Από το ψηφιακό κανάλι του ίντερνετ περνά πλέον και η διαδικασία αναζήτησης εργασίας, με περισσότερους από τους μισούς που ψάχνουν για δουλειά (55%) να προσφεύγουν στο διαδίκτυο για την εύρεσή της.
LINKEDIN-SEMINARIA-PRO

Το ότι η εύρεση εργασίας είναι πλέον μία online δραστηριότητα αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι περίπου ένας στους τρεις πολίτες που αναζητούν δουλειά (33%) αξιολογεί τις σχετικές ιστοσελίδες ως το πιο αποδοτικό κανάλι στην προσπάθειά του να βρει απασχόληση.

Σύμφωνα με έρευνα των The Boston Consulting Group και Recruit Works Institute, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας, κάθε χρόνο περίπου το 20% του εργατικού δυναμικού σε παγκόσμιο επίπεδο αλλάζει δουλειά, με την πλειοψηφία να αναζητά μέσω διαδικτύου την επόμενη θέση εργασίας. Η έρευνα αποτυπώνει τις αλλαγές που έχει φέρει στην αναζήτηση επαγγελματικής απασχόλησης το ίντερνετ, σημειώνοντας ότι σήμερα μεταξύ των παραδοσιακών καναλιών, όπως οι εφημερίδες και τα γραφεία ευρέσεως εργασίας, έχει εδραιωθεί ως κυρίαρχο μέσο το διαδίκτυο.

Η έρευνα με τίτλο «Job Seeker Trends 2015: Channels, Search Time and Income Change» διαπιστώνει ότι μεταξύ όσων αναζητούν εργασία παγκοσμίως το 40% χρησιμοποιεί μόνον ένα κανάλι στην αναζήτησή του, με το 25% να κάνει χρήση και δεύτερου καναλιού. Οι συντάκτες της μελέτης, η οποία στηρίχθηκε στις απαντήσεις 13.000 ατόμων που αναζητούν εργασία, σημειώνουν ότι τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να βοηθήσουν τους εργοδότες να τελειοποιήσουν τη στρατηγική των προσλήψεων και τους εργαζόμενους να φτάσουν ταχύτερα στην αγορά εργασίας. Σημειώνουν μάλιστα ότι αυτά τα στοιχεία μπορούν να βοηθήσουν κυβερνητικούς οργανισμούς και εταιρείες ανθρώπινων πόρων να βελτιώσουν την υφιστάμενη κατάσταση της αγοράς αναζήτησης εργασίας.

Χρόνος αναζήτησης και τελικής επιλογής
Η έρευνα διαπιστώνει ότι η είσοδος της τεχνολογίας στην αγορά αναζήτησης εργασίας σε κάποιες περιπτώσεις επιμηκύνει και σε άλλες μειώνει το χρόνο εύρεσης απασχόλησης. Όπως αναφέρει η μελέτη, από τη μία οι αγγελίες θέσεων εργασίας στο διαδίκτυο επιτρέπουν στους εργοδότες να απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό-στόχο με ένα απλό κλικ του ποντικιού. Από την άλλη άτομα που αναζητούν εργασία είναι σε θέση να εγγράφονται σε περισσότερες από μία υπηρεσίες αναζήτησης εργασίας μέσω ίντερνετ, με αποτέλεσμα η διαδικασία εύρεσης και τελικής επιλογής να επιμηκύνεται.
Κατά μέσο όρο η συνολική διαδικασία αλλαγής θέσης εργασίας διήρκεσε οκτώ εβδομάδες. Να σημειωθεί ότι το 57% όσων άλλαξαν εργασία πέτυχε αυξημένες αποδοχές σε σχέση με την προηγούμενη θέση του.

1 εκατ. Έλληνες εγγεγραμμένοι στο LinkedIn
Περισσότεροι από 1 εκατ. είναι οι Έλληνες που είναι εγγεγραμμένοι στο δημοφιλή παγκοσμίως (περίπου 360 εκατ. χρήστες) ιστοχώρο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn. Τα εγγεγραμμένα μέλη του LinkedIn έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το προσωπικό επαγγελματικό τους προφίλ, να συνδεθούν με άλλους χρήστες, να αναζητήσουν εργασία, αλλά και να δημιουργήσουν πελατολόγιο.

Ο ιστοχώρος είναι διαθέσιμος σε δεκαεννέα γλώσσες. Σήμερα θεωρείται ο πιο επιτυχημένος ιστοχώρος επαγγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως.

Το LinkedIn χαρακτηρίζεται από ποικίλες λειτουργίες με κυριότερες τις εξής:
– Τη δημιουργία και την παρουσίαση του προφίλ των μελών.
– Τη δυνατότητα λεπτομερούς παρουσίασης της εργασιακής εμπειρίας και του εκπαιδευτικού υπόβαθρου.
– Τη δυνατότητα καταχώρισης προσωπικών πληροφοριών και ενδιαφερόντων.
– Τη δικτύωση και την αλληλεπίδραση με τα συνδεδεμένα μέλη.
– Τη δυνατότητα παροχής συστάσεων από συναδέλφους, συνεργάτες και γενικότερα μέλη του δικτύου με τα οποία είναι κανείς συνδεδεμένος.
– Τη δημοσίευση και το διαμοιρασμό αναρτήσεων, παρουσιάσεων κ.λπ.

Δημοσιεύτηκε στη “Μακεδονία” την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

Δείτε επίσης:

Βρες δουλειά μέσα σε 8 εβδομάδες

Linkedin: Το ζωντανό και κοινωνικοποιημένο βιογραφικό σου

10 λέξεις που δεν πρέπει να έχετε στο βιογραφικό σας

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ