Πρόταση ΟΑΣΘ σε Σπίρτζη: 1,30 ευρώ εισιτήριο και κούρεμα 29% στους μισθούς των εργαζομένων

 

Η Θεσσαλονίκη παραμένει για μια εβδομάδα χωρίς αστικά λεωφορεία και παράλληλα με την προσπάθεια εξεύρεσης λύσης για την πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων, είναι σε εξέλιξη και μια συζήτηση για το μέλλον του Οργανισμού αλλά και των αστικών συγκοινωνών στην πόλη, γενικότερα, ώστε, εφόσον ξεπεραστεί αυτός ο σκόπελος, να μη φτάσουμε και πάλι στο ίδιο σημείο στο μέλλον.

ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, σε μια προσπάθεια να γλιτώσει το χειρότερο σενάριο εκκαθάρισης του Οργανισμού και ανάθεσης του μεταφορικού έργου σε δημόσιο φορέα, προχωρά στην κατάθεση δικής της πρότασης στο Υπουργείο, η οποία περιλαμβάνει μεγάλη μείωση των δαπανών και γενναίες μειώσεις μισθών για τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ.

Το σχέδιο θα κατατεθεί το αργότερο μέχρι την Παρασκευή στο Υπουργείο και στη συνέχεια θα εξεταστεί από τους αρμόδιους.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Νίκου Ηλιάδη στη “Μακεδονία της Κυριακής”, βασική επιδίωξη του σχεδίου είναι η μείωση των δαπανών, οι οποίες, σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο θα περιοριστούν στα 124,7 εκ. ευρώ ετησίως από 152,3 εκ. ευρώ σήμερα.

Απόρροια αυτού, σε συνδυασμό και με την προτεινόμενη κατά 30% αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, θα είναι η δραστική μείωση της κάθε λογής κρατικής χρηματοδότησης στα 44 εκ. ευρώ από 73 εκ. ευρώ που προβλέπονται για φέτος.

Η ανάλυση της πρότασης του ΟΑΣΘ όπως την παρουσιάζει η Μακεδονία της Κυριακής:

Τί θα χάσουν οι εργαζόμενοι:

– Περικοπή μισθολογικού κόστους κατά 29,5%. Από τα 88 εκ. ευρώ που είναι το 2017, στα 62 εκ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος μηνιαίος μικρός μισθός των 2.300 εργαζομένων θα υποχωρήσει από τα 2.730 ευρώ, στα 1.925.
– Μείωση των χορηγούμενων ρεπό από 119 ετησίως στα 112. Θα επιτευχθεί εξοικονόμηση 16.000 ημερομισθίων.
– Δραστικός έλεγχος στις χορηγούμενες άδειες ασθενείας. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΟΑΣΘ, το 2016 χορηγήθηκαν 21.000 ημέρες άδειες ασθενείας!
– Εφαρμογή ελαστικού ωραρίου για να περιοριστεί στο ελάχιστο το κόστος της υπερωριακής εργασίας.

Ακριβότερο εισιτήριο:

– Το βασικό εισιτήριο προτείνεται να αυξηθεί στο 1,3 ευρώ από 1 ευρώ που είναι σήμερα. Το μισό εισιτήριο θα οριστεί σε 0,70 ευρώ από 0,50 ευρώ σήμερα. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι επίσης πρόθυμη να συζητήσει την εφαρμογή τριζωνικού εισιτηρίου (χρέωση ανάλογα με την απόσταση).
– Εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου για την αποφυγή της εισιτηριοδιαφυγής.

Αλλαγές δρομολογίων:

– Εξορθολογισμός δρομολογίων με δραστική μείωση σε ορισμένες γραμμές, κυρίως αυτές της επέκτασης, οι οποίες σημειώνουν πληρότητα κάτω του 5%.
– Μείωση κατά 50% των υπηρεσιακών δρομολογίων για τη μετακίνηση του προσωπικού.
– Εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών για τον έλεγχο των καυσίμων.
– Λειτουργία τηλεματικής σε όλα τα σταθμαρχεία (θα εξοικονομηθεί προσωπικό περίπου 40 ατόμων).

Τί θα χάσουν οι μέτοχοι:

– Περικοπή του επιχειρηματικού κέρδους κατά 1 εκ. ευρώ ετησίως από τα 16.5 εκ. ευρώ στα 15.5 εκ. ευρώ.
– Μείωση των μισθωμάτων που καταβάλλει ο ΟΑΣΘ στον συνεταιρισμό μετόχων «Ηρακλής» για τη μίσθωση των δύο εργοταξίων και των γραφείων στην Παπαναστασίου.
– Αλλαγή των τεσσάρων κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία του ΟΑΣΘ (γενικός οργανισμός, οργανισμός προσωπικού, κανονισμός ωρών εργασίας και ανάπαυσης προσωπικού, κανονισμός ασφάλειας και ελέγχου).(πηγή) ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ