Σε περίοδο κρίσης το digital marketing έχει βοηθήσει στην επιθετική ανάπτυξη των εταιρειών που θα το χρησιμοποιήσουν. Χρησιμοποιώντας στοχευμένα εργαλεία μέσω διαδικτύου οι εταιρείες καταφέρνουν να αυξήσουν τον κύκλο εργασιών, να αναπτύξουν το πελατολόγιο και να επεκταθούν σε νέες αγορές.
Σήμερα οι σύγχρονες νέες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μια σειρά από εργαλεία για να πετύχουν γρήγορη ανάπτυξη, growth hacking και καταφέρνουν να εδραιωθούν ακόμα και σε δύσκολες αγορές. Ωστόσο το growth hacking είναι μια τακτική που οι περισσότερες εταιρείες αγνοούν ή αποφεύγουν καθώς θέλουν να περιορίσουν την ανάπτυξή τους για διάφορους λόγους (αδυναμία, στασιμότητα, έλλειψη γνώσης & προσωπικού κλπ). Πολλοί επιχειρηματίες είναι επιφυλακτικοί στην επέκταση καθώς φοβούνται ότι δεν θα είναι ικανοί να τη διαχειριστούν αποτελεσματικά.
Εκτός από το φόβο, το πραγματικό πρόβλημα στην ανάπτυξη είναι η κακή οργάνωση που μπορεί να έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα. Οι σωστά οργανωμένες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν αποτελεσματικά. Η οργάνωση είναι κάτι που μπορείτε να αναπτύξετε και να έχετε καλύτερο αποτέλεσμα αρκεί να το έχετε στο νου σας. Τι όμως θα φέρει ανάπτυξη στην επιχείρησή σας; Παρακάτω έχουμε τα 3 στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις δυναμικές επιχειρήσεις και θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε αποτελεσματικά την επιχείρησή σας.
Αύξηση πελατολογίου – Ο οδηγός της ανάπτυξης
Η ανάπτυξη της εταιρείας θα έρθει μέσα από τις πωλήσεις της. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αυξήσετε το πελατολόγιο. Για να τρέξουμε μια επιχείρηση θα πρέπει να γνωρίζουμε πως θα προσεγγίσουμε νέους πελάτες. Αν δεν ξέρουμε που θα βρούμε τους εν δυνάμει πελάτες μας, τότε η επιχείριση δεν έχει μέλλον. Το διαδίκτυο όπως βλέπουμε στα digital marketing σεμιναρια προσφέρει μια σειρά από στοχευμένα εργαλεία που επιτρέπουν την ανεύρεση του κατάλληλου κοινού όποιο κι αν είναι αυτό. Η στόχευση γίνεται είτε δημογραφικά, είτε με βάση τα ενδιαφέροντα, είτε ακόμα πιο στοχευμένα με βάση τις λέξεις που έχουν αναζητήσει οι χρήστες στο διαδίκτυο. Με αυτό τον τρόπο η πρόσβαση σε στοχευμένο κοινό μπορεί να φέρει πωλήσεις σε μικρό σχετικά κόστος.
Ανάλυση δεδομένων – Η γνώση είναι δύναμη
Το διαδίκτυο αποτελεί ένα πολυκαναλικό μέσο που μπορεί να φέρει νέα πελατεία στην εταιρεία μας. Στα σεμιναρια marketing βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές στόχευσης και το κρισιμότερο σημείο στην παρουσία μας είναι να μπορούμε να αξιολογούμε ποια κανάλια αποδίδουν και ποια όχι. Ο εντοπισμός του καναλιού που έχει το καλύτερο ROI (Return on Investment) είναι μια διαδικασία που απαιτεί ευρύτερες γνώσεις όλων των παραγόντων λειτουργίας της επιχείρησης αλλά και άρτια τεχνική γνώση των εργαλείων που αναλύουν τα δεδομένα. Υπάρχουν σήμερα επαγγελματικά εργαλεία που μας δίνουν όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε όμως θα πρέπει να είμαστε σε θέση να τα χειριζόμαστε και να κρίνουμε τις πληροφορίες που μας δίνουν. Άλλωστε οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια αν γνωρίζουμε να διαβάσουμε τους σωστούς αριθμούς.
Εξειδικευμένο προσωπικό – επενδύστε στους ανθρώπους σας
Ο καθορισμός ρόλων μέσα στην επιχείριση είναι βασικός καθώς δεν μπορούμε να περιμένουμε από μια γραμματέα να τα κάνει όλα (πωλήσεις, ανάλυση δεδομένων, καθαρισμός χώρου κλπ). Όσο πιο στοχευμένος και εκπαιδευμένος είναι ένας υπάλληλος τόσο καλύτερα θα κάνει το έργο του. Μπορούμε να προσλάβουμε υπαλλήλους για κάθε εργασία; Σίγουρα όχι. Αξιοποιώντας εξειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες για κάθε απαιτητική εργασία εξοικονομούμε πόρους και χρόνο για τους υπαλλήλους μας για να επικεντρωθούν εκεί που είναι πραγματικά καλοί. Το δύσκολο δεν είναι να γίνει η δουλειά αλλά να οργανωθεί σωστά και να έχει την καλύτερη απόδοση, στο μικρότερο κόστος, στο μικρότερο χρονικό διάστημα.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν βάζουν μόνο ένα νέο πήχη στην αγορά, θέτουν και νέους κανόνες και βάζουν στην αγορά μας νέες επιχειρήσεις, δυναμικές, με όραμα, νέους, δυναμικούς ανθρώπους. Αν δεν θέλουμε να χάσουμε τα μερίδιά μας, θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις τεχνολογικές εξελίξεις και να εκπαιδευτούμε στα νέα κανάλια επικοινωνίας και πωλήσεων.
Οι επιχειρήσεις, “νέου τύπου”, έχουν ως επιχειρηματικά πρότυπα εταιρείες που κατάφεραν να γίνουν κολοσσοί μέσα σε λίγα χρόνια και να πετύχουν μια εξαγορά που έκανε πλούσιους τους ιδρυτές τους. Παραδείγματα όπως το YouTube που εξαγοράστηκε σε λιγότερο από 2 χρόνια από την ίδρυσή του από τη Google έναντι 1.65 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το Facebook που δεν εξαγοράστηκε αλλά μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια έκανε δισεκατομμυριούχο τον ιδιοκτήτη του ή η ίδια η Google που στα 17 χρόνια της λειτουργίας της έχει κυριαρχήσει στην online αναζήτηση, την online διαφήμιση, το online video, την online χαρτογράφηση και δεκάδες άλλους τομείς. Τα παραδείγματα είναι αρκετά με ένα ακόμα να ξεχωρίζει, το Whats App που εξαγοράστηκε έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε 5 χρόνια από τη δημιουργία του.