“Πακέτο” σε ένα τρίτο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών τα εκκρεμή νομοθετήματα που είχαν ετοιμαστεί εδώ και πολλούς μήνες αλλά είχαν “παγώσει” λόγω της “διαπραγμάτευσης” με τους θεσμούς-Θα κατατεθεί στη Βουλή εντός του Ιουνίου.

Σε ένα νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών θα ενταχθούν οι ρυθμίσεις για την οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων, τα κίνητρα για την επέκταση της χρήσης του πλαστικού και του ηλεκτρονικού χρήματος στις συναλλαγές και τα μέτρα για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων. Το τρίτο αυτό πολυνομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή εντός του Ιουνίου από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Οι ρυθμίσεις για τα αδήλωτα εισοδήματα, το πλαστικό χρήμα και το λαθρεμπόριο καπνικών είναι έτοιμες εδώ και τουλάχιστον 6 μήνες, αλλά “πάγωσαν” προσωρινά λόγω της “διαπραγμάτευσης” της κυβέρνησης με τους δανειστές για την οριστικοποίηση των δημοσιονομικών μέτρων της περιόδου 2016-2018 και το κλείσιμο της αξιολόγησης της υλοποίησης του Μνημονίου ΙΙΙ. Το αρχικό σχέδιο της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών προέβλεπε οι διατάξεις αυτές να κατατεθούν στη Βουλή ως τρία ξεχωριστά νομοσχέδια (ένα για τα αδήλωτα εισοδήματα, ένα για το πλαστικό και το ηλεκτρονικό χρήμα και ένα για το λαθρεμπόριο καπνικών). Όμως, επειδή η κατάθεση των ρυθμίσεων αυτών έχει καθυστερήσει πάρα πολύ αποφασίστηκε πρόσφατα να ενταχθούν όλες μαζί σε ένα ενιαίο πολυνομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή τον επόμενο μήνα.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών, η βασική αιτία για την οποία σημειώθηκε αυτή η τόσο μεγάλη καθυστέρηση στην προώθηση όλων αυτών των πολύ σημαντικών διατάξεων είναι η στάση των εκπροσώπων των δανειστών που επί πολλούς μήνες «μπλόκαραν» τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις επιβάλλοντας τροποποιήσεις επί το αυστηρότερο.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το νέο – τρίτο κατά σειρά – πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών θα προβλέπει τα εξής:

1) Κίνητρα για την εθελοντική αποκάλυψη κρυφών εισοδημάτων-κεφαλαίων: Σε όσους Έλληνες φορολογούμενους έχουν αποκρύψει από την Εφορία εισοδήματα ή έσοδα ή άλλου είδους κεφάλαια, τα οποία απέκτησαν με οποιονδήποτε τρόπο, νόμιμο ή παράνομο, θα παρέχεται η δυνατότητα να φανερώσουν τα ποσά αυτά στις ελληνικές φορολογικές αρχές με εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και – είτε τα έχουν φυγαδεύσει σε τράπεζες στο εξωτερικό είτε τα έχουν κρύψει σε καταθέσεις, θυρίδες ή … σεντούκια στο εσωτερικό της χώρας – να πληρώσουν επί των ποσών αυτών φόρο εισοδήματος με βάση την φορολογική κλίμακα που ίσχυε το έτος κατά το οποίο τα κεφάλαια αυτά απεκρύβησαν από την Εφορία και «φυγαδεύτηκαν». Ο φόρος θα μπορεί να φθάνει μέχρι και το 40%-45% του αποκρυβέντος ποσού. Επί του φόρου εισοδήματος που αναλογεί στα ποσά αυτά θα επιβάλλεται ποσοστιαία προσαύξηση κλιμακούμενη ανάλογα με τα έτη που παρήλθαν από τη στιγμή της απόκρυψης μέχρι τη στιγμής της αποκάλυψης των εισοδημάτων.

Επιπλέον, όσοι υπαγόμενοι σε ΦΠΑ επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες αποδεχθούν να αποκαλύψουν στην Εφορία αδήλωτα εισοδήματα παρελθόντων ετών θα επιβαρύνονται και με τον ΦΠΑ που αναλογεί στα αποκρυβέντα ποσά!

Οι φορολογούμενοι που θα ενταχθούν στις ρυθμίσεις αυτές θα απαλλαγούν από κάθε ποινική κύρωση για την τέλεση αδικημάτων φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και ξεπλύματος βρώμικου χρήματος. Επιπλέον, από τη στιγμή που θα πληρώσουν τον φόρο εισοδήματος και τις αναλογούσες σ’ αυτόν προσαυξήσεις θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δηλωθέντα και φορολογηθέντα κεφάλαια για να δικαιολογήσουν οποιαδήποτε απόκτηση περιουσιακού στοιχείου στην Ελλάδα υπάγεται στις διατάξεις περί «πόθεν έσχες» καθώς επίσης και για να καλύψουν τεκμήρια διαβίωσης στις φορολογικές τους δηλώσεις. Ουσιαστικά με τις διατάξεις του επίμαχου νομοσχεδίου θα είναι δυνατό να νομιμοποιηθούν αδήλωτα κεφάλαια ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, φυγαδευμένα στο εξωτερικό ή κρυμμένα στο εσωτερικό.

2) Κίνητρα για την επέκταση της χρήσης «πλαστικού χρήματος» και ηλεκτρονικής τραπεζικής στις συναλλαγές: Οι φορολογούμενοι με εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις θα πρέπει να καλύπτουν ένα ποσοστό του ετησίου εισοδήματός τους με δαπάνες αγοράς αγαθών και λήψης υπηρεσιών εξοφληθείσες μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking), προκειμένου να κατοχυρώνουν το αφορολόγητο όριο εισοδήματος, το οποίο πλέον κλιμακώνεται από 8.636 έως 9.545 ευρώ ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του καθενός. Το ποσοστό του ετησίου εισοδήματος από μισθούς ή συντάξεις που θα πρέπει να καλύπτεται με δαπάνες πληρωθείσες με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα θα εξαρτάται από το ύψος του εισοδήματος αυτού. Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο, όσοι δηλώνουν ποσά ετησίου εισοδήματος από μισθούς ή συντάξεις μέχρι το επίπεδο του ισχύοντος κατά περίπτωση αφορολογήτου ποσού θα πρέπει να καλύπτουν ποσοστό 15% του εισοδήματος αυτού με δαπάνες εξοφληθείσες με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα. Για όσους δηλώνουν ετήσια εισοδήματα από μισθούς ή συντάξεις πάνω από το ισχύον κατά περίπτωση αφορολόγητο και μέχρι 20.000 ευρώ το ποσοστό του εισοδήματος που πρέπει να καλύπτεται με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα θα ανέλθει στο 30% ενώ για όσους δηλώνουν πάνω από 20.000 ευρώ το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 40%.

Η υποχρέωση κάλυψης ποσοστού του ετησίου εισοδήματος με δαπάνες εξοφληθείσες δια πλαστικού ή ηλεκτρονικού χρήματος θα ισχύσει πλήρως από το 2017.

Για το 2016 θα προβλέπεται μεταβατική περίοδος κατά την οποία η κάλυψη του 15%-40% του ετησίου εισοδήματος θα μπορεί να πραγματοποιείται με δαπάνες εξοφληθείσες είτε με πλαστικό είτε με ηλεκτρονικό χρήμα είτε με μετρητά. Φέτος, για τις δαπάνες που εξοφλούνται με μετρητά θα πρέπει να συλλέγονται και να φυλάσσονται και οι σχετικές αποδείξεις.

Αντιθέτως, για τις δαπάνες που πληρώνονται με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα οι φορολογούμενοι δεν θα απαιτείται να διαφυλάσσουν τις αποδείξεις. Κι αυτό διότι οι ίδιες οι τράπεζες θα αποστέλλουν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ηλεκτρονικά αρχεία με αναλυτικά στοιχεία για το σύνολο των δαπανών που έχουν πραγματοποιήσει οι φορολογούμενοι μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή μέσω e-banking.

Στις δαπάνες που θα αναγνωρίζονται για την κατοχύρωση του αφορολογήτου θα περιλαμβάνονται όλες οι αγορές καταναλωτικών αγαθών και οι παροχές υπηρεσιών, εκτός από τις υπηρεσίες των ΔΕΚΟ. Από το 2017 οι συναλλαγές των φορολογουμένων με ιατρικά κέντρα, γιατρούς, αλλά και η δαπάνη φαρμάκων θα πρέπει να εξοφλούνται μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών. Σε διαφορετική περίπτωση, οι δαπάνες θα απορρίπτονται από την εφορία και δεν θα λαμβάνονται υπόψη για την κατοχύρωση του αφορολογήτου.

Από την υποχρέωση να καλύπτουν ένα ποσοστό του ετησίου εισοδήματος με δαπάνες πληρωθείσες με «πλαστικό» ή ηλεκτρονικό χρήμα θα εξαιρεθούν όσοι συνταξιούχοι έχουν ηλικία 70 ετών και άνω, καθώς και όσοι μισθωτοί και συνταξιούχοι κατοικούν σε οικισμούς με πληθυσμό κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο και σε περιοχές ορεινές που βρίσκονται σε υψόμετρο μεγαλύτερο από ένα συγκεκριμένο όριο.

Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών θα καθορίζονται κι άλλα κίνητρα προς τους φορολογουμένους, με στόχο να επεκταθεί η χρήση του πλαστικού χρήματος. Τα κίνητρα θα καθορίζονται σε ετήσια βάση από τον υπουργό Οικονομικών και θα προβλέπουν κληρώσεις δώρων (αυτοκίνητα, ταξίδια κ.λ.π.) καθώς και ακινήτων.

Επίσης με άλλες ρυθμίσεις θα προβλέπονται τα εξής:
• Οι μεταξύ των επιχειρήσεων συναλλαγές θα γίνονται από την 1η Ιουλίου με χρεωστικές, πιστωτικές ή e-banking για ποσά άνω των 50 ευρώ.
• Από την 1η Ιουλίου όλες οι νέες επιχειρήσεις που θα ανοίξουν θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν τα μηχανάκια POS.

3) Πάταξη λαθρεμπορίου καπνικών: Για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου των προϊόντων καπνού θα θεσπιστούν μέτρα που θα προβλέπουν:

α) την ηλεκτρονική καταγραφή όλων όσων εμπλέκονται στην αλυσίδα της διακίνησης καπνικών και

β) την καθιέρωση ειδικής σήμανσης με ταινίες ασφαλείας, που θα περιέχουν και ηλεκτρονικές πληροφορίες για το πού, πότε και από ποιόν παράχθηκε και πωλήθηκε το κάθε προϊόν καπνού.

Για την καταγραφή και τον έλεγχο όλης της αλυσίδας διακίνησης καπνικών προϊόντων, θα δημιουργηθούν και θα λειτουργήσουν τρεις βάσεις δεδομένων.

Στην πρώτη θα καταγραφούν όλοι οι παραγωγοί καπνού της χώρας, οι οποίοι θα έχουν ειδική άδεια. Πέρα από τα στοιχεία τους, η ηλεκτρονική αυτή βάση δεδομένων θα περιλαμβάνει το μέγεθος της παραγωγής τους, όπως επίσης και τις συμβάσεις που θα υπογράφουν με τις καπνοβιομηχανίες, έτσι ώστε το υπουργείο Οικονομικών να γνωρίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή ποιος παράγει, πόσο παράγει, πού πουλάει και τι ποσότητα πουλάει.

Στην ίδια βάση δεδομένων θα καταγραφούν και όσοι μεσολαβούν από τον παραγωγό ως τη βιομηχανία (π.χ. αποθήκες), καθώς και όσοι μεσολαβούν από τη βιομηχανία ως την τελική διάθεση των προϊόντων. Όλοι οι εμπλεκόμενοι θα έχουν ειδικές άδειες, αλλιώς θα υπόκεινται σε αυστηρές διοικητικές ή και ποινικές κυρώσεις.

Στη δεύτερη βάση δεδομένων, θα καταγράφονται όλα τα προϊόντα καπνού που τίθενται στη διάθεση του κοινού.

Στο στάδιο αυτό προβλέπεται η καθιέρωση νέας ταινίας ασφαλείας, η οποία δεν θα αποτυπώνει μόνο ότι έχουν πληρωθεί οι αναλογούντες φόροι ανά μονάδα προϊόντος, αλλά θα εμπεριέχει αποτυπωμένες με ηλεκτρονικό τρόπο πληροφορίες για την προέλευση του προϊόντος, εν είδη bar code. Η ταινία αυτή θα επικολλάται για πρώτη φορά και στα προϊόντα καπνού που πωλούνται στα duty free, ενώ όσοι παράγουν καπνό στο εξωτερικό και τα εισάγουν στην Ελλάδα, θα πρέπει να επικολλούν αυτές τις ταινίες στα προϊόντα πριν αυτά μπουν στην Ελλάδα.

Η τρίτη βάση δεδομένων θα λειτουργεί στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και θα περιλαμβάνει στοιχεία και πληροφορίες για όλες τις περιπτώσεις λαθρεμπορίας, με στόχο να γίνονται ανά πάσα ώρα και στιγμή εκτεταμένες διασταυρώσεις υποθέσεων, προκειμένου να αποκαλύπτονται τα κυκλώματα που δρουν εντός ή και εκτός Ελλάδας.

πηγή

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ:

Η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης αγγελιών (Neuvoo)


Κλίκαρε για θέσεις εργασίας στην περιοχή σου
ΑΤΤΙΚΗ-ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ –ΗΠΕΙΡΟΣΘΕΣΣΑΛΙΑ –ΣΤΕΡΕΑ-ΕΛΛΑΔΑ – ΚΡΗΤΗ – ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ –  ΘΡΑΚΗ –ΚΕΡΚΥΡΑ –ΙΟΝΙΟ –ΚΥΚΛΑΔΕΣ –ΡΟΔΟΣ –ΑΙΓΑΙΟ – ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Δείτε άρθρα σχετικά με:
ΟΑΕΔ – ΑΣΕΠ – ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ