια θύματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.

Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.

Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

Μένει να δούμε αν και φέτος οι εταιρείες θα ενστερνιστούν την λογική των επιλεκτικών προσφορών για να προσελκύσουν απλά στα καταστήματα τους, πελάτες, με ελάχιστες προσφορές ή θα δώσουν στο ξενόφερτο αυτό έθιμο την πραγματική του διάσταση που ισχύει και σε χώρες του εξωτερικού.(πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ