Αρχική Γενικά Ψηφιακή κάρτα: Υπερωρίες, ωράρια, ρεπό και άδειες εργαζόμενων στο κινητό με ενα...

Ψηφιακή κάρτα: Υπερωρίες, ωράρια, ρεπό και άδειες εργαζόμενων στο κινητό με ενα κλικ, πότε ξεκινά, τα «θολά» σημεία

Δείτε επίσης: ΑΣΕΠ: 1.000 μόνιμες προσλήψεις σε Δήμους. ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα με 933€ μισθό. Δεκάδες προσλήψεις σε ΜΚΟ, Ιδιωτικό Τομέα.

Από δύο κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας και ειδικότερα τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, από το 2022. ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Στις αρχές του 2022 θα είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα που θα υποδέχεται τις πληροφορίες που θα καταχωρούν ψηφιακά εργαζόμενοι και εργοδότες. Υπολογίζεται ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022, θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας σε συγκεκριμένους αλλά σημαντικούς κλάδους της οικονομίας ενώ στη συνέχεια θα επεκταθεί παντού.

Με την αναβάθμιση του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ σε ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα συνδέονται online τα συστήματα των επιχειρήσεων με το ΕΡΓΑΝΗ. Έτσι ο εργαζόμενος θα «χτυπάει» την κάρτα του, όταν ξεκινά και όταν τελειώνει την εργασία του.

Η κάρτα θα συνδέεται απευθείας με online σύστημα του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και, με τον τρόπο αυτό, θα καταγράφεται αμέσως και σε πραγματικό χρόνο η απασχόληση του εργαζομένου, η υπέρβαση του νομίμου ωραρίου, οι υπερεργασίες και οι υπερωρίες του κι έτσι θα επέρχονται άμεσα οι σχετικές συνέπειες (αξιώσεις για επιπλέον αμοιβή από τον εργαζόμενο και κυρώσεις στον εργοδότη, εάν η υπέρβαση του ωραρίου είναι παράνομη).

Στόχος είναι να καταγράφεται η ώρα εισόδου και εξόδου των εργαζομένων σε ηλεκτρονικό ρολόι παρουσίας προσωπικού (ωρομέτρηση) και να διαβιβάζονται αυτόματα με ηλεκτρονικό τρόπο στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», όπου και θα διασταυρώνονται.

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα ξεκινήσει από τις μεγάλες επιχειρήσεις (βιομηχανίες, σούπερ μάρκετ, και τράπεζες) και σταδιακά θα επεκταθεί σε όλες τις επιχειρήσεις.
Έτσι το ψηφιακό ωράριο και η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας μπαίνουν στην ζωή των εργαζομένων και πλέον δεν θα μπορεί να καταστρατηγείτε το ωράριο εργασίας.

Πλέον θα γίνεται αυτοματοποιημένα ο έλεγχος από τους επιθεωρητές του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, οι οποίοι πριν μπουν σε μια επιχείρηση θα έχουν την πλήρη ηλεκτρονική καταγραφή όλων των ωρών απασχόλησης και των μεταβολών τους για το σύνολο των εργαζομένων που απασχολούνται.

Όλες οι επιχειρήσεις της χώρας θα πρέπει να μπουν στην νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» και να συμπληρώσουν τα νέα απλοποιημένα έντυπα που θα έχουν αναρτηθεί για την έναρξη της λειτουργίας του «ψηφιακού ωραρίου». Στην συνέχεια θα πρέπει οι εργοδότες να δηλώνουν τα σχήματα ωραρίου ή τροποποίησης ωραρίου.

Τα «θολά» σημεία

Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι η ακριβής διαδικασία δήλωσης της έναρξης εργασίας και της λήξης του ωραρίου και οι απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας που θα υπάρξουν για να αποφεύγονται στην πράξη οι αυθαιρεσίες.

Επίσης αν το ωράριο θα δηλώνεται σε πραγματικό χρόνο με το «χτύπημα» της κάρτας και αν ο εργοδότης θα έχει κάποιο ρόλο στην δήλωση του ωραρίου (θα χρειάζεται να συναινεί ψηφιακά;)

Επίσης, στην περίπτωση διευθέτησης, πως ο εργαζόμενος θα διασφαλίζει την «επιστροφή» των επιπλέον ωρών εργασίας από το σύστημα (ή μόνο μέσω του ΣΕΠΕ).

Δεδομένου ότι η επένδυση για την ψηφιακή κάρτα στην πλήρη της μορφή θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης (προϋπολογισμός 8 εκατ. ευρώ) μένει να διευκρινιστεί πως θα επιδοτηθούν οι επιχειρήσεις για να εγκαταστήσουν τα απαραίτητα τερματικά συστήματα και πότε.

Πηγή: dikaiologitika.gr ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Δείτε επίσης: ΑΣΕΠ: 1.000 μόνιμες προσλήψεις σε Δήμους. ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα με 933€ μισθό. Δεκάδες προσλήψεις σε ΜΚΟ, Ιδιωτικό Τομέα.

 

Είσαι εργοδότης; Μάθε περισσότερα...

X