Προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων ρύπων, το πλαίσιο που ψήφισε την προηγούμενη εβδομάδα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προβλέπει την επιβολή φόρου άνθρακα στις κατοικίες και στις μεταφορές από το 2027.
Η προσαρμογή απαιτεί κεφάλαια δεκάδων χιλιάδων ευρώ ανά νοικοκυριό είτε για ανακαίνιση ακινήτων είτε για αντικατάσταση οχήματος είτε για μεταβολή του τρόπου θέρμανσης, κάτι που είναι εξαιρετικά αμφίβολο πως θα επιτευχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Επομένως το επόμενο διάστημα θα τεθεί επί τάπητος το πως θα λειτουργήσει το πλαίσιο αντικινήτρων χρήσης ρυπογόνων αυτοκινήτων και παλαιών και επίσης ρυπογόνων τρόπων θέρμανσης. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να καθοριστούν και οι τρόποι διευκόλυνσης έτσι ώστε οι πολίτες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, ο φόρος για αυξημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αφορούσε μεγάλες επιχειρήσεις ωστόσο πλέον θα πιάνει όλους τους κλάδους όπως η ναυτιλία, οι μεταφορές αλλά και οι ιδιώτες με τους δύο τρόπους που αναφέρθηκαν: αυτοκίνητα και ακίνητα (ανακαινίσεις και νέοι τρόποι θέρμανσης).
Με βάση το σκεπτικό του κειμένου θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας νέος κουμπαράς προκειμένου να βοηθηθούν τα φτωχότερα νοικοκυριά προς την πράσινη μετάβαση.
Στην ουσία με την απόφαση αυτή ανοίγεται ένα νέο παράθυρο επιδοτήσεων προς τα κράτη μέλη της Ε.Ε. προκειμένου να φτάσουν σύντομα τους στόχους που έχουν οριοθετηθεί για την πράσινη μετάβαση.
Ωστόσο, θα πρέπει ο συγκεκριμένος κουμπαράς να γεμίζει με τα χρήματα που θα πληρώνουν όσοι ρυπαίνουν.
Όσον αφορά την Ελλάδα, το ενδεχόμενο να υπάρξουν αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας έτσι ώστε να υπάρξουν αντικίνητρα χρήσης παλαιών οχημάτων, είναι κάτι που είναι ορατό και θα συζητηθεί από την επόμενη κυβέρνηση.
Πηγή: dikaiologitika.gr ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Mόνιμες προσλήψεις και με απολυτήριο Λυκείου. Πότε πληρώνεται το Market Pass. Θέσεις για γραμματείς, ανειδίκευτους, υπαλλήλους γραφείου κ.α.