Νέες προσλήψεις ελεγκτών στα λεωφορεία δρομολογεί ο ΟΑΣΑ. Η πρόσληψη 160 ελεγκτών τοποθετείται μέσα στο φθινόπωρο ενώ οι προληφθέντες θα «ανήκουν» στον ΟΣΥ
Τα πρώτα θετικά αποτελέσματα ενίσχυσης εσόδων του ΟΑΣΑ φαίνεται ότι επισπεύδουν τις διαδικασίες πρόσθετων ελέγχων στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ. Η είσοδος από την μπροστινή πόρτα των οχημάτων αλλά και το κλείσιμο των πυλών στο μετρό έφεραν αύξηση των επικυρώσεων, χωρίς όμως, τα τελευταία μέτρα να αρκούν για την καταπολέμηση της χρόνιας πληγής των συγκοινωνιών που ακούει στο όνομα εισιτηριοδιαφυγή.
Η ανάκαμψη των εσόδων «γλύκανε» τη διοίκηση του Οργανισμού, ο οποίος επιχειρεί να επισπεύσει τις διαδικασίες προσλήψεων προσωπικού που θα αποτελέσει το νέο σώμα ελεγκτών. Αυτό θα είναι επιφορτισμένο με τους ελέγχους των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ
Σύμφωνα με την Καθημερινή η παρουσία τους θα συμπληρώνει το μέτρο της εισόδου από την μπροστινή πόρτα, ενώ θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τα εισιτήρια των επιβατών, να επιβάλλουν πρόστιμα και να καλούν την αστυνομία σε περίπτωση που αυτό κριθεί απαραίτητο.
Η πρόσληψη 160 ελεγκτών τοποθετείται μέσα στο φθινόπωρο. Οι ελεγκτές αυτοί θα αποτελούν προσωπικό των ΟΣΥ και ως μοναδικό τους έργο θα έχουν τον έλεγχο των εισιτηρίων. Οι προσλήψεις θα γίνουν με διαδικασίες ΑΣΕΠ.
Η διευκρίνιση είναι απαραίτητη λόγω του κακού προηγούμενου που είχε σημειωθεί με την εφαρμογή του θεσμού των εθελοντών – ελεγκτών. Πρόκειται για το καθεστώς που ίσχυε έως και το καλοκαίρι του 2013, καθώς τα δύο επόμενα χρόνια παρέμενε στην ουσία ανενεργό. Το σώμα εθελοντών ελεγκτών αποτελούνταν από οδηγούς των ΟΣΥ (παλαιότερα της ΕΘΕΛ), οι οποίοι εκτός ωραρίου πραγματοποιούσαν ελέγχους εισιτηρίων. Δεν πληρώνονταν επιπλέον για την εν λόγω υπηρεσία που παρείχαν, ωστόσο οι αποδοχές τους ήταν ανάλογες των προστίμων που καταλόγιζαν. Με δεδομένο ότι λειτουργούσαν εντελώς αυτόνομα και χωρίς κανέναν έλεγχο, υπήρχαν περιστατικά κατά τα οποία είχε διαπιστωθεί υπερβάλλων ζήλος από τους ελεγκτές, οι οποίοι καταλόγιζαν πρόστιμα ακόμα και όταν δεν ήταν απαραίτητο. Παράλληλα, δεν είχαν περάσει από κανενός είδους εκπαίδευση.
Αποκορύφωμα της κριτικής προς το σώμα ελεγκτών ήταν ένα περιστατικό τον Αύγουστο του 2013. Υστερα από διαπληκτισμό με ελεγκτή, 19χρονος επιβάτης τρόλεϊ βρέθηκε, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, στο οδόστρωμα νεκρός. Πριν από λίγες ημέρες η υπόθεση τέθηκε οριστικά στο αρχείο, καθώς δεν μπορούσε η Δικαιοσύνη να αποφανθεί αν ο άτυχος νέος έπεσε στην προσπάθειά του να αποφύγει τον έλεγχο ή αν τον έσπρωξε κάποιος. Συγκεκριμένα, με αμετάκλητο βούλευμά του, στις 20 Ιουλίου 2018, το Συμβούλιο Εφετών αποφάσισε να θέσει στο αρχείο την υπόθεση χαρακτηρίζοντας τον θάνατο του 19χρονου ατύχημα, αν και αναγνωρίστηκε πως είχε προηγηθεί πάλη με τον ελεγκτή.
(πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ