Οι 10 Χρυσοί Κανόνες της Adecco για τη Βελτίωση της Αποτελεσματικότητας της Αναζήτησης Εργασίας μέσω των Καναλιών Κοινωνικής Δικτύωσης.

1. Δικτυωθείτε
Εάν ακόμα δεν έχετε δημιουργήσει προφίλ στο LinkedIn είναι ώρα να το κάνετε! Τόσο οι υποψήφιοι όσο και οι εργοδότες χρησιμοποιούν το LinkedIn ως το βασικότερο δίκτυο όπου αναζητούν διαθέσιμες θέσεις εργασίας ή υποψηφίους. Οι εργοδότες αξιολογούν την εικόνα σας στο διαδίκτυο αναζητώντας στοιχεία στο προφίλ σας στο LinkedIn (67.7%). 51.6% αυτών θα αναζητήσει πληροφορίες και στο προφίλ σας στο Facebook.2. Μην κρύβετε τα επιτεύγματά σας
Οι εργοδότες κυρίως αναζητούν βραβεία ή επιτεύγματα – πληροφορίες που οι υποψήφιοι σπάνια περιλαμβάνουν στο προφίλ τους στο ψηφιακό τους CV.
Ξανασκεφτείτε το:

  • Ήσασταν αριστούχος απόφοιτος της σχολής σας;
  • Έχετε εκπονήσει εργασία σε κάποιο ενδιαφέρον θέμα;
  • Έχετε πάρει μέρος σε πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης;
  • Έχετε βραβευτεί ποτέ ως «ο καλύτερος εργαζόμενος του μήνα» από την εταιρεία σας;

3. Φροντίστε την ψηφιακή σας εικόνα/φήμη!
Περίπου 1 στους 3 εργοδότες απέρριψε υποψήφιο εξαιτίας του περιεχομένου των αναρτήσεών του ή/και φωτογραφιών ανηρτημένων στο προφίλ του. Περισσότερη σημασία όμως δίνεται στα σχόλια που αναρτώνται παρά στις φωτογραφίες για τη σκιαγράφηση της ψηφιακής σας εικόνας.
Επίσης: Τα πρώτα σημεία όπου θα αναζητηθούν πληροφορίες για την ψηφιακή σας εικόνα είναι το Facebook, το LinkedIn και οι μηχανές αναζήτησης.
Πρέπει να κατανοήσουμε όλοι πως δεν πρόκειται για φανταστικό σενάριο… Οι εργοδότες πράγματι ελέγχουν την ψηφιακή εικόνα των υποψηφίων και επιθυμούν να αξιολογήσουν όσο το δυνατό περισσότερες διαθέσιμες πτυχές.

4. Να είστε ακριβείς!
Οι εργοδότες αξιοποιούν τα social media για να τσεκάρουν την ακρίβεια των όσων αναφέρονται στο βιογραφικό σημείωμα του κάθε υποψηφίου (52.7%).
Αν το ψηφιακό σας προφίλ και εκείνο που συνοδεύει την αίτησή σας για κάποια θέση εργασίας δεν ταυτίζονται μπορεί να απορριφθεί η υποψηφιότητά σας για μια θέση εργασίας που πραγματικά σας ταιριάζει. Βεβαιωθείτε λοιπόν πως οι πληροφορίες στην αίτησή σας και στο ψηφιακό σας προφίλ συμφωνούν μεταξύ τους!

5. Η ηλικία παίζει ρόλο
Όσο μεγαλύτερης ηλικίας είναι ο εργοδότης τόσο αυστηρότερος είναι συνήθως στην αξιολόγηση του περιεχομένου του προφίλ των υποψηφίων στα social media. Μην θεωρείτε λοιπόν πως ό, τι κάνετε και πιθανόν θεωρείτε εσείς φυσιολογικό οποιοσδήποτε άλλος το αντιλαμβάνεται οπωσδήποτε με τον ίδιο τρόπο.
Μπορείτε να εφαρμόσετε το τεστ της Γιαγιάς: Θα άρεσε στη Γιαγιά σας να δει αυτό που θέλετε να αναρτήσετε στο προφίλ σας; Εάν ναι, τότε είστε εντάξει – εάν όχι ελέγξτε τις ρυθμίσεις απορρήτου στο προφίλ σας και ίσως επανεξετάστε και το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ανάρτησης.

6. Η αναζήτηση εργασίας δεν σχετίζεται με την ηλικία
Η αναζήτηση εργασίας μέσω των social media δεν εξαρτάται και δεν επηρεάζεται από την ηλικία. Υπάρχουν παράγοντες που θα κάνουν πιο επιτυχημένη την αναζήτησή σας, όπως η εκπαίδευση, το μέγεθος και η ποιότητα του ψηφιακού και του πραγματικού δικτύου σας και η εμπειρία/εξειδίκευσή σας στον τομέα εργασίας που σας ενδιαφέρει.
Μην καθυστερείτε λοιπόν, ξεκινήστε να διευρύνετε το δίκτυό σας σήμερα κιόλας. Η επόμενη μεγάλη ευκαιρία μπορεί να σας περιμένει στη γωνία.

7. Ταιριάζετε πραγματικά στη θέση εργασίας;
Οι εργοδότες θέλουν να επιβεβαιώσουν πως δεν διαθέτετε μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για τη θέση αλλά πως ταιριάζετε και με την κουλτούρα της εταιρείας τους. Όταν αξιολογούν το προφίλ σας στα social media αναζητούν και στοιχεία του χαρακτήρα σας. Μην φοβηθείτε να τα αναδείξετε! Εξάλλου, και εσείς θα πρέπει να συμφωνείτε με τον τρόπο λειτουργίας και την κουλτούρα της εταιρείας στην οποία πιθανόν να εργαστείτε!

8. Να είστε προσεκτικοί!
Οι εργοδότες αξιολογούν τη δραστηριότητά σας στα social media και ακόμα και ένα λάθος μπορεί να είναι ικανό να οδηγήσει στην απόρριψη της υποψηφιότητάς σας.
Ένα παράδειγμα του τι θα μπορούσε να αξιολογήσει ένα εργοδότης αρνητικά και να απορρίψει την υποψηφιότητά σας είναι η ανάρτηση ενεργειών που παραβαίνουν την πολιτική του χώρου εργασίας ή του πανεπιστημίου/κολλεγίου σας.

9. Αξιοποιήστε τις ευκαιρίες!
Ξέρουμε ότι σας αρέσει να αναζητάτε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τις εταιρείες μέσα στις εταιρικές τους σελίδες στο Facebook και πως αναζητάτε μέσα σε αυτές πιθανά ανοίγματα θέσεων στον οργανισμό. Μην χάνετε όμως και την ευκαιρία να χτίσετε τη σχέση σας με την εταιρεία!
Μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες για έναν πιθανό εργοδότη από τις πληροφορίες που δημοσιεύονται, να δείτε πώς μια εταιρεία επικοινωνεί και αλληλεπιδρά με το κοινό και πώς αντιμετωπίζει μια πιθανή κριτική.

10. Είναι και στο χέρι σας!
Η αναζήτηση εργασίας μέσω των social media σημαίνει πως γινόμαστε πιο εξαρτημένοι από το δίκτυό μας πραγματικό ή ψηφιακό και από τη σχέση μας με αυτό. Σημαίνει πως κάποιοι αξιολογούν το κατά πόσο ταιριάζουμε με την κουλτούρα της κάθε εταιρείας από αυτά που δημοσιεύουμε στα προφίλ μας. Εξαρτόμαστε λοιπόν όλο και περισσότερο από το πώς παρουσιάζουμε την προσωπικότητά μας μέσα στα social media.
Κυρίως όμως σημαίνει πως ό, τι και αν γίνει δεν πρέπει ποτέ να κρύβουμε τις δυνατότητές μας αλλά να τις αναδεικνύουμε!

πηγη

  • Δείτε και άλλα χρήσιμα άρθρα για ανέργους ΕΔΩ

  • Δείτε θέσεις εργασίας εδώ