Ανοίγει το επάγγελμα των Μηχανοδηγών με την αμερόληπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων των ενδιαφερόμενων υποψηφίων στην εκπαίδευση που απαιτείται, για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδήγησης. ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ
Οι νομοθετικές αλλαγές που πρότεινε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, οι οποίες ενσωματώθηκαν στο προσφάτως ψηφισθέν νόμο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Ν. 4850/2021), δημιουργούν νέες προϋποθέσεις στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς στην Ελλάδα, με την απρόσκοπτη εκπαίδευση νέου ειδικευμένου προσωπικού μηχανοδηγών.
Νέο πλαίσιο
Το νέο πλαίσιο που αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία απόκτησης άδειας μηχανοδήγησης, με βάση τις νέες νομοθετικές τροποποιήσεις του Ν.3911/2011, δίνει πλέον το δικαίωμα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσω του οποίου και μετά την επιτυχή συμμετοχή του στις αντίστοιχες εξετάσεις που διενεργεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, να μπορεί να αποκτήσει την Ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης.
Τι αλλάζει στην εκπαιδευτική διαδικασία
Υπογραμμίζεται, ότι βάσει του ν.3911/2011 και του εγκεκριμένου από τη ΡΑΣ σχετικού Οδηγού Σπουδών που έχει συνταχθεί από το Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ, η εκπαίδευση των υποψηφίων μηχανοδηγών, ορίζεται σε δύο ημερολογιακά τετράμηνα. Ως προς το πρώτο μέρος της, προβλέπει τη θεωρητική κατάρτιση των υποψηφίων. Ως προς το δεύτερο μέρος της, περιλαμβάνει την πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων συνολικής διάρκειας τεσσάρων μηνών σε διαχειριστή υποδομής και σε σιδηροδρομική επιχείρηση. Με τους υποψηφίους να έχουν το δικαίωμα πρακτικής άσκησης σε αμαξοστοιχίες όλων των τύπων στο σύνολο του εθνικού δικτύου.
Αυτόματα, το γεγονός αυτό, δημιουργούσε στρέβλωση στην εκπαίδευση των υποψηφίων μηχανοδηγών, καθώς εμπόδιζε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο που ήθελε να λάβει άδεια μηχανοδηγού, χωρίς προηγουμένως να έχει προσληφθεί σε μία σιδηροδρομική επιχείρηση στην οποία, έπρεπε να πραγματοποιήσει την εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, δημιουργούσε τριβές μεταξύ των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς αποτελούσε το νομοθετικό επιχείρημα να μη δέχεται η εκάστοτε επιχείρηση στις υποδομές της για πρακτική άσκηση, υποψήφιους, που δεν εκπαιδεύονται για να στελεχώσουν το δικό της δυναμικό.
Αυστηροποίηση κυρώσεων και προστίμων
Μάλιστα, στο νέο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπεται περαιτέρω αυστηροποίηση των κυρώσεων και αύξηση των προστίμων που ανέρχονται έως και σε 100 χιλιάδες ευρώ στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και το διαχειριστή υποδομής που δεν μεριμνούν για την ισότιμη και αμερόληπτη συνδρομή στα εκπαιδευτικά κέντρα κατά την εκπαίδευση των υποψηφίων για την απόκτησης της σχετικής αδείας και του πιστοποιητικού.
100 μηχανοδηγοί
Σήμερα 100 μηχανοδηγοί παρακολουθούν τον κύκλο εκπαίδευσης για την απόκτηση της ευρωπαϊκής άδειας, καθώς και του πιστοποιητικού μηχανοδηγού. Πρόκειται για 88 μηχανικούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, 6 της Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), 3 των Σταθερών Συγκοινωνιών ΣΤΑΣΥ Α.Ε και 2 της Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG) Παράλληλα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση 70 νέων συνοδών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η εκπαίδευση νέων τεχνικών επιθεωρητών (επισκεπτών) αμαξοστοιχιών.