Ξαφνικό… «κύμα» ανατιμήσεων σαρώνει την αγορά. Οι τιμές σε μια σειρά «βασικών» προϊόντων έχουν πάρει την ανιούσα και είναι πολλοί αυτοί που αναρωτιούνται τι πραγματικά… συνέβη κατά τη φάση της πανδημίας. ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ
Από έρευνα του ΙΝΚΑ στα ράφια των σούπερ μάρκετ προκύπτει ότι υπάρχουν αυξήσεις στις τιμές πολλών προϊόντων, που μπορεί αρχικά να μην φαίνονται στο «μάτι», αλλά στην συνολική απόδειξη, γίνονται κάτι παραπάνω από αντιληπτές.
Για παράδειγμα:
Σοκολάτες από 30 λεπτά η μία πωλούνται τώρα στα 37 λεπτά και άλλου είδους σοκολάτες από 1,20 ευρώ πωλούνται στα 1,35 ευρώ.
Τυροκομικά: Είδος φέτας αυξήθηκε από 8,10 ευρώ σε 8,50 ευρώ. Ανάλογες αυξήσεις παρατηρούνται και σε άλλα προϊόντα όπως ζυμαρικά, όσπρια, ρύζι κ.α.
Οπωροκηπευτικά: Σε κάποιες περιπτώσεις, οι τιμές παρουσιάζονται αυξημένες κατά 50%.
Ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο κόστιζε περίπου 12 ευρώ και πλέον πωλείται στα 18 ευρώ.
Χαρτικά: Αύξηση τουλάχιστον 20%- 30% μεσοσταθμικά και στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.
Οι καταναλωτές πλέον, αναγκάζονται να κυνηγούν περισσότερο από ποτέ τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ.
Τι εξηγήσεις όμως δίνουν οι ειδικοί;
Ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, μιλώντας στο enikos.gr, ανέφερε ότι «οι ανατιμήσεις αφορούν σε ολόκληρη την Ευρώπη καθώς ανέβηκαν οι πρώτες ύλες». Σύμφωνα με τον ίδιο, έχουμε μεσοσταθμικές αυξήσεις στην παραγωγή 5%-6% εφέτος και στην τελική τιμή του προϊόντος έχει… περάσει ένα 2%. «Με το που άνοιξαν έξω οι αγορές, ήρθαν και οι ανατιμήσεις», προσθέτει. Επίσης, ο κ. Μαχαίρας παρατηρεί ότι η μεγαλύτερη αύξηση είναι στα τυποποιημένα προϊόντα και είναι της τάξεως του 5%-7%.Ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ εξηγεί ότι «τα στοκ των εταιρειών λόγω της μεγάλης ζήτησης που υπήρξε πέρυσι, έχουν εξαντληθεί, άρα τώρα αγοράζουν καινούριες πρώτες ύλες με τις νέες, ακριβότερες τιμές. Ως εκ τούτου επηρεάζεται και η τιμή του τελικού προϊόντος».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης κάνει λόγο για προσχεδιασμένες ανατιμήσεις εδώ και μήνες, ιδίως στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στις λαϊκές αγορές, ως «δικαιολογία περιορισμών».
Για το θέμα μίλησε και ο καθηγητής της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών Ναπολέων Μαραβέγιας εξηγώντας ότι το «κύμα» των ανατιμήσεων δεν μπορούμε να ξέρουμε αν θα είναι μόνιμο ή παροδικό καθώς αφορά ολόκληρο τον κόσμο.
Τα ερωτηματικά πάντως παραμένουν, καθώς στην «ελληνική περίπτωση», τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του lockdown παρουσίασαν αύξηση τζίρου. λόγω του ότι αποτελούσαν διέξοδο για πολλούς…
Πηγή: aftodioikisi.gr — ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ