Τα αυξημένα λειτουργικά και μισθολογικά κόστη διατηρούν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε υψηλά επίπεδα, καθιστώντας τις απρόσιτες για πολλούς Έλληνες.
Η διατήρηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε υψηλά επίπεδα, παρά τις εκπτώσεις και τις προσφορές, παραμένει πρόκληση για την ελληνική ακτοπλοΐα. Η εξεύρεση λύσεων για την μείωση των τιμών αποτελεί ζήτημα προτεραιότητας για τις αρμόδιες αρχές και τις εταιρείες του κλάδου.
Τα αυξημένα λειτουργικά και μισθολογικά κόστη διατηρούν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε υψηλά επίπεδα, καθιστώντας τις απρόσιτες για πολλούς Έλληνες που επιθυμούν να ταξιδέψουν προς τα νησιά. Οι αυξήσεις είναι ιδιαίτερα αισθητές σε διάφορες γραμμές, προκαλώντας ανησυχία στους ταξιδιώτες.
Μια τετραμελής οικογένεια με δύο παιδιά για να ταξιδέψει από τον Πειραιά στη Σύρο και να επιστρέψει με συμβατικό πλοίο χρειάζεται 230 ευρώ, ενώ το κόστος με ταχύπλοο ανέρχεται στα 510 ευρώ. Το κόστος για ένα ταξίδι προς Ηράκλειο με καμπίνα φτάνει τα 645 ευρώ, και αν προστεθεί και το Ι.Χ., το συνολικό κόστος μετάβασης με επιστροφή ξεπερνά τα 800 ευρώ.
Στις Κυκλάδες, οι τιμές στα δρομολόγια με ταχύπλοαείναι στα ύψη. Το απλό δρομολόγιο από τη Μήλο στην Αμοργό κοστίζει 105 ευρώ ανά άτομο, ενώ από τη Μήλο προς τη Σαντορίνη 93,70 ευρώ. Το ταξίδι από Νάξο στη Φολέγανδρο κοστίζει 76,70 ευρώ με ταχύπλοο, ενώ με συμβατικό πλοίο μόλις 10 ευρώ.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα εισιτήρια προς Κρήτη μέσω Μινωικών Γραμμών είναι φθηνότερα από τα εισιτήρια προς Μήλο, λόγω απαλλαγής από την υποχρέωση αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αναφέρουν ότι οι αυξήσεις είναι αναπόφευκτες λόγω της αυξημένης ζήτησης τους καλοκαιρινούς μήνες και της περιορισμένης διάρκειας της σεζόν. Ωστόσο, οι υψηλές τιμές προκαλούν δυσαρέσκεια στους ταξιδιώτες και επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Πηγή: dnews.gr ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κοινωνικός τουρισμός: Ποια ΑΦΜ κάνουν σήμερα αιτήσεις. ΔΥΠΑ: Αιτήσεις για 25.000 προσλήψεις ανέργων. Θέσεις σε ΟΑΣΘ, ΚΑΡΕΛΙΑ, ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ, ΜΑΣΟΥΤΗ