Έτοιμοι να προσφέρουν έως και 50.000 θέσεις εργασίας σε νέους άνεργους της χώρας, με μισθό από 1.200 έως 1.700 ευρώ είναι οι Έλληνες εφοπλιστές, υπό την προϋπόθεση ότι θα υιοθετηθεί η διεθνής σύμβαση εργασίας για όσους απασχολούνται σήμερα στα πλοία.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θ. Βενιάμης μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του Alpha, οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι διατεθειμένοι να αντικαταστήσουν τους ξένους ναύτες που επανδρώνουν σήμερα τα κατώτερα πληρώματα στα πλοία με Έλληνες, ωστόσο δεν προχωρούν λόγω των συνδικαλιστικών αιτημάτων που υπάρχουν για τις αμοιβές.

Όπως είπε ο κ. Βενιάμης, σήμερα δεν υπάρχει Έλληνας πάνω στα ελληνικά πλοία, είτε ναύτης, είτε ναυτόπαις, είτε καμαρωτάκι, είτε παραμάγειρας, είτε λαδάς, είτε καθαριστής, είτε ηλεκτρονικός μηχανικός, γιατί όπως είπε κάποιοι συνδικαλιστές θέλουν και μπλοκάρουν στο όνομα συνδικαλιστικών αιτημάτων το δικαίωμα των νέων να βοηθήσουν τον ευατό τους και την οικογένειά τους. Το βασικό εμπόδιο, σύμφωνα με τον ισχυρό άνδρα της ΕΕΕ είναι η ΠΝΟ, η οποία «αρνείται να υπογράψει νέα σύμβαση που να δίνει το δικαίωμα υπογραφής ατομικών συμβάσεων με βάση όμως ως μίνιμουμ μισθό τη σύμβαση του ITF, και έτσι δεν μπορούν να προσληφθούν Έλληνες ναυτικοί ως κατώτερα πληρώματα».

Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο κ. Βενιάμης, οι αντιρρήσεις προέρχονται από σωματεία-σφραγίδες που δεν εκπροσωπούν εργαζόμενους ναύτες στην ποντοπόρο ναυτιλία και μάλιστα κάποια εξ αυτών εκπροσωπούν ειδικότητες οι οποίες πλέον δεν υπάρχουν. Την παραπάνω πρόταση για την επιστροφή των Ελλήνων στα ελληνόκτητα πλοία, μέσα από την εφαρμογή των προβλέψεων της διεθνούς σύμβασης του ITF έχει θέσει υπόψιν της ελληνικής κυβέρνησης η ΕΕΕ. «Αυτή τη σύμβαση έχουμε προτείνει και στην κυβέρνηση, έχουμε προτείνει και στους συνδικαλιστές. Να καθίσουμε να την συζητήσουμε και να μπορέσουμε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας, σύννομες, με βάση τα διεθνή κρατούντα», ανέφερε ο κ. Βενιάμης.

Φορολογία

Ο ισχυρός άνδρας της ΕΕΕ απάντησε και για το φλέγον ζήτημα της φορολόγησης της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, λέγοντας πως «το εθνικό πλαίσιο που λειτουργεί η ελληνική ναυτιλία και η ελληνόκτητη ναυτιλία δεν είναι καλύτερο από άλλα ευρωπαϊκά πλαίσια, σε πολλές περιπτώσεις είμαστε κοντά, σε άλλα καλύτερα, αλλά δεν είμαστε το καλύτερο». Και μάλιστα είπε πως αυτό αποδεικνύεται εύκολο από το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν έρχονται ξένες εταιρείες να εγκατασταθούν, αλλά πάνε στην Κύπρο και στη Μάλτα.

Ο κ. Βενιάμης είπε ακόμη ότι οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν κανένα πρόβλημα με την κυβέρνηση, πρόσθεσε πως «η εναρμόνιση της λειτουργίας του θεσμικού μας πλαισίου είναι ένα θέμα που πάντα το συζητάμε διότι τα πράγματα αλλάζουν στον διεθνή ανταγωνισμό». «Δεν έχει καμία σχέση το ελληνικό πλοίο με την Ελλάδα. Εμείς λειτουργούμε εκτός Ελλάδας. Ο ανταγωνισμός μας δεν έχει να κάνει με το βαπόρι που κάνει Αίγινα – Πειραιά, αλλά έχει να κάνει με το βαπόρι που κινείται σε όλους τους ωκεανούς και έχει να ανταγωνιστεί και το κινέζικο και το ευρωπαϊκό και οποιοδήποτε άλλης εθνότητας υπάρχει στον κόσμο», σημείωσε χαρακτηριστικά. ΒΡΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΔΩ