Νέο σύστημα υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 το οποίο θα επηρεάσει άμεσα περισσότερα από 2 εκατομμύρια Ι.Χ. μελετάει το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να το θέσει σε εφαρμογή από το νέο έτος.

Ένα από τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι, προβλέπει τη σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όχι μόνο για τα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μεταγενέστερη του Νοεμβρίου του 2010 αλλά και γι’ αυτά που κυκλοφόρησαν από το 2006 και μετά. Εφόσον υιοθετηθεί αυτό το σχέδιο –κάτι που μοιάζει εξαιρετικά πιθανό– θα υπάρξουν σοβαρές αλλαγές στα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες προκειμένου να πληρώσουν τα τέλη του 2017.

Αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού –τα οποία όμως είναι και λίγα στον αριθμό καθώς οι περισσότεροι έχουν καταθέσει πινακίδες υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης– θα τύχουν ελάφρυνσης ενώ το βάρος θα μετατοπιστεί σε οχήματα μικρότερου κυβισμού –1.200 έως 1.600 κυβικών– τα οποία θα επιβαρυνθούν καθώς με τα σημερινά δεδομένα πληρώνουν 135 έως 255 ευρώ ετησίως ανάλογα με τον όγκο του κινητήρα.

Μετά την ψήφιση των διατάξεων για την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης –εδώ και μέρες οι εισαγωγικές εταιρείες βρίσκονται σε συνεχείς επαφές με τους κατασκευαστές προκειμένου οι τιμές λιανικής να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα– η αρμόδια επιτροπή που έχει συγκροτηθεί στο υπουργείο Οικονομικών θα συνεχίσει τις εργασίες της προκειμένου μέσα στο φθινόπωρο να παρουσιάσει και τον νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

Παρά τα «μπαλώματα» που έγιναν πέρυσι, σύμφωνα με την εφημερίδα Παραπολιτικά, το βασικό πρόβλημα για το υπουργείο Οικονομικών παραμένει: εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα και χωρίς πινακίδες καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν θέλουν να πληρώσουν τα τέλη που ειδικά για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού φτάνουν στα 690 ευρώ (για Ι.Χ. από 1.929 έως 2.357 ευρώ) ή στα 920 ευρώ (για Ι.Χ. από 2.358 έως 3.000 κυβικά). Ετσι, τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας δεν λένε να… ξεκολλήσουν από το επίπεδο του ενός δισ. ευρώ, ποσό κατά τουλάχιστον 400-500 εκατ. ευρώ μικρότερο σε σχέση με αυτό που εισέπραττε το ελληνικό Δημόσιο από τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. μέχρι και το 2008-2009.

ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ. Το σχέδιο που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ότι το σύστημα καταλογισμού των τελών με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα καλύψει και τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2005 ή το 2006 και μετά. Η χρονιά δεν επιλέγεται τυχαία καθώς για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα, θα πρέπει να υπάρχει και η διαθέσιμη πληροφορία στα ηλεκτρονικά αρχεία του υπουργείου Οικονομικών. Η πρόταση στηρίζεται στην αρχή ότι τα παλαιότερα οχήματα, εκπέμπουν περισσότερους ρύπους σε σχέση με αυτά που κυκλοφόρησαν μετά τον Νοέμβριο του 2010 κάτι που θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να βγει με το σύνθημα «ο ρυπαίνων θα πληρώνει» για να δικαιολογήσει τις μεταβολές στα τέλη κυκλοφορίας.

Ποιες επιπτώσεις θα είχε για τους οδηγούς ένα τέτοιο σύστημα. Υπό την προϋπόθεση ότι τα τέλη βάσει ρύπων θα παραμείνουν και για τα παλαιότερα Ι.Χ. ίδια με αυτά που θα ισχύουν και για τα πιο καινούργια οχήματα (δηλαδή αυτά που κυκλοφόρησαν μετά τον Νοέμβριο του 2010) οι επιπτώσεις θα είναι οι εξής:

1. Για ένα Ι.Χ. 1.200 κυβικών κυκλοφορίας από το 2006 έως το 2010, τα τέλη ανέρχονται σήμερα στα 135 ευρώ. Με βάση το σύστημα των ρύπων, τα τέλη θα ξεπερνούν αυτό το ποσό εφόσον το όχημα εκπέμπει περισσότερα από 120 γραμμάρια διοξειδίου. Το όριο αυτό το ξεπερνούν τα περισσότερα οχήματα δεκαετίας καθώς τα οχήματα εκείνης της περιόδου (2006-2007) είχαν εκπομπές τουλάχιστον 20% περισσότερες σε σχέση με τις σημερινές.

2. Για ένα Ι.Χ. 1.400 κυβικών, θα πληρώνει περισσότερο αυτός που έχει όχημα με εκπομπές άνω των 140 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα (κάτι επίσης πολύ πιθανό). Για παράδειγμα, για όχημα που εκπέμπει 160 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, ο λογαριασμός θα ανέβει στα 296 ευρώ από 255 ευρώ που είναι σήμερα.

3. Για ένα Ι.Χ. 1600 κυβικών, το σημείο «μηδέν» είναι τα 152 γραμμάρια διοξειδίου καθώς από αυτά τα επίπεδα και πάνω, ο λογαριασμός ξεπερνά τα 280 ευρώ με τα οποία βαρύνεται σήμερα ένας ιδιοκτήτης οχήματος 1.600 κυβικών.

4. Για ένα Ι.Χ. 2000 κυβικών, είναι πιθανό να προκύψουν ελαφρύνσεις. Και αυτό διότι για να φτάσει ένα όχημα αυτής της κατηγορίας να επιβαρύνεται με 690 ευρώ που πληρώνει σήμερα, θα πρέπει οι εκπομπές να ξεπερνούν τα 227 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

5. Στα ακόμη μεγαλύτερου κυβισμού οχήματα (π.χ. 2.500 κυβικά) τα τέλη ανέρχονται σήμερα στα 920 ευρώ. Αν οι εκπομπές δεν ξεπερνούν τα 250 γραμμάρια, τότε θα προκύψει οικονομικό όφελος.

Η «ταυτότητα» των οχημάτων

Τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών δείχνουν ότι τα οχήματα 6-10 ετών (και τα οποία πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας), είναι τουλάχιστον 1,25 εκατομμύρια αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς. Επίσης, τα μεγαλύτερα μερίδια στην ελληνική αγορά καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού από τα οποία το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά να εισπράξει περισσότερα έσοδα.

Από τα περίπου 3,5 εκατομμύρια Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους πριν την 01/11/2011 και πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό, ούτε καν 70.000 δεν έχουν κινητήρα άνω των 2.357 κυβικών. Άρα, αυτοί που θα ελαφρυνθούν θα είναι πολύ λίγοι. Η κατανομή με βάση τον κυβισμό δείχνει ότι τα περισσότερα οχήματα είναι μικρού και μεσαίου κυβισμού. Ιδού και τα στοιχεία:

1. 1.200.000 αυτοκίνητα, έχουν κινητήρα έως 1.357 κυβικά

2. Τα 1400άρια, τα 1600άρια και τα 1800άρια, είναι περίπου δύο εκατομμύρια

3. Πάνω από 1.929 κυβικά υπάρχουν 257.000 οχήματα

πηγή

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ:

Η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης αγγελιών (Neuvoo)


Κλίκαρε για θέσεις εργασίας στην περιοχή σου
ΑΤΤΙΚΗ-ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ –ΗΠΕΙΡΟΣΘΕΣΣΑΛΙΑ –ΣΤΕΡΕΑ-ΕΛΛΑΔΑ – ΚΡΗΤΗ – ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –  ΘΡΑΚΗ –ΚΕΡΚΥΡΑ –ΙΟΝΙΟ –ΚΥΚΛΑΔΕΣ –ΡΟΔΟΣ –ΑΙΓΑΙΟ – ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Δείτε άρθρα σχετικά με:
ΟΑΕΔ – ΑΣΕΠ – ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ